Deel hier je (links naar) streams, plaatjes, bestanden, games of andere interessante media.
23 jul 2008 21:06
ergens ook wel weer mooi dat de nazaten van de Kever nu weer samenkomen met de sportieve boxer die later aan het brein van F Porsche is ontsproten! En nu dus wordt ook Lamborgini bezit (meerderheidsbelang) van Porsche! Maar het zal hen op korte termijn vooral te doen zijn om het verhogen van de verkopen van Bue Motion modellen schat ik zo
.
23 jul 2008 22:01
"alles is voor Bassie"
Spookt door m'n hoofd. Koop je geen Gallardo, maar een R8? Of toch de GT3? Porsche vaart er wel bij.
Dat de R8 zich steeds meer identificeert met de Gallardo (o.a. motor) kan ik overigens maar moeilijk verkroppen.
23 jul 2008 22:24
Had het niet ook iets te maken met een boetebeding op de auto-industrie.
Als je alleen maar auto's produceert met hoge CO dat dit ongunstig is in EU-landen. Chevrolet heeft opel overgenomen. Nu Porsche VW, meest logische stap is dat ferrari nu ook iets gaat overnemen? Fiat mischien?
24 jul 2008 0:27
Fiat is toch (al) eigenaar van Ferrari?
24 jul 2008 6:05
Al jaren.
24 jul 2008 8:10
Zie je ieder luxepaard zijn werkpaard.
Uuhhmm, dacht dat het nog een gerucht was van fiat en ferrari.
24 jul 2008 9:27
stoekie schreef:Had het niet ook iets te maken met een boetebeding op de auto-industrie.
Als je alleen maar auto's produceert met hoge CO dat dit ongunstig is in EU-landen. Chevrolet heeft opel overgenomen. Nu Porsche VW, meest logische stap is dat ferrari nu ook iets gaat overnemen? Fiat mischien?
Wat ik er de laatste jaren van doorgekregen heb zou Fiat eerder zelf overnamekandidaat zijn...
24 jul 2008 9:33
gast schreef:Sinds wanneer is een belang van 50% een meerderheid? Of moet ik dat lezen als: niemand heeft meer dan 50% vd aandelen dan Porsche ( straks)
Met 50% van de aandelen van een onderneming vorm je in praktijk de beslissende partij. Er zullen namelijk altijd kleinere aandeelhouders zijn die meestemmen of niet stemmen...
Afhankelijk van de verdeling van de aandelen (en de posities die de aandeelhouders innemen) is het met een lager percentage al mogelijk om het volledige bewind over de onderneming in handen te krijgen.
24 jul 2008 17:03
Zie "Het Heineken principe" bijvoorbeeld
Ik vind de overname een goede zaak, dit toont dat Porsche erg veel winsten maakt (dus zijn de auto's te duur
) en dit leidt tot meer investeringen en dus voor ons betere auto's!
24 jul 2008 17:10
R.M.Boosten schreef:Zie "Het Heineken principe" bijvoorbeeld
dat is juist wel 2x51% met een stichting er boven
24 jul 2008 18:04
De familie zelf heeft juist heel weinig aandelen, maar het werkt als volgt:
Groep 1 heeft 51%
in die groep heeft een groep 51%
in die groep een groep 51%
En zo verder, totdat familie Heineken in de laatste groep 51% van die aandelen heeft... dus hebben zij het meerderheidsbelang in de gehele firma met slechts een heel klein aandeel
24 jul 2008 18:11
R.M.Boosten schreef:... en dit leidt tot meer investeringen en dus voor ons betere auto's!
... heb je het hier over Porsche's of over Aixams
Geen idee of het goed is voor het merk dat wij rijden. de Porsche ---- VW'tjes worden er mss wel beter van ----
24 jul 2008 18:45
Ik hoop dat ze dan nu weer de volledige aandacht gaan vestigen op het maken van snelle wagens en autosport
, dat heeft het merk gewoon nodig. Het is natuurlijk geweldig voor Porsche dat ze zulke winsten draaien maar dat ze ondertussen door een Nissan GT-R om de oren worden gereden zit mij niet lekker.. en dat ding kost ook nog eens een keer de helft.
24 jul 2008 22:40
Ja, die Nissan GT-R lijkt inderdaad wel de moeite te zijn.
Ik zou er mijn P niet op inruilen, maar het is opvallend dat alles onder de Turbo eigenlijk qua vermogen e.d. niet in dezelfde categorie als andere sportwagens valt.
16 sep 2008 17:16
Porsche heeft nu 35,14% van de aandelen, en mag nu de lakens gaan uitdelen bij VW.
Dus VW nu dochter onderneming van Porsche.
17 sep 2008 14:11
stoekie schreef:Als je alleen maar auto's produceert met hoge CO dat dit ongunstig is in EU-landen. Chevrolet heeft opel overgenomen.
Opel was al in handen van GM voor er nog maar sprake was van de milieu verontreinigende aspecten van autos. (80 % sinds 1929 en 100 % sinds 1931)
27 okt 2008 10:19
Porsche wil belang van 75 procent in Volkswagen
STUTTGART (AFN) - Sportwagenfabrikant Porsche wil zijn belang in Volkswagen (VW), de grootste autoproducent in Europa, volgend jaar uitbreiden tot 75 procent. Dat heeft Porsche zondag bekendgemaakt.
Porsche heeft momenteel 42,6 procent van de aandelen VW in handen en heeft de optie om nog eens 31,5 procent van de aandelen over te nemen. Vorige maand werd VW volgens de Duitse overnamewetgeving formeel een dochterbedrijf van het veel kleinere Porsche. De sportautoproducent breidde toen zijn belang in VW uit tot meer dan 35 procent.
Bron: dft.nl
Haphapslik.
27 okt 2008 20:28
Tenminste wat positief nieuws van de beurs
28 okt 2008 10:20
Denk niet dat iedereen dit ziet als positief nieuws. Er zijn gisteren zeker wel wat handelaren over het nekkie gegaan en konden daarna gaan douchen.
(vakjargon)
28 okt 2008 13:11
Zuur .....
28 okt 2008 15:32
R.M.Boosten schreef:De familie zelf heeft juist heel weinig aandelen, maar het werkt als volgt:
Groep 1 heeft 51%
in die groep heeft een groep 51%
in die groep een groep 51%
En zo verder, totdat familie Heineken in de laatste groep 51% van die aandelen heeft... dus hebben zij het meerderheidsbelang in de gehele firma met slechts een heel klein aandeel
Dit is onzin!! Wat Marco zegt
Marco schreef:R.M.Boosten schreef:Zie "Het Heineken principe" bijvoorbeeld
dat is juist wel 2x51% met een stichting er boven
Klopt gewoon.
En in het geval Porsche geldt (dus) dat ze met 50% inderdaad de facto het beleid uit kunnen zetten.
28 okt 2008 17:24
Inmiddels bijna 75%
Das niet dus niet zo gek gezien het bericht van gisteren:
Porsche wil belang VW uitbreiden naar 75 procent
28 okt 2008 18:34
Dus zijn een aantal HEDGE FUNDS flink de dupe
De aankondiging van Porsche dat het nog dit jaar een meerderheidsbelang in Volkswagen (VW) wil vergaren, heeft gisteren voor een spectaculaire koerssprong van 146% gezorgd. Volgens beurshandelaren was er sprake van een klassieke ‘short squeeze’.
Veel beleggers en hedgefondsen hadden de afgelopen weken met geleende aandelen en optieconstructies gegokt op een koersdaling. De speculanten gingen ervan uit dat het door de financieel moeilijke tijden in de auto-industrie niet zo’n vaart zou lopen met de overnameplannen van Porsche. Het gevolg was een koersval van Volkswagen met bijna 50% in enkele dagen tijd.
Groter belang
Porsche riep de speculatie dit weekend een halt toe. Tot verrassing van velen maakte de sportwagenproducent bekend dat het zijn belang in Volkswagen sinds begin vorig jaar heeft uitgebouwd van 31% tot 42,6%. Porsche bezit bovendien opties die recht geven op de koop van nog eens 31,5%. Volkswagen wil een deel van die opties nog dit jaar uitoefenen om boven de drempel van 50% te komen.
De speculanten in Volkswagen moesten door deze aankondiging en masse aandelen terugkopen. Er is echter maar een handvol aandelen in omloop. Naast Porsche bezit de deelstaat Nedersaksen een belang van 20,1%. Feitelijk is dus maar 6% van de VW-aandelen vrij verhandelbaar. Een historisch gezien eenmalige stijging van 150% was het gevolg.
Spelbreker
Volkswagen is, sinds Porsche mei 2007 aankondigde de macht te willen overnemen, een speelbal van speculanten. De wet verplichtte Porsche toen tot een overnamebod van euro 100,92 per aandeel. Het was echter van meet af aan duidelijk dat Volkswagen zich niet zomaar zou overgeven.
De grote spelbreker voor Porsche was Nedersaksen. De deelstaat kan door een speciale wet (de VW-wet) met zijn belang alle belangrijke beslissingen bij Volkswagen blokkeren, dus ook een overname. De Europese Commissie dwong Duitsland tot een aanpassing van de VW-wet, maar in aangepaste vorm bestaat deze nog steeds.
Porsche vecht de legitimiteit van de wet momenteel opnieuw aan bij de Commissie
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.