Deel hier je (links naar) streams, plaatjes, bestanden, games of andere interessante media.
17 dec 2008 15:26
Lijkt me een feit.
Voor de 911 zie ik dit Porsche niet doen.
Zuiver op grond van positionering van dat type en dus niet vanwege technische zaken
17 dec 2008 17:39
Tsja... where the hell is this world going to...
Een diesel in een Boxster
Kan toch niet waar wezen, lees ook dat er benzine motoren met vier cylinders komen in de Boxster! Echt een enorme downgrade van dit mooie model. Porsche niet waardig.
Ik wil nu zolangzamerhand toch echt een nieuwe forumnaam
Gr. Boxi
17 dec 2008 17:41
Blijkbaar denken ze ècht alleen maar aan geld graaien.......
17 dec 2008 17:47
Wordt Porsche in de toekomst een wagen voor de gewone werkman ?
Blijf toch lekker met de oudere Porsches rijden
17 dec 2008 17:48
R.M.Boosten schreef:Blijkbaar denken ze ècht alleen maar aan geld graaien.......
Enne wat is daar mis mee
17 dec 2008 17:51
mooi lkkr vet koppel d,r in
17 dec 2008 18:01
924 schreef:Wordt Porsche in de toekomst een wagen voor de gewone werkman ?
Een volkswagen?
17 dec 2008 18:21
Zo zie je maar weer dat Boxster-rijders 'n heel ander publiek (b)lijken te zijn
17 dec 2008 18:38
Voor de Cayenne kan ik het nog wel een beetje begrijpen, maar voor de Boxster...
17 dec 2008 18:40
Audi wint LeMans op diesel maar voor de gewone man is het te min? Kan iemand me uitleggen wat er precies mis is met diesel?
Je haalt tegenwoordig met gemak 330pk en 700nm koppel uit een 6 cilinder 3 liter diesel.... is er iemand die zo'n blok niet in z'n boxster wil?
17 dec 2008 18:59
Inkoppertje:
- Geluid (zelfs de Le Mans auto's met veel minder uitlaatrestricties klinken als een stofzuiger)
- Relatief lange versnellingen/ kleine powerband (turbokarakter vs atmosferisch)
- Relatief zwaar (zeker bij sportieve auto's is dat een stap in de verkeerde richting)
Met gemak 330pk uit een 3 liter diesel is ook een behoorlijk overstatement. Volgens diezelfde logica is bijv. 400+pk uit een 2,6 liter benzine motor al ruim een decennium lang peanuts.
17 dec 2008 19:21
Als een simpele chiptuner
dit vermogen uit een blok peutert en daar ook nog garantie op geeft, dan moet een fabrikant als Porsche dat ook kunnen.
Ik heb geen idee wat je aan het geluid kunt doen, de smalle powerband is icm PDK geen probleem lijkt me.
En tenslotte het gewicht, een 335d heeft slechts 30kg meer massa dan een 335i dus dat valt best mee.
17 dec 2008 19:38
We kijken hier naar een gechiptunede 335d. Vooralsnog standaard al de sterkste (per liter) diesel met dubbele turbo.
Verre van gemeengoed en gechipte motoren vergelijken met fabrieksmotoren is sowieso appels en peren.
Met de Boxster was Porsche ook nooit een front runner bij de vermogens van de benzinemotoren (in vergelijk met bijv. BMW).
Laatst bijgewerkt door
Jort op 17 dec 2008 19:41, in totaal 1 keer bewerkt.
17 dec 2008 19:40
Zullen we gemakshalve niet vergeten dat de dieselmotoren dmv een turbo zijn vermogen verkrijgt? En wat Le Mans betreft....waarom Audi met diesel rijdt is puur een reglement-en verbruikskwestie. Meer niet.
17 dec 2008 21:21
Na de Diesel is de volgende stap een stationuitvoering met een trekhaak.
Ik snap best dat er waarschijnlijk een markt voor is maar ik vind het wel jammer.
17 dec 2008 21:21
mij maakt het niet uit waar het koppel uikomt diesel of benzine als die maar gaat die pogsjuh boxstert
17 dec 2008 21:33
Ik snap de discussie niet zo goed. Je wordt toch niet gedwongen om zelf een dergelijke Boxster of Cayenne diesel aan te schaffen?
Rij in wat je zelf fijn vindt en indien een ander wel z'n heil vindt in een Boxster diesel; have fun!
17 dec 2008 22:00
Een diesel Boxster pdk voor zakelijk en de 964 voor de fun. Ja, ja daar kan ik me wel in vinden. Degene die hem niet wil, mag hem bij mij thuis komen brengen. Ik zal niet mopperen
18 dec 2008 2:31
Ik ben benieuwd waar ze die trekhaak laten bij een Boxster diesel.
18 dec 2008 8:09
met twee grote kurken vast te zetten in de uitlaat
18 dec 2008 8:56
ASW schreef:Ik snap de discussie niet zo goed. Je wordt toch niet gedwongen om zelf een dergelijke Boxster of Cayenne diesel aan te schaffen?
Rij in wat je zelf fijn vindt en indien een ander wel z'n heil vindt in een Boxster diesel; have fun!
Klopt, maar dit wil wel zeggen dat Porsche meer en meer afzakt naar een doorsnee merk zoals Mercedes, BMW, Audi enz.
Persoonlijk denk ik niet dat dit ooit de bedoeling is geweest van Ferdinand Porsche.
18 dec 2008 10:37
Daar zijn we al te laat mee, en het zou vechten tegen de bierkaai zijn.
18 dec 2008 10:38
ppp 356 schreef:
Klopt, maar dit wil wel zeggen dat Porsche meer en meer afzakt naar een doorsnee merk zoals Mercedes, BMW, Audi enz.
Persoonlijk denk ik niet dat dit ooit de bedoeling is geweest van Ferdinand Porsche.
Agree.