Switch to full style
Deel hier je (links naar) streams, plaatjes, bestanden, games of andere interessante media.
Plaats een reactie

Porsche komt met 3 nieuwe Modellen

21 aug 2009 16:16

Porsche komt snel met drie nieuwe modellen

De fabrikant heeft namelijk nog steeds sterke ambities om te groeien. Medio 2012 zou de productie met 50% moeten stijgen tot pakweg 150.000 stuks per jaar.

Om dat voor elkaar te krijgen zal Porsche stevig moeten doorpakken. VW-topman Winterkorn heeft dan ook laten doorschemeren dat Porsche op korte termijn met maar liefst drie nieuwe modellen komt. Eén ervan is een kleinere broer voor de Cayenne (een soort Audi Q5 met een nog steviger prijskaartje dus), geheel volgens de (door autofabrikanten zelf bedachte) trend dat we massaal in kleinere premium SUV’s willen gaan rijden.

Het tweede model is een auto die nog onder de Boxster gepositioneerd moet worden. Gezien de heftige verkering met het VAG-concern lijkt een tot Porsche verherbouwde Audi TT dan een serieuze optie. Rest alleen de vraag of klanten dat nog als echte Porsche slikken. Als derde en laatste zal Porsche nog met een variant van de Panamera komen. Een station? Coupe? Landaulet? Wie het weet mag het zeggen!

Bron: Autoblog

Kleinere Cayenne :S. nieuwe Roadster, Pananmera Station ???
HELP, wat doet VW met porsche man
kom met een nieuwe supercar maar dit nee

Re: Porsche komt met 3 nieuwe Modellen

21 aug 2009 16:26

Mijn motto: zolang ze maar goed en pijlsnel zijn vind ik het allemaal prima. Helaas lang niet altijd meer het geval. :(

21 aug 2009 16:44

Elke porsche op dit moment is toch snel? Pananmera Station mag er van mij komen, die ziet er beter uit qua lijnen dan de sedan versie

21 aug 2009 17:25

Ik ben ook niet benauwd voor de toekomst van Porsche. Gegeven het feit dat ze overgenomen worden, was VW mijn ultime favoriet. Vond het geweldig toen de 924 en 944 op de markt kwamen. Dat was toen voor mij de kans ooit een Porsche te bemachtigen, dus goed.

Ben juist wel benieuwd naar een kleine (erg lichte?) en daardoor zeer sportieve Porsche. Overigens is een SUV op basis van de Q5 reeds eerder door Porsche zelf ook reeds naar buiten gebracht, omdat dat nog meer sportieve mogelijkheden gaf.

Ik heb er een goed gevoel bij!

21 aug 2009 17:51

gast schreef:@ MS964: +1

toen de 924 gebouwd werd, was er nog geen Porsche forum, maar zo ja, dan hadden ze w.s ook zo zitten janken hier.

de 924 heeft porsche gered. zonder de 924 en 944 was er waarschijnlijk nu geen porscheforum geweest :wink:

22 aug 2009 0:27

gast schreef:Je vergeet weer eens de watergekoelde motor in de 911 :mrgreen:

die probeer ik te vergeten..jij brengt em steeds weer boven bij me :mrgreen:

23 aug 2009 11:30

Het is niet zozeer dat het mij zorgen baart dat Porsche met nieuwe (kleinere/goedkopere) modellen komt. Echter, de productieaantallen wel!
Het stukje (als daar al nog sprake van was) exclusivieteit en kwaliteit is steeds verder te zoeken.....:(
Had stiekem gehoopt (tegen beter weten in) dat VW met Porsche een andere koers zou gaan varen dan audi of VW doen en weer met wat "exclusievere" auto's de markt op zouden gaan. Blijkbaar zijn de inversteringen dermate hoog geweest dat dit niet meer mogelijk is en men massa moet (blijven) produceren.

23 aug 2009 21:27

Porsche moet maar weer eens echte Porsches maken die kwalitatief boven alles uitsteken.
Auto's die 40 a 50 jaar meegaan en geliefd blijven.

Ik vind zowel dat Panamera model en het downsizen jammer maar het zal nodig zijn om te kunnen overleven.

24 aug 2009 10:12

sorry guys maar het volgende gaat me te ver
dit stond op autoblog:

Komt er een station-variant van de Panamera?
Gepost op Sunday, 23 August 2009 om 20:40 door ricardo in Porsche | 61 Reacties »

Goed, we weten inmiddels dat Porsche op korte termijn drie nieuwe modellen gaat introduceren. En daar zit ook een Panamera-variant bij. Dus wellicht komt deze computertekening aardig in de buurt van het echte werk.
Afbeelding
Nog belangrijker: is dit een stap in de goede richting om binnen een jaar tijd 50% te groeien? Porsche denkt van wel en naast een Panamera-variant zullen er dus nog 2 modellen bij komen. Maar wat dat precies wordt blijft nog even speculeren. Tot die tijd zullen we de nodige renderings voorbij zien komen zoals deze het geval is.
Afbeelding
Eerlijk is eerlijk, veel lelijker kon een Panamera toch al niet worden. Dus wat gaan we hiermee doen: maken of kraken. (bron: theophiluschin.com)

mocht dit waar zijn dan word ik echt gek :|
dit vind ik porsche onwaardig :bang:

24 aug 2009 10:26

foto is al oud, al meerdere malen voorbij gekomen.

maar ik denk dat het zomaar zou kunnen. als je een busje maakt en een 4-zitter en die zijn allebei succesvol, waarom geen shooting break of stationwagon aan het assortiment toegevoegd? Hoewel ik daar persoonlijk wel wat redenen voor zou kunnen verzinnen, geven de cijfers wel aan wie er gelijk heeft. Ik schat dat Porsche op termijn voor Volkswagen de tegenhanger wordt van de M bij BMW, de (R)S bij Audi, Supra bij Seat en AMG bij Mercedes. Dus de snelle Volkswagens worden VW Porsche Passat 3.6 W12 e.d.... :bang:

24 aug 2009 11:32

Melvin19 schreef:Afbeelding

Eerlijk is eerlijk, veel lelijker kon een Panamera toch al niet worden. Dus wat gaan we hiermee doen: maken of kraken. (bron: theophiluschin.com)

Ik deel jouw mening niet Melvin ; dít is gewoon een superieure stationwagon, én een mooie. Zie 'm veel liever dan de gewone Panamera.

24 aug 2009 11:53

De station versie is wat mij betreft welkom.
Ik moet morgen naar Stuttgart, en zal mijn ogen open houden.

24 aug 2009 14:22

Ziet er inderdaad niet gek uit, beter al als de Normale versie. :idea:

24 aug 2009 14:26

die station is wel fraai. maar ze worden wel mainstream, geen niche merk meer.

24 aug 2009 14:37

Jurgen schreef:

Ik deel jouw mening niet Melvin ; dít is gewoon een superieure stationwagon, én een mooie. Zie 'm veel liever dan de gewone Panamera.

+ 100 , meer dan briljant en het antwoord op de RS6e en M5e :!:

24 aug 2009 16:34

Jurgen schreef:

die zin die onder de foto staat komt van autoblog.nl
niet van mij
maar als nog ik vind een Station niks voor porsche, ik vind vroeger de kjn ook niks
maar nu wel, we zullen het wel zien, een ding ze mogen wel de achterkant veranderen
en de foto's zaten bij dat artiekel dat ze oud waren wist ik dus niet
Plaats een reactie