Een paar weken terug konden we als één van de eersten melden dat het Duitse Ruf bezig was met het fabriceren van een elektrische Porsche. Inmiddels heeft Ruf de officiële specs vrijgegeven…
De E-Ruf was niet aanwezig op de autoshow in Parijs maar een eerste prototype werd deze week in het Duitse Paffenhausen gepresenteerd. De elektrische Porsche is uitgerust met lithium-ion accu’s die een 150 kilowatt elektromotor van stroom voorzien (204pk). Dit zorgt voor een heerlijke 650 Nm max koppel en acceleratie van 0-100 in 7 seconden. De topsnelheid is 250 km/u.
De actieradius van de elektrische 997 is 250 tot 320 kilometer. Het pakket met accu’s weegt echter 550 kilo (96 units van 5,6 kg), hier liggen nog veel kansen voor verbetering. Ruf heeft al geëxperimenteerd met een nieuwe generatie van de batterij, die 15 procent minder gewicht en 30 procent meer energie moet genereren.
Een paar weken terug konden we als één van de eersten melden dat het Duitse Ruf bezig was met het fabriceren van een elektrische Porsche. Inmiddels heeft Ruf de officiële specs vrijgegeven…
De E-Ruf was niet aanwezig op de autoshow in Parijs maar een eerste prototype werd deze week in het Duitse Paffenhausen gepresenteerd. De elektrische Porsche is uitgerust met lithium-ion accu’s die een 150 kilowatt elektromotor van stroom voorzien (204pk). Dit zorgt voor een heerlijke 650 Nm max koppel en acceleratie van 0-100 in 7 seconden. De topsnelheid is 250 km/u.
De actieradius van de elektrische 997 is 250 tot 320 kilometer. Het pakket met accu’s weegt echter 550 kilo (96 units van 5,6 kg), hier liggen nog veel kansen voor verbetering. Ruf heeft al geëxperimenteerd met een nieuwe generatie van de batterij, die 15 procent minder gewicht en 30 procent meer energie moet genereren.
Bron en fotos:
http://www.autoblog.nl/image-gallery?fi ... risch4.jpg