Switch to full style
Deel hier je (links naar) streams, plaatjes, bestanden, games of andere interessante media.
Plaats een reactie

Elektrische Porsche sneller dan gedacht

14 okt 2008 22:02

Gelezen op MSN:

Elektrische Porsche sneller dan gedacht
14 oktober 2008 · Tekst Nic de Boer

De elektrische auto wordt met de week sexier. Porsche tuner Ruf geeft de 911 een elektrokuur; die verschilt op het oog niks van een normale Porsche. Geen toeval dat juist dit bedrijf zich in elektrische auto’s verdiept: oprichter Alois Ruf heeft zelf een waterkrachtcentrale in zijn achtertuin.
De kleine waterkrachtcentrale op het terrein van Porsche-tuner Alois Ruf in het Beierse Ort Pfaffenhaus levert jaarlijks 35 miljoen kWh elektriciteit aan het Duitse net. Die productie heeft Ruf geïnspireerd tot het bouwen van de eRuf, een elektrische Porsche 911. “Met de jaarproductie van onze centrale kunnen we deze auto 3.500 keer rond de aarde laten rijden.” Per 100 kilometer kost de elektrische 911 2,50 tot 5 euro per uur.
Deze eRuf konzept Modell A is een eerste prototype. Hij is voorzien van elektromotor die op de vaste plek achterin zit. Hij weegt 91 kilo en heeft een vermogen van 204 pk. De maximale trekkracht is 650 Nm en die komt vrij vanaf 0 toeren per minuut. Ruf gebruikt lithium ion-accu’s van het Amerikaanse Axeon. Aanvankelijk was een van de doelen om de elektro-elfer in zeven seconden van 0 naar 100 km/u te laten sprinten. “Maar dat lukte al bij een van de eerste testritten,” vertelt Ruf. "De auto is sneller dan we dachten."
De eRuf Modell A heeft een topsnelheid van 225 kilometer per uur. Het prototype weegt 1.910 kilo; de simpelste benzinegestookte 911 legt 1.390 kilo op de schaal. De gewichtstoename komt omdat het complete accupakket 537 kilo weegt. Ruf wil de eerste e-911’s al in 2009 aan klanten afleveren. Hopen dat hij dan wat is afgevallen.

14 okt 2008 22:37

Tja.... Het gaat die kant toch wel op denk ik. En als de snelste auto"s electrisch zijn (geworden) zou de markt het best wel eens heel snel kunnen gaan accepteren als gewoon en "cool".

Afbeelding

Bron:
http://www.autowereld.com/autonieuws/detail.asp?artikel=6840

14 okt 2008 22:44

zonder vette sound :? cool worden :roll:

ik weet het niet

14 okt 2008 23:00

Dat is al opgelost :mrgreen: :idea:

15 okt 2008 21:35

Mijn zoon rijd met 1250 w in zijn "sjonnie" car .... de optie stoomlocomotief lijkt hem wel lache :lol:

15 okt 2008 21:37

Sjongejonge........waar gaat eht heen met de wereld?

waarheen ?

15 okt 2008 23:26

gewoon in ( electrische 8) ) sneltreinvaart rechtdoor

immers is rechtdoor de kortste weg, toch :wink:

Je moet mee met de ontwikkelingen, of je nu wilt, of niet :lol: :lol:

Re: waarheen ?

16 okt 2008 2:22

Martin K. schreef:immers is rechtdoor de kortste weg, toch :wink:
:

Niet als je de aarde 'rond' wilt.. :wink:

20 okt 2008 13:18

Men spreekt verstandig genoeg niet over de actieradius van deze P ... :roll: :D

20 okt 2008 13:37

gast schreef:Dit is toch hopenlijk niet serieus he :?:

Dat lawaai zal wel 'n veiligheids aspect zijn/worden :arrow: ..... je moet er toch niet aan denken dat er eentje geruisloos met 'n bloedgang op je af komt :idea:

20 okt 2008 14:11

Olaf schreef:
gast schreef:Dit is toch hopenlijk niet serieus he :?:

Dat lawaai zal wel 'n veiligheids aspect zijn/worden :arrow: ..... je moet er toch niet aan denken dat er eentje geruisloos met 'n bloedgang op je af komt :idea:

Moeten fietsers en voetgangers toch weer ouderwets links en rechts kijken alvorens de straat over te steken ...

Het is denk ik vooral gewenning. Nu zijn mensen gewend te kunnen luisteren en dan maar vluchtig te kijken. Dan zal vanzelf veranderen denk ik.
Stiller lijkt me vooral positiever. Zeker voor mensen die aan een drukke straat wonen of als er weer van die mensen met een één punt weinig met dikke uitlaat zo'n 30 minuten om 2 uur 's nachts stationair gaan staan draaien. (Sorry, persoonlijke frustratie :D )

Alleen wel jammer als je zelf in de P zit natuurlijk. Dan mis je die heerlijke brul ... :twisted:

20 okt 2008 14:19

Een 911 is geen porsche meer zonder dat heerlijke geluid van die mooie boxer motor. :oops:

20 okt 2008 14:20

Miguel Garcia Lopez schreef:Een 911 is geen porsche meer zonder dat heerlijke geluid van die mooie lucht gekoelde boxer motor. :oops:

:wink:

20 okt 2008 22:14

Zelfs Mini komt al met een 204 pk sterke electromotor:

Afbeelding

21 okt 2008 0:08

Is zo'n electro auto nou water of luchtgekoeld?
Lijkt me voor velen hier een essentieel punt om de eventuele sprong te overwegen... :wink:

21 okt 2008 1:23

Sneller dan gedacht :shock: Hadden ze een porsche met de topsnelheid van een 2cv in gedachten ofzow? :roll:

21 okt 2008 13:15

wel geen porsche, maar ik vind de Tesla Roadster wel iets hebben.

www.tesla-motors.com

21 okt 2008 21:56

:?
Wel geen Porsche onderwerp maar toch....moet je een electrische fiets eens in z´n Haas :shock: stand zetten en er dan op zijn hoogste versnelling vol tegenaan gaan.... Armstrong in zijn beste jaren is er niks bij :lol:
Reken er maar op dat je luchtgekoeld bent :roll:
Plaats een reactie