Deel hier je (links naar) streams, plaatjes, bestanden, games of andere interessante media.
02 sep 2009 10:13
Blijkbaar zijn er nog niet genoeg 911 varianten, want op de IAA zal Porsche de wel heel exclusieve 911 Sport Classic presenteren. Deze bijzondere Porsche zal gebouwd worden in een oplage van slechts 250 stuks. Waar je hem aan kan herkennen? Allereerst aan het nieuw ontworpen double-dome dak en aan de voorkant is een SportDesign bumper gemonteerd. Aan de achterkant vinden we een spoiler die gevormd is zoals de ducktail van de legendarische Carrera RS 2.7 uit 1973. En we zien een paar lelijke achterlichten.
De techniek van de 911 SC is gebaseerd op de Carrera S, maar er zijn wel degelijk wat verschillen. Zo is het bodywork aan de achterkant 44 millimeter breder en de spoorbreedte is achter ook toegenomen. De 3.8 liter grote boxer motor levert nu 408 pk (+23 pk), mede dankzij een nieuw ontwikkeld inlaatspruitstuk en 6 vacuümkleppen erin.
Goed nieuws is dat de Sport Classic alleen maar te bestellen is met een handgeschakelde 6-bak. Verder zijn keramische remmen (PCCB, Porsche Ceramic Composite Brakes), PASM (sport onderstel) en 19″ velgen zijn standaard. Ook ligt de CS zo’n 2 cm dichter bij het asfalt.
Het interieur is ook onder handen genomen door Porsche Exclusive om het geheel nog aparter te maken. De Classic Sport is in de afgelopen 3 jaar ontwikkeld door Porsche Exclusive (speciale afdeling van Porsche). De prijs van dit exclusieve snoepje is 169.300 euro (excl. belastingen). Heb je niet zoveel geld? Dan heeft Porsche gelukkig ook een 1:43 schaalmodel in de aanbieding.
http://www.autoblog.nl/archive/2009/09/02/porsche-911-sport-classic-slechts-250-stuks
02 sep 2009 10:18
Niet onknap (buiten de achterlichten), keurige details zoals de terugkeer van de Fuchs velgen en de stoffen bekleding in het interieur.
02 sep 2009 10:28
GEIL!! (op zijn duits)
02 sep 2009 10:46
Nu kunnen de waterkokers ook legitiem op FUCHS velgen rijden!!! Is natuurlijk de enige echte PORSCHE velg!
02 sep 2009 10:49
Zo zeg, de Porsche (eh, VW) marketing mannen draaien weer overuren.
Eerst de retro stickers (928 & 924 Carrera GT) en de ducktail op de nieuwe GT3 RS en nu de ducktail en de velgen op de (ook retro, maar alleen in naam) Club Sport. Nou ja, de verwijzingen naar de 550 Spyder en Porsche design klokkies waren inmiddels waarschijnlijk op....
Whats next?, ik gok op een exclusive optie met Martini Striping of Gulf kleuren..... O wacht, die bestaan ook al.
Niet dat ik 'm lelijk vind hoor, maar 't voegt zo weinig toe.
02 sep 2009 11:03
Ziet er echt gaaf uit!!! Wauw!
02 sep 2009 11:04
Absolutely love it
02 sep 2009 11:12
Woh! Ik zie dit nieuws echt net. Wat een prachtige auto!!
02 sep 2009 11:46
mij zegtie niet zoveel, de kleur is zo flets/saai
verzin eens wat originelers dan die ouwe meuk, m2c
02 sep 2009 13:22
echt te triest voor woorden...
...NEXT!
02 sep 2009 14:03
goh, ze gaan die ouwe meuk namaken
ceterum censeo etc etc...
02 sep 2009 15:52
Zoveel mensen, zoveel meningen... Ik vind m geweldig !!
02 sep 2009 15:53
Als het
aftermarket zou worden gedaan dan sch..t iedereen erop. Ik vind dit een nogal laf aftreksel. Maak er dan gewoon een GT3 a la de 2.7RS van. Jammer!
02 sep 2009 16:11
Marketingtruc of niet, ik vind met name de achterkant en fuch's schitterend ogen op een 997. Doe mij die maar
02 sep 2009 16:39
Ik wil m ik wil m ik wil m Ik wil m ik wil m ik wil m Ik wil m ik wil m ik wil m Ik wil m ik wil m ik wil m Ik wil m ik wil m ik wil m Ik wil m ik wil m ik wil m Ik wil m ik wil m ik wil m Ik wil m ik wil m ik wil m Ik wil m ik wil m ik wil m Ik wil m ik wil m ik wil m Ik wil m ik wil m ik wil m Ik wil m ik wil m ik wil m Ik wil m ik wil m ik wil m Ik wil m ik wil m ik wil m Ik wil m ik wil m ik wil m Ik wil m ik wil m ik wil m Ik wil m ik wil m ik wil m Ik wil m ik wil m ik wil m Ik wil m ik wil m ik wil m Ik wil m ik wil m ik wil m Ik wil m ik wil m ik wil m Ik wil m ik wil m ik wil m Ik wil m ik wil m ik wil m Ik wil m ik wil m ik wil m Ik wil m ik wil m ik wil m Ik wil m ik wil m ik wil m Ik wil m ik wil m ik wil m Ik wil m ik wil m ik wil m Ik wil m ik wil m ik wil m Ik wil m ik wil m ik wil m Ik wil m ik wil m ik wil m Ik wil m ik wil m ik wil m Ik wil m ik wil m ik wil m Ik wil m ik wil m ik wil m Ik wil m ik wil m ik wil m Ik wil m ik wil m ik wil m Ik wil m ik wil m ik wil m Ik wil m ik wil m ik wil m Ik wil m ik wil m ik wil m Ik wil m ik wil m ik wil m Ik wil m ik wil m ik wil m Ik wil m ik wil m ik wil m Ik wil m ik wil m ik wil m Ik wil m ik wil m ik wil m Ik wil m ik wil m ik wil m Ik wil m ik wil m ik wil m Ik wil m ik wil m ik wil m Ik wil m ik wil m ik wil m
02 sep 2009 16:46
Maarten schreef:Als het
aftermarket zou worden gedaan dan sch..t iedereen erop. Ik vind dit een nogal laf aftreksel. Maak er dan gewoon een GT3 a la de 2.7RS van. Jammer!
Ik dat precíes hetzelfde!
Het enige dat ik echt fraai vind, is dat 'double dome' dak. Op de een of andere manier maakt het de auto een stuk 'bulliger'...
02 sep 2009 16:53
Ik ben benieuwd hoeveel er daadwerkelijk op de weg gereden worden , ipv ergens stallen als beleggings object. Van mij mogen ze hem voor de deur zetten ,ik rij er wel mee.
02 sep 2009 16:59
anders ik wel. ik vinnem mooi...
02 sep 2009 17:32
Wauw, maar ik heb al een 911SC met Fuchsvelgen
02 sep 2009 17:47
Wauh idd, wat n gave bak......
Op de Porschepagina/prikbord net n filmpje bekeken over deze auto, zelfs de sound is ok voor n waterkoker!
02 sep 2009 18:00
Super
Combi van 997 en de oude Carrera 2.7 RS
hebben ze hem ook in oranje-zwart
02 sep 2009 18:14
Welke motor ligt erin? Gewoon de normale Carrera motor?
Grtz. Boxi
02 sep 2009 18:20
boxi schreef:Welke motor ligt erin? Gewoon de normale Carrera motor?
Grtz. Boxi
basis is het nieuwe Carrera S blok, maar dan met de Porsche motor/in/uitlaat traject tuning (wat je ook als optie op de Carrera S kan krijgen)
maar wat een prijs...169k excl btw en bpm....