Switch to full style
Deel hier je (links naar) streams, plaatjes, bestanden, games of andere interessante media.
Plaats een reactie

Cayenne diesel komt in maart 2009

15 jun 2008 10:29

We weten al een tijdje dat Porsche met een Cayenne diesel gaat komen (nadat men dit eerst keihard wist te ontkennen), maar telkens kan ik me er weer over opwinden. Dit is namelijk het bewijs dat we structureel worden voorgelogen door de industrie.

We schreven reeds dat we de oliegestookte Porsche ergens in 2009 konden verwachten, Automobilwoche is nu iets specifieker en schrijft dat de introductie in maart van dat jaar zal plaatsvinden. De V6-zelfontbrander gaat 240 pk leveren en is afkomstig van Audi. Waarom dan niet de 4.2 TDI V8 diesel, zo hoor ik u denken? Het zou me inderdaad niet verbazen als we die in de nabije toekomst ook mogen verwachten. Tja, Q7 of Cayenne, het maakt straks niks meer uit.

Als basisprijs wordt volgens Duitse insiders een bedrag van 55.000 Euro genoemd (voor de Duitse markt, that is).

15 jun 2008 10:52

slimme zet van Porsche.......................


toch nog ff die paar (diesel) rijders erbij halen...denk dat van alle mensen die die Cayenne diesel kopen, er weinig al een benzine Cayenne hebben.....


Drom die matige :roll: motorisering....niet in je eigen vijver vissen maar bij de buren...



John

15 jun 2008 11:47

Meer geld in de lade = betere sportauto's ;)

15 jun 2008 11:51

Dan hadden we allang weer een hardcore 911 enerzijds en een echte GT anderzijds, zoals begin jaren 90 (911 vs 928 S4/GTS). Porsche gaat allang niet meer voor de auto's, maar voor het geld, met dank aan wiedeking en naamloze aandeelhouders :evil:

15 jun 2008 12:40

944 guy schreef:(...)Porsche gaat allang niet meer voor de auto's, maar voor het geld (...)


Ja, en blijft straks wel jaren teren op hun 'racerij-historie', want ook daar stelt het niet echt veel voor momenteel.
Op LeMans en in de GT2 klasse worden de GT3's dit jaar weer hard voorbij gereden door de F430s. Het had ze mooi gestaan als ze voor dit jaar gepoogd hadden LeMans 'overall' te winnen met de RS Spyder.

15 jun 2008 14:04

Ik weet niet of het op lange termijn een goede zet is van Porsche.

Tot op heden word Porsche nog bij de merken zoals Ferrari, Aston-Martin, Bentley enz gerekend, vrees dat ze binnen enkele jaren in de groep van Mercedes, BMW, Audi zitten.

Op zich niet mis mee, maar het trouwe publiek haakt af, en voordat men het weet gaan ze ook met kortingen van 10 à 15% moeten gaan werken als ze nog een wagen willen verkopen.

Ik heb het al eerder aangegeven, ieder runt zijn zaak zoals ze willen, maar voor mij hoeft dit niet.

Die keren dat ik een nieuwe Porsche heb gekocht, vond ik dit een bijzondere gebeurtenis, nu is het vervallen naar gewoon de aankoop van een nieuwe wagen, blijft leuk, maar is niets bijzonders meer.

Linda haar wagen is nu 12 maanden oud, ondertussen is er een GTS bijgekomen, een Turbo S en nu is de diesel in aankomst, gewoon maar om aan te geven dat je de laatste jaren bij Porsche als klant gewoon achter de feiten aanloopt. Moesten ze de klanten nu nog eens verwittigen bij hun aankoop wat er de komenden 12 maanden te wachten staat, zou je dit nog kunnen appreciëren. Nu hou je er enkel maar een slecht gevoel aan over.

Lang leven de pre Wiedeking Porsches :wink:

15 jun 2008 14:07

loopt maby niet straks met die stijgende diesel prijzen :shock:

15 jun 2008 14:41

http://www.telegraaf.nl/autotelegraaf/4 ... tml?p=37,2

:cry:

15 jun 2008 20:43

jammer een P D

16 jun 2008 22:17

Krijgen gaat nog, ik heb het reeds :cry:

But who cares, zondag weer een tripje met de 356, vraag me af of Wiedeking al wel eens met een 356 heeft gereden :roll:

17 jun 2008 14:34

Diesel is niks voor een sportwagen. Ik kom net uit le Mans, waar de dieseltjes vooraan reden. Qua geluid lijkt het echt helemaal nergens op, terwijl een mooi geluid toch voor de helft part of the fun is.
Maar ja, als je Cayenne rijdt ga je blijkbaar niet voor de fun :roll:

18 jun 2008 7:37

jippie lopen allemaal achter de feiten aan. De diesel motor heeft technisch gezien veel meer potentieel dan de benzine motor. Nog een paar jaar en dan rijden allen nieuwe diesels de benzine motoren het snot voor de ogen....in alle klasses....

18 jun 2008 7:56

Porsche komt nu definitief uit de kast en omarmt de 'andere sexe'; voorlopig zijn 15.000 dieselmotoren ingekocht, naar verluidt inderdaad de 3.0TDI motor met 240 pk, ten behoeve van de introductie van een Cayenne Diesel, die straks voor een kleine 80.000,- het pand mag verlaten - zonder opties welteverstaan.

Ik snap de timing eerlijk gezegd niet zo, juist nu Diesel aan zo'n snelle prijsopmars bezig is. Natuurlijk, de plannen van Porsche dateren van voor deze prijsopmars. Maar zo langzaam aan loont het toch niet zo heel erg meer om te dieselen, en volgens mij geldt dit in elk geval Europa breed (US kan ik eerlijk gezegd niet beoordelen, al vraag ik me af of je überhaupt niet lang moet zoeken naar tankstations met een dieseluitgifte-pomp ).

Ik zag in deze dieselprijsstijging juist een voor Porsche welkome onderbouwing voor een definitief nee tegen de diesel. Indien met (mogelijk gedownsizede) benzine motoren in combinatie met electro motoren ook nog een lage CO2 uitstoot gerealiseerd kan worden, waarom dan überhaupt nog dieselen. Ik zou, denkend vanuit het Audi motorenaanbod, eerder opteren voor een Cayenne 2.0 TFSI met 272 PK als Groenere Motor. Maar wellicht zie ik toch een en ander over het hoofd

18 jun 2008 9:13

Marcel schreef:jippie lopen allemaal achter de feiten aan. De diesel motor heeft technisch gezien veel meer potentieel dan de benzine motor...


Dit is zo klaar als een klontje..

Ik verbaas me er ook over dat audi de enigste is die een diesel in een nieuwe sportwagen lepelt.

zie hier :

http://www.autoblog.nl/archive/2007/06/05/audi-r8-tdi-vanaf-2009

18 jun 2008 12:40

Ik niet, diesels zijn zwaar in een tijd dat auto's juist lichter moeten worden.

Bij vergelijkbare inhoud is een benzinemotor met turbo nog steeds veel efficiënter en vooral lichter. Dat verschil wordt misschien kleiner, maar blijft m.i. bestaan. De dieselmotor had qua ontwikkeling jarenlang een achterstand, die nu deels wordt ingelopen. Neemt niet weg dat ik ook in de toekomst een benzinemotor prefereer om bovenstaande (+geluid) redenen. :wink:

18 jun 2008 14:13

appels & peren
wat is een diesel zonder turbo?

22 jun 2008 19:49

Eerste foto porsche diesel!!!!
http://picasaweb.google.com/victor.beverloo/NeilsDeam2008/photo#5214764329640440450

22 jun 2008 20:03

patrick911 schreef:
944 guy schreef:(...)Porsche gaat allang niet meer voor de auto's, maar voor het geld (...)


Ja, en blijft straks wel jaren teren op hun 'racerij-historie', want ook daar stelt het niet echt veel voor momenteel.
Op LeMans en in de GT2 klasse worden de GT3's dit jaar weer hard voorbij gereden door de F430s. Het had ze mooi gestaan als ze voor dit jaar gepoogd hadden LeMans 'overall' te winnen met de RS Spyder.

2 GT3's waren al uitgeschakeld doordat ze met elkaar in botsing kwamen, 1 lag uit de race, de andere bleef op 20+ ronden van de 1ste in GT2 hangen, terwijl die 2 teams normaal diegene waren die het de ferraris moeilijk zouden maken hè. (tuurlijk ligt het aan hun eigen :lol: )
En het feit dat de RS Spyder niet overall gewonnen is vooral te danken aan de lange rechte stukken op het parcour, de RS Spyder moet het meer van bochtenwerk hebben. :wink:

En over de Cayenne, dat het een commercieel succes gaat worden, daar twijfel ik niet aan. Het gemis aan een goede sound is hier minder groot dan bij de 911, maar als je al eens zo'n Cayenne GTS hebt horen optrekken, dan ga je het toch jammer vinden dat ze er dan zo'n diesel in gaan leggen :(
Maar zoals eerder gezegt zal het geld dat in het laatje komt zich wel positief uitwerken op de échte sportwagens die Porsche natuurlijk ook nog bouwt. :)

22 jun 2008 20:22

jippie lopen allemaal achter de feiten aan. De diesel motor heeft technisch gezien veel meer potentieel dan de benzine motor. Nog een paar jaar en dan rijden allen nieuwe diesels de benzine motoren het snot voor de ogen....in alle klasses....


Dat is natuurlijk allemaal wel zo, maar ze klinken voor geen meter! :roll: Voor mij is er geen lol meer aan wanneer een motor niet lekker klinkt :( .
In vrachtwagens kunnen ze wel lekker klinken (Scania V8, Cummins NHS..) maar in auto's ben ik nog niet een goed klinkende diesel tegengekomen. Le Mans is ook niet meer wat het geweest is met die diesels, dat hoogtoerige gejank van V12's en V8-en en natuurlijk de boxer 6-jes is toch veel leuker 8) .
Ik vind het jammer wat er nu gebeurd met die diesel in de Cayenne, het hoordt niet bij een Porsche.
Het wordt toch tijd voor de heren om weer eens wat actie te ondernemen want ze worden ook al flink om de oren gereden door de nieuwe Skyline..

22 jun 2008 21:23

was overigens ook geinig geweest als ze leentjebuur hadden gespeeld met Subaru, die onlangs een 1`50 pk viercylinder boxermotor lanceerde; denk aan twee gecombineerde 4 cilinder-boxers die in totaal 300pk zouden leveren en een vracht aan koppel. Zou de Porsche-magie ten goede zijn gekomen denk ik, maar zal wellicht veel te duur (want externe partij) oif wellicht zelfs gewoon onmogelijk zijn geweest.

23 jun 2008 7:41

maar in auto's ben ik nog niet een goed klinkende diesel tegengekomen


Range Rover Sport (alléén de SPORT) TdV8.

Eerst een heeeel licht dieselgeluid op de achtergrond, maar zodra je een beetje vermogen vraagt komt er een v8-roffel uit de uitlaten die net zo goed van een benzinemotor had kunnen komen... het stopt alleen net onder de 5000rpm.

Ik weet het... 275pk uit een v8 diesel is niet heel veel, maar wil je een kicken geluid uit een diesel dan is dit er één.

(ben zelf ook tegen diesel, hoeveel kracht ook, emotie ontbreekt, je kan niet doortrekken, altijd die lichte vertraging na gasgeven... voor mij een benzine, ook al is het duurder in gebruik)
Plaats een reactie