De negatieve reacties betreffende replica’s kan ik heel goed begrijpen, maar er zijn ook ( al is het niet veel ) heel goede replica’s, ik heb samen met mijn broer diverse replica’s gebouwd.
Wij maakten de carrosserieën niet zelf maar kochten de ,,Bodykits,, in. Deze kits zijn vrijwel altijd van een polyester product
Belangrijke zaken voor een goede replica’s zijn oa:
Kwaliteit van het polyester ( gelijke diktes, aan de binnenzijde geen ,,plasplekken, geen lucht tussen gelcoat en mat, vooral op scherpe hoeken, buitenzijde mooi strak, pasvorm, onze ervaring is dat de beste producten uit Engeland en Duitsland komen, Amerikaanse kits vonden wij slecht.
De maatvoering liefst gelijk aan het origineel of bij kleine afwijkingen in verhouding.
De kwaliteit van de mensen die hem bouwen en heel belangrijk degene die hem voorbewerkt en spuit, dat is een ander proces dan bij een stalen auto.
Alle toebehoren of origineel of imitatie van de correcte materialen.
De donorauto, bv je moet geen GT1 replica op een VW kever maken
Voorbeelden van in onze optiek slechte replica’s:
De getoonde GT1, goede donor auto, slechte maatvoering,
of de Carrera op Pontiac Fiero, slechte donor auto, slechte maat voering
http://www.youtube.com/watch?v=5bDLVH8- ... L&index=30Voorbeelden van in onze optiek goede replica’s:
ferrari 360 replica op Peugeot 406 coupe, goede donor auto, goede maatvoering
http://www.youtube.com/watch?v=DgGcA5-OnOoDe 356 speedster van Chesil, goede kwaliteit van bodykit en toebehoren
Wij hebben een paar jaar geleden lopen denken om een Porsche 993 GT1 replica te gaan bouwen, er wordt een body (niet door ons )voor de autoracesport op een 993 gemaakt volgens de exacte maten, uiteraard worden hiervan mallen gemaakt voor de evt. schades van de race wagen te herstellen, wij waren van plan om uit deze mallen een carrosserie te kopen en een straat auto te bouwen, maar we hebben het idee in de ijskast geparkeerd, maar als er misschien animo voor is kunnen we het weer oppakken, wanneer mensen geïnteresseerd zijn van hoe het er uit ziet kinnen me mailen voor foto’s van het prototype in aanbouw.