Switch to full style
Deel hier je (links naar) streams, plaatjes, bestanden, games of andere interessante media.
Plaats een reactie

Productie Porsche Boxster omlaag

13 mei 2008 11:37

AMSTERDAM - De teruglopende vraag naar de Boxster en Cayman heeft Porsche doen besluiten fabrikant Valmet Automotive uit Finland opdracht te geven minder auto's te bouwen.

De productieverlaging gaat deze herfst in, zo meldt het bedrijf. Door de afnemende vraag naar de twee sportwagens wil Valmet enkele honderden werknemers voor drie maanden vrijaf geven. Het bedrijf heeft in de afgelopen jaren al verschillende mensen moeten ontslaan door een dalende productie. Twee jaar terug werkten nog meer dan 1.000 mensen bij Valmet. Momenteel zijn 800 personen in dienst.

De Finse autobouwer, die in het verleden ook de Opel Calibra, Lada Samara en Saab 900 Cabriolet bouwde, denkt dat later dit jaar de vraag naar de tweezitters aantrekt. De onderneming vervaardigt sinds de marktintroductie van de Boxster en Cayman de twee sportwagens. Porsche maakt slechts een heel klein deel van de auto's zelf.

Bron : http://www.telegraaf.nl/autotelegraaf/3 ... aag__.html

13 mei 2008 11:53

Ergens anders las ik dat de Cayenne bijna goed zou zijn voor 50% van de verkoop?
Heb echter nog niet gegoogled om de claim te verifiëren, maar kan het zijn dat er een deel "overgelopen" is naar daar?

Bijvoorbeeld in plaats van een Boxster voor de vrouw een SUV voor de vrouw? :twisted:

(Dit gaat respons uitlokken :lol: )

13 mei 2008 18:08

Herfst voor de Boxster zou ik kunnen snappen, maar de cayman hmmz

14 mei 2008 10:35

gast, ja dat weet ik.
Maar vroeger was de Boxster het meest verkochte model. Mijn stelling is dat de afname van boxster/caymanverkoop misschien in de toegenomen cayenneverkoop zit.

Anders heb ik hier weinig zinnigs over te schrijven :P

Edit: uit je link blijkt dit slechts gedeeltelijk :?

14 mei 2008 10:59

Cayenne verkopen zijn ook afgenomen.
Plaats een reactie