Deel hier je (links naar) streams, plaatjes, bestanden, games of andere interessante media.
31 aug 2009 8:32
Gister bij Mythbusters; testje of het klopt dat als je "open" rijdt in de regen, je minder (of niet) nat wordt naarmate je harder rijdt. Als testauto had men keurig een 997 S cabrio geregeld. Hoe harder er werd gereden hoe minder druppels er in de auto belandden. Bij 145 KM/u (hardste wat men aandurfde, het blijven amerikanen) was de auto van binnen nagenoeg droog.
Dus voor alle cabrio rijders: "hoe harder het regent, hoe verder dat gaspedaal naar beneden"
31 aug 2009 9:05
Was al lang bekend, maar ben ik ook cabrio rijder voor.
Stoplichten gewoon mijden.
31 aug 2009 9:34
al vaker hier gepost. rij al jaren cabrio's en - beetje afhankelijk van de stroomlijn - blijf je zelf boven de 100 km droog. Ook afhankelijk van hoe hard het regent. Ik heb wel eens open in stortbuien gereden waarbij je onder de 140 toch echt druppels voelde... Boven de 150 blijft je auto in principe droog van binnen, hoogstens wat spetters op de hoofdsteunen (die ook vaak komen van het water dat langs de zijruiten omhoog waait...
wel leuk om te zien - ga volgende keer wel eens kijken naar mythbusters.
@ MS964 - dát is dus het nadeel en het voordeel van al die herhalingen op Discovery...
31 aug 2009 10:19
De Boxster blijft tot 80 km / uur droog. Op de snelweg heb ik wel eens een 10 km in de regen gereden om hem daarna toch dicht te doen. Zo'n auto is toch voor mooi weer bedoeld...
31 aug 2009 11:36
Goede tip voor cabriorijders "dus niet voor die gasten die enkel het dak opendoen als het niet te warm of te koud is"
Behandel je voorruit met RainX, hierdoor heb je je ruitenwissers niet nodig, het is meestal daarvan dat je het meeste water binnenkrijgt.
31 aug 2009 13:06
Heb het gisteravond ook gezien. Was idd niets nieuws. Ik heb mijn kap maar zelden dicht.
Voor het stoplicht kan het een beetje vervelend zijn, maar dan moet je gewoon kijken alsof het niet regent
31 aug 2009 17:19
Gang is alles!!
31 aug 2009 17:20
en ruitenwissers....
31 aug 2009 17:37
Wat is het gekste wat u met of in de Porsche heeft gedaan?
Eén van de gekkere dingen is met 150 km/u met het dak omlaag in de stromende regen ’s nachts de A12 van Rotterdam naar Utrecht rijden na de Porscheforum Tunnelrun. Toen ik wegreed was het droog en onderweg werd ik overvallen door een stortbui. Geen zin om te stoppen en zolang je harder rijdt dan 120 km/u blijf je aardig droog. Dacht ik. In een dergelijke stortbui moet je toch wel 150+ rijden om niet zeiknat te regenen. Overigens de hele weg met Rodger That! in zijn 944 achter me aan
Horn
BRON:http://www.porsche-blog.nl/
31 aug 2009 19:56
m
Laatst bijgewerkt door
barolo op 31 aug 2009 20:09, in totaal 1 keer bewerkt.
31 aug 2009 20:02
ongelofelijke natte wind...
01 sep 2009 11:44
ik vrees dat dat bij mijn auto niet gaat werken....
Maarja, met de kap op wordt je ook nat dus echt veel maakt het niet uit
01 sep 2009 16:19
Ik werd ook nat als het regende, maar na een aantal keer langs Renntech is hij nu eindelijk droog tijdesn regenbuien!
01 sep 2009 21:04
Hoe zit dat eigenlijk met het interieur? Als je een keer stil staat en het giet naar binnen of je hebt de auto eens open laten staan toen het ging plensen hoe houden de stoelen, radio en andere elektrische bedieningen zich dan?
01 sep 2009 21:52
Als je een keer stil staat en het giet naar binnen
Dan kan je er nog altijd eendjes in laten zwemmen !!
01 sep 2009 21:54
Als je op tijd je deuren opendoet weinig last
gassen schreef:Hoe zit dat eigenlijk met het interieur? Als je een keer stil staat en het giet naar binnen of je hebt de auto eens open laten staan toen het ging plensen hoe houden de stoelen, radio en andere elektrische bedieningen zich dan?
01 sep 2009 21:57
cabrio stil een tijd in de regen laten staan is niet aan te bevelen. Heb het gehad met een Golf 3 en een mini cabrio. Met de golf vanaf dat moment in de zomer altijd beslaan van binnen en in de winter de voorruit aan twee kanten krabben
vocht bleef in de stoelen zitten.
Bij de mini heb ik als volgt gehandeld (auto had half uur in de zeikende regen open op de oprit gestaan):
- matten eruit
- met handdoeken zoveel mogelijk vocht weggehaald
- open onder de carport laten staan een dag of drie
- twee nachten in de droogkamer van de dealer (Ekris) bij 45 graden
alle vocht uit de auto en nooit meer last van gehad.
01 sep 2009 21:59
ik dacht dat je zelfs nog wat extremer het vocht hebt verdreven uit die mini
01 sep 2009 22:02
Nee dat was het omgekeerde: hitte verdrijven dmv water.
01 sep 2009 22:02
daar was ik net mee bezig en toen besloot die !(#$*^#$&EY brandweer er weer water ín te spuiten. Ja, zó wordt het nooit droog natuurlijk...
02 sep 2009 9:52
Hoe kwam dat eigenlijk? Sigaret laten vallen ofzo?
02 sep 2009 12:30
gisteren het hele eind vanuit Leipzig met "Harry kliko" op gereden....tja die ging toch ff zijn kappie dicht doen, hij had koude oren, maar ging wel als de brandweer met zijn kappie open in de regen.
05 sep 2009 19:03
Nu weer op Discovery, voor de geïnteresseerden...