Switch to full style
Deel hier je (links naar) streams, plaatjes, bestanden, games of andere interessante media.
Plaats een reactie

997 model 2009

11 jun 2008 21:29

Hij komt toch echt, blijkbaar :P

De nieuwe 997 :o

11 jun 2008 22:05

Jah, hier nog meer info...

11 jun 2008 23:26

Ik heb 'm al "gecamoufleerd" zien rondrijden tijdens mijn fabrieksbezoek 10 juni jl.

Is uiterlijk ietwat aangepast, oa voorpartij, achterlichten enz.

Mochten dus vanwege het "nieuwe model" niet "Die Hochzeit: meemaken, omdat de voor-productie al is gestart.

In mijn ogen niet zo'n spectaculair verschil met het huidige model.

Hoeft ook niet, die is al mooi genoeg :wink:

11 jun 2008 23:29

face-liftje dus?

12 jun 2008 1:02

van buiten wel ja, maar ik lees net ook de spec's even door ..

(motor wordt niet aangepat imho, want daar mochten we alles zien wat er te zien viel )

wel enkele leuke gadgets aan board, echte hebbedingetjes, alle flitspalen op je display via GPS :roll: alsof dat een rechtgeaarde P-rijder ook maar iets doed :wink:

en de nieuwe dubbele koppeling ( klinkt als VW techniek :wink: )
is wel aardig, Puristen kiezen echter voor de GT3(-RS)

en op dit moment bouwen ze meer Turbo's :shock: dan ooit tevoren :shock: ze kunnen de vraag naar met name Turbo's eigenlijk niet aan...

Hoezo recessie :?:

12 jun 2008 8:06

Martin K. schreef:Ik heb 'm al "gecamoufleerd" zien rondrijden tijdens mijn fabrieksbezoek 10 juni jl.

Mochten dus vanwege het "nieuwe model" niet "Die Hochzeit: meemaken, omdat de voor-productie al is gestart.

:

Eigenlijk steeds een beetje flauw van Porsche, het is nu niet te zeggen dat het zo een enorm fabrieksgeheim is.

Vorige jaar was ik in Augustus in de fabriek van A-M en daar was men volop bezig met het afbouwen van 5 A-M DBS voor de komende autoshows. Foto's nemen mocht niet maar voor de rest gewoon de wagen mogen kijken en nog de nodige uitleg gekregen ook.

12 jun 2008 11:19

Ik zie qua design en styling echt niet zeer grote verschillen t.o.v. de huidige modellen. Hooguit 't motorconcept?

12 jun 2008 11:42

Stylingerwijze zijn de mistlichten aan de voorkant een beetje aangepast, de "grilletjes" daaronder aan de zijkant hebben nu 2 van die balkjes er doorheen i.p.v 1, en volgens mij is de middelste grill in verhouding iets kleiner geworden..
Achterkant zie ik nergens ?? maar op die spy-pics waren i.d.d de achterlichten licht gewijzigd...

Motor zoals gezegd dubbele koppeling en voor de "4" modellen een "Visco-Lamellenkupplung" (weet eigelijk niet of dat al zo was) en de S modellen krijgen nu 385 pk i.p.v. 355....mede door de DFI (direct fuel injection)
ook hebben ze allemaal "minder verbruik". Ik heb ook iets gelezen over een lange 7e versnelling (a.k.a. overdrive) maar mijn Duits is niet dermate goed dat ik daar iets over durf zeggen :wink:
Laatst bijgewerkt door Porsche 944 op 12 jun 2008 15:48, in totaal 1 keer bewerkt.

12 jun 2008 11:57

PDK (dubbele koppeling) in optie.
Velen die daaraan voorbijgaan. In andere draadjes hier op't forum staat wel al meer info, foto's, etc ....

12 jun 2008 12:46

Martin K. schreef:(motor wordt niet aangepat imho, want daar mochten we alles zien wat er te zien viel )

Je HO heeft het fout :!: :lol:

Directe benzine inspuiting (DFI) is zeker een grote vernieuwing (zie eerder draadje) en levert de 30 pk vermogenswinst voor de S (nu 385 pk) :P

Die (lange) 7e versnelling is van de PDK-bak.
Wel grappig om te lezen: deze is 0,2 sec. sneller op de 100 km/u, maar de 80 -120 km tijd is een halve seconde langzamer. Komt misschien door 1 keer schakelen voor de PDK vanwege de kleinere stapjes van de 7-bak :?:

12 jun 2008 16:01

Hier kan je nog de webspecial zien (even op "Innerlijke kracht" klikken) en dan start webspecial)

Kan je gelijk alle veranderingen zien, inclusief interieur...
nieuwe opties: stoelventilatie, stuurverwarming,

de DFI is ook voor de niet-S, die heeft nu 345 pk...
ook heeft de cabrio een gekke rolover-protectie, een soort van (over-de-)kopsteunen die omhoogschieten als de auto over de kop gaat :wink:

prachtige webspecial moet ik zeggen, leuk detail is dat je vragen kan beantwoorden om meer info te krijgen...

12 jun 2008 19:17

Blijft het typenr 997?
Zo ja, is er dan een toevoeging, 997-II oid?
En wanneer komt er een 'echte' opvolger (met een ander typenr)?

12 jun 2008 20:49

Nee hè, weer die ronde koplampen! Kunnen ze nou niks originelers verzinnen? :lol: :wink:

12 jun 2008 21:21

Getver ...

... wat mooi :!:

12 jun 2008 22:12

pat69 schreef:Blijft het typenr 997? Zo ja, is er dan een toevoeging, 997-II oid?

Misschien nog niet zo lang 'thuis' in het P. wereldje :?: :wink:

Nee, met een (1) facelift houdt het huidige model hetzelfde nummer zonder iets extra's. De AG zorgt er wel voor dat de kenners de verschillen zien 8)

Dus een nieuw typenummer - 998, of welk nummer ook... - komt pas over enkele jaren.

12 jun 2008 22:55

Soms slaan ze wel eens een paar nummertjes over omdat deze de productie niet halen. Was je even vergeten te melden techniekforummer! :lol: :wink:

12 jun 2008 23:26

Moet hier ook zo op je woorden letten :!: :evil:

Maar gelukkig zijn hier vrouwen met verstand van (hele mooie) auto's :idea: :P

12 jun 2008 23:48

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

12 jun 2008 23:57

kheb nog maar weinig groene 997 gezien eigenlijk

12 jun 2008 23:58

Gelukkig maar, toch? In een groene wil je toch niet gezien worden? Walgelijke kleur! :alien:

13 jun 2008 14:50

Als je kijkt bij het nmr wat wordt gedraaid bij een filmpje op die minisite kan je zien dat er iets staat van 9119972 :wink:

en idd, zo'n groene platgeslagen kever, daar moet je toch niet aan denken :roll: :wink:
Plaats een reactie