Deel hier je (links naar) streams, plaatjes, bestanden, games of andere interessante media.
04 aug 2008 16:04
Het zat er natuurlijk aan te komen dat na de Carrera’s ook de rest van de 911-versies een facelift krijgen. De eerste specificaties zijn inmiddels op het internet beland. Zoals verwacht krijgen ook de aggregaten in de snelste 911’s directe inspuiting waardoor ze beter presteren en zuiniger en schoner zijn.
De update van de Zuffenhausers is geen kleintje. De Turbo, GT2 en GT3 krijgen namelijk compleet nieuwe motoren. In het geval van de Turbo en de GT2 wordt de huidige boxermotor vervangen door de 3,6-liter platte zescilinder die geïntroduceerd werd op de gefacelifte Carrera.
Op het blok met de moderne directe injectie worden verder twee turbo’s en intercoolers gemonteerd. Ten opzichte van het oude blok heeft de nieuwe een kleinere boring en een grotere slag. Vooral voor het koppel is dit gunstig. De vermogenstoename zal ongeveer 20 pk zijn, waarmee de Turbo en de GT2 respectievelijk op 500 en 550 pk komen. De GT3 krijgt een 3,8-liter motor, die we weer kennen uit de Carrera S, met onder andere lichtere zuigers. Reken er dus maar op dat de frisse GT3 nog meer toeren wil maken. Verwacht wordt dat de nieuwe GT3 430 pk krijgt. Vijftien meer dan nu het geval is. De supercars krijgen hun update aan het einde van jaar.
bron:
autoweek
04 aug 2008 16:05
Eigenlijk is dit best wel zuur als je net een GT2 (die nog niet lang uit is) hebt gekocht!
Maargoed, mooi dat Porsche ook deze dingen even mee upgrade
04 aug 2008 16:07
Dat wel, kan je wel zeggen dat je een van de laatste 997 I GT2's hebt
Ben benieuwd of er ook cosmetische aanpassingen komen.
04 aug 2008 17:09
R.M.Boosten schreef:Eigenlijk is dit best wel zuur als je net een GT2 (die nog niet lang uit is) hebt gekocht!
Maargoed, mooi dat Porsche ook deze dingen even mee upgrade 8)
Nee dat is dom en een zeer korte termijn visie. De inruilwagens van wagens in dit sgement is al niet super, tot dat ze met de 996 uitkwamen waren de inruilprijzen van Porsche nog redelijk tegenover andere merken zoals BMW, Mercedes, Audi. Nu zijn ze in hetzelfde straatje ziek.
Mensen die zulke wagens kopen nieuw en reglmatig willen (in)ruilen betalen hier de rekening van, en geloof me ze blijven dit niet doen. Waarom denk je dat Aston, Ferrari Bentley Aston-Martin het de laatste jaren zo goed doen? De afschrijving is gewoon veel minder.
Zelfs voor mensen met veel geld is "trop te veel en te veel is trop"
04 aug 2008 18:33
idd niet echt slim zulke zetten!! mja de rijkeren kunnen wel weer ff buurten "zeg kearel, heb jij nog dat oude modelletje!!"
04 aug 2008 18:41
Blijkbaar weegt het argument "bij de tijd" (in dit geval conform update overige modellen) in dit segment doorgaans zwaarder dan de inruilwaarde.
Vast wel weer een marktonderzoekje naar gedaan (ooit....).
05 aug 2008 12:40
Liep me ook al een tijdje af te vragen waarom ze nu eerst een nieuwe Turbo en GT2 hebben gelanceerd, om daarna met die nieuwe PDK & directe injectie op de proppen te komen op de "basismodelletjes"
05 aug 2008 13:06
Ik denk dat ze dit doen omdat de turbo al bijna weggereden wordt door een Nissan.....
05 aug 2008 20:38
Ja, vind dat de GT3 en GT2 toch wat minder exclusief worden met de "gewone" carrera motor. De 996 en 997 eerste serie GT3 hebben tenmiste nog de "echte" Hans Metzger motor.
Grtz. Boxi
06 aug 2008 10:53
R.M.Boosten schreef:Ik denk dat ze dit doen omdat de turbo al bijna weggereden wordt door een Nissan.....
.....die half zo duur is!!!
Want dààr ligt het hem
11 aug 2008 1:40
We worden gewoon genaaid door Porsche ! Telkens weer komen ze met nieuwe faceliftjes, andere uitvoeringen, enz...Weg exclusiviteit, en weg waarde van je 2ehands.
11 aug 2008 17:50
Raf schreef:We worden gewoon genaaid door Porsche !
Met de broek aan en zonder vaseline
11 aug 2008 21:44
Om Bas van Putten (autoweek) maar te citeren, de 911 is inmiddels de Manta van de 21e eeuw, 25 jaar geleden was een Manta cool maar niet exclusief, toen een 911 wel. Inmiddels is de Aston exclusief en de 911 "gewoon"
12 aug 2008 14:08
R.M.Boosten schreef:Ik denk dat ze dit doen omdat de turbo al bijna weggereden wordt door een Nissan.....
Er is altijd baas boven baas. En ik denk dat Porsche zich niet hoeft te schamen dat dat gebeurt. Porsche rijden gaat over het gevoel. Dat is er niet meer op het moment dat je fabrikant er alles aan probeert te doen om die Nissan voor te blijven.
Voor diegene die de Nissan wel voor willen blijven modificeren hun Porsche en klaar.
My 2 cents. Leander
12 aug 2008 14:09
thomas993 schreef:Om Bas van Putten (autoweek) maar te citeren, de 911 is inmiddels de Manta van de 21e eeuw, 25 jaar geleden was een Manta cool maar niet exclusief, toen een 911 wel. Inmiddels is de Aston exclusief en de 911 "gewoon"
Daarom hoef ik geen nieuwe Porsche meer.
Ik zou misschien nog een mooie zwarte 912 erbij en dan klaar.
Verder spreken de nieuwere modellen van Aston mij meer aan dan de Porsches.
12 aug 2008 14:41
Ik begreep uit betrouwbare bron dat de GT3 440pk gaat krijgen en ook voorzien zal worden van de PDK bak.
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.