Switch to full style
Deel hier je (links naar) streams, plaatjes, bestanden, games of andere interessante media.
Plaats een reactie

1983 Porsche 944 LS1 V8

01 sep 2008 8:53

hoe proppen ze het erin :shock:


http://nl.youtube.com/watch?v=3uwMQFoCFag




ff sprinten :shock: toch wel vet zón Cheffy :lol:

http://nl.youtube.com/watch?v=_dsPe40C_ ... re=related

03 sep 2008 18:03

Toch wel jammer eigenlijk dat Porsche toendertijd beweerde dat er niet meer dan een 4-cilinder in de motorruimte van de 944 zou passen... :roll:

Terwijl een paar yankee-beunen het tegendeel bewijzen..

03 sep 2008 18:06

Hoe mooi het ook klinkt, oogt en hoe snel het de auto ook maakt, het blijft destructief voor de gewichtsverdeling. Dat zal ongetwijfeld ook meegespeeld hebben destijds.

03 sep 2008 18:31

Het blijft toch een prestatie van die "yankee-beunen" :lol:

zo wil ik ook wel niet orgineel rijden :lol:

03 sep 2008 19:24

Jort schreef:Hoe mooi het ook klinkt, oogt en hoe snel het de auto ook maakt, het blijft destructief voor de gewichtsverdeling. Dat zal ongetwijfeld ook meegespeeld hebben destijds.


Dat blijkt dus heeeeeeeel erg mee te vallen, een procentje of 2.

Verder: als je het doet, doe het dan goed
http://nl.youtube.com/watch?v=DUu_DlJfM ... re=related
Maar lijkt mij a-relaxed sleutelen: geen ruimte over. Verder moet je eens goed kijken waar zn koelvloeistof reservoir zit: waar normaal volgens mij de zekeringenkast / verwarming zat. WOEPIE.
Ook: veel amerikaanse V8en zijn NIET gebalanceerd omdat ze een blokhoek van 60 graden ipv 90 (daarom worden er ook altijd ami-v8en in geflept, eentje met een hoek van 90 graden is gewoon ECHT te breed). Tsja, als je de nadelen voor lief neemt heb je zo een vlotte bak!

03 sep 2008 20:15

944 guy schreef:
Dat blijkt dus heeeeeeeel erg mee te vallen, een procentje of 2.


En dat is inclusief de mechanische compressor van de 944 die we in het filmpje zien accelereren? Die 2 procent gaat uit van ceteris paribus of zit er dan ook een zwaardere bak achterin, of is er voorin op andere plaatsen gewicht bespaard?

Bron?

03 sep 2008 20:39

Je zal het hele onderstel incluis bak moeten verzwaren en dan komt de balans weer redelijk terug schat ik 8)

03 sep 2008 20:55

Het chassis van een 944 schijnt redelijk wat te kunnen hebben (944 turbo cup? 300 pk!), dat is het probleem niet. Maar idd de versnellingsbak is dan wel aan een versteviging toe. Maar ook het 944 blok zelf zit droog al boven de 200 kilo. Een volledig amulinium V8 is niet veel meer. Vergeleken met een 944 turbo blok (incl alle leidingwerk etc), verandert de gewichtsverdeling nog geen procent (aldus renegadehybrids.com).
Plaats een reactie