Switch to full style
Deel hier je (links naar) streams, plaatjes, bestanden, games of andere interessante media.
Plaats een reactie

nr 1/2 RHD 356 Carrera in Sydney

20 jan 2008 18:22

Hadden jullie nog tegoed. Ik was in November in Sydney alwaar ik een(naar het schijnt) zeer bijzondere RHD 356 carrera tegenkwam voor een van de tophotels in Sydney. Dacht eerst dat het een replica was maar dit was een echte. Naar het schijnt zijn er maar twee RHD carrera's op het hele continent te vinden. De eigenaar is een goedgevulde investmentbanker met een dikke collectie Porsches (oa ook een GT). Heb een paar fotos genomen en mocht even achter het stuur plaatsnemen. Kon het niet laten. Zie mijn album voor de fotos......
Laatst bijgewerkt door bronto op 20 jan 2008 18:24, in totaal 1 keer bewerkt.

20 jan 2008 18:24

AfbeeldingAfbeelding

20 jan 2008 18:25

dank olaf. moet ik nog ff leren. hoe plak ik fotos in mijn bericht?

20 jan 2008 18:29

Foto bekijken - rechtermuisklik - eigenschappen - Adres (URL) aanklikken - deze in je topic plaatsen met [img]er%20voor%20en[/img] erachter ...

Klik maar 'ns op Quote bij m'n vorige bericht :idea:

... of gebruik de zoekfunctie eens op foto AND plaatsen :wink:

20 jan 2008 21:18

Wat een mooie auto, ik zou al blij zijn met een goedkope replica.

20 jan 2008 21:38

Prachtig icoon! Waar sttat de lettercombinatie RHD trouwens voor (zal wel een lekenvraag zijn..)?

20 jan 2008 22:14

HV schreef:Prachtig icoon! Waar sttat de lettercombinatie RHD trouwens voor (zal wel een lekenvraag zijn..)?

Rigth Hand Drive.................... Waar je zit om te gassen! :shock: :shock: :shock:

LHD: Left Hand Drive............ IDem

20 jan 2008 22:17

Oeps, da's inderdaad RHL (Redelijk voor de Hand Liggend), thanks. Is de auto niet minder mooi om, wordt het alleen wat minder interessant om 'm te importeren.. :cheesy:

20 jan 2008 22:36

en neem ook maar een hele grote zak munten mee. schijnt een klein godsvermogen te kosten zo'n carrera...gokje: 150-200K?

20 jan 2008 22:48

Wat grappig dat je die in Sydney hebt gezien. Ik heb daar ook nog een schitterende Speedster gespot, volgens mij een replica.
Laatst bijgewerkt door Division op 21 jan 2008 16:52, in totaal 1 keer bewerkt.

21 jan 2008 16:51

Wat een prachtexemplaar.

21 jan 2008 17:53

waar blijft het verslag van onze vliegende reporter ( Patrick) uit Sydney ?

22 jan 2008 14:04

Afbeelding

8) :shock:

23 jan 2008 0:21

er zijn een aantal redenen om te geloven dat deze wagen (jammer, maar helaas) geen echte 356 Carrera Cabriolet is. Neemt niet weg dat de wagen direkt in mijn garage mag staan hoor :)

het gaat om een Cabriolet van 1959
maar
-Het is een single grill , alle 1959 carrera Cabriolets waren twin-grille
- de 2 buttons om de verdelers te bedienen (typisch voor Carrera's) zijn niet terug te vinden op het dashboard
- bij RHD carreras zouden er olieleidingen zichtbaar moeten zijn aan de bestuurderskant
- de toerenteller lijkt een 5000 rpm toerenteller van een Super
- kilometerteller is een 120 mph toerenteller

uiterlijk was er bv nooit een Carerra Cabriolet geleverd waar het Carrera script op het handschoenkastje gemonteerd is.

Ik had mijn twijfels over het feit of dit een echte Carrera Cabriolet was, en heb de fotos dan ook doorgestuurd aan de webmaster van de Carrera Cabriolet Registry, en die heeft me op bovenstaande punten gewezen (en er waren er nog, maar dat was bv over de originaliteit van dekleur, en de velgen, maar dat kan achteraf allemaal wel gewijzigd zijn natuurlijk).

Fotos van een echte RHD 356 Carrera Cabriolet , vind je op http://www.356carrera.net/Inventory_fri ... =31&Cod=85

Groeten

23 jan 2008 17:23

Goed speurwerk. :thumright:

24 jan 2008 8:18

outletvalve schreef:waar blijft het verslag van onze vliegende reporter ( Patrick) uit Sydney ?

Dat duurt nog even. Ik zit in Melbourne namelijk.... :wink:

24 jan 2008 12:24

ach ja natuurlijk !
wordt tijd om dan een tripje Sydney te boeken om ff te gaan kijken :!:
Plaats een reactie