Deel hier je (links naar) streams, plaatjes, bestanden, games of andere interessante media.
04 okt 2009 18:56
Porsche Lupo ??
Porsche Caddy ??
Later misschien voor het betere verhuiswerk een Porsche Transporter ??
Tja,
04 okt 2009 19:05
1998
04 okt 2009 19:43
Geen paniek. We hebben toch ook de Volkswagen Porsche en de Boxster overleeft
04 okt 2009 20:09
Rad911 schreef:Geen paniek. We hebben toch ook de Volkswagen Porsche en de Boxster overleeft
Volgens mij heeft de Boxster ervoor gezorgd dat Porsche nog leeft ....
04 okt 2009 20:16
Die watergekoelde motoren kan ik nog wel door de vingers zien (
zet stiekem wat geld opzij voor een 997 cabrio S), maar het idee van een soort Porsche Polo...
04 okt 2009 20:16
gast schreef: Goeie zaak.
Precies. Ik heb liever een merk dat normaal nadenkt en gezonde marketing bedrijft dan een merk dat krampachtig aan zijn principes vast probeert te houden.
Kenmerk van gezonde bedrijfsvoering is dat je zorgt dat je bedrijf bestaansrecht behoudt. Dit is waarschijnlijk een goede manier.
04 okt 2009 20:21
Ik denk dat het in deze tijden wel noodzakelijk en uiteindelijk wel slim is om je markt te verbreden.
Komen we mischien straks wel een Porsche Atos tegen................................. eh nou nee toch maar niet.
04 okt 2009 20:23
Met normaal nadenken en gezond marketing bedrijven zou je er ook voor kunnen kiezen om dergelijke auto's onder een ander merk van het concern zoals VW (of Skoda
) op de markt te zetten en het imago van Porsche te behouden.
04 okt 2009 20:24
@Radbout: Tot voor kort lukte het anders prima om veel winst te maken met alleen duurdere auto's in het programma. Als ze zich niet in volkswagen verslikt hadden was dit allemaal niet nodig geweest.
04 okt 2009 20:28
Las laatst dit:
http://www.automobielmanagement.nl/nieuws/internationaal/nid7125-porsche-wil-zijn-afzet-verdubbelen-.htmlKlopt wel met het verhaal van de topicstarter. Persoonlijk hoop ik dat het iets wordt zoals EriC4C schetst.
EDIT: Ewout: Zoals je in het stukje kan lezen heeft P 24% minder auto's verkocht, net als vele andere merken overigens. Ik denk niet dat het VW verhaal invloed op de verkopen heeft gehad, daar dit pas de laatste maanden tot uiting is gekomen.
04 okt 2009 20:55
eens met eriC4C; lagere segmenten kun je prima aanspreken met andere telgen uit het VW concern. Te veel omlaag buigen in de hierarchie van het autoaanbod zal Porsche geen goed doen. Enig alternatief is een onconventioneel autootje te bouwen dat op lager segment is gericht en onevenredig duur is. Eigenlijk is de Boxster daarvan al een goed voorbeeld, misschien is szelfs daaronder nog ruimte, maar dan wel voor een kleine sportauto, niet voor een verantwoorde en hooguit bovengemiddeld snelle hatchback.
04 okt 2009 20:58
Volgens mij rouleren al een tijdje deze verhalen. Een soort 4-cylinder Boxster met ca 200 pk en een SUV op basis van Audi Q5. Maak om beide geen zorgen.
Wel als er een soort Mini Cooper concurrent wordt gebouwd vanuit een soort badge ge-engineerde VW Polo.
Het blijft echter wel als een paal boven water staan dat ze echt wel secuur met de merkbeleving van porsche zullen omgaan, want anders blijven de mensen er niet zoveel geld voor betalen.
Aan de andere kant moeten we ook eerlijk zijn; Porsche is uit meerdere crisis gered door een goedkoper model!
04 okt 2009 21:01
EriC4C schreef:Met normaal nadenken en gezond marketing bedrijven zou je er ook voor kunnen kiezen om dergelijke auto's onder een ander merk van het concern zoals VW (of Skoda
) op de markt te zetten en het imago van Porsche te behouden.
Precies, zo doen ze het tenslotte ook met Lamborghini. Ze zouden nog eerder de assemblage van bepaalde modellen kunnen verplaatsen naar lageloonlanden en de prijs iets laten zakken dan dat ze met een betaalbaarder model op de proppen komen.
04 okt 2009 21:06
Een kleiner model kan Porsche ook als groen merk op de kaart zetten. Doet tegenwoordig een hoop goeds voor je imago.
04 okt 2009 21:06
ver boven de 200 schreef:Porsche is uit meerdere crisis gered door een goedkoper model!
Vertel eens.
Volgens mij heeft de 924/944/968 lijn ze niet gered.
Evenals de Boxster, en zeker niet de Cayman maar die is dan ook duurder.
Gered zijn ze steeds weer door de belangrijkste modellijn, de basis van Porsche, de meest tot de verbeelding sprekende
04 okt 2009 21:09
toch geloof ik wel in een nieuwe VW Porsche; liefst met als basis een laag gewicht, middenmotor en bij voorkeur dan een 4cyl boxster (de eigenheid mag niet te veel verloren gaan). Maar goed, makkelijk gezegd, ik ben geen techneut!
04 okt 2009 21:18
@Paul,
Zover mijn info strekt hebben de 924/944 (niet de 968) zeker zodanig bijgedragen aan het resultaat dat ze de duur te bouwen 911 konden blijven produceren en verkopen.
Hetzelfde geldt toch echt ook voor de Boxster, die dermate goed verkocht dat de overgang van de luchtgekoelde naar de watergekoelde 911 het overleefde.
Ben het wel met je eens dat de 911 het meest crisis ongevoelig is in de verkochte aantallen, dat zien we nu ook weer. Tevens zal de Cayman (ondanks dat het een erg fijne auto is) niet heel veel bruto winst bijdragen.
Ik denk dat we in die zin het verhaal om moeten draaien, dat zonder boegbeeld 911 (in elke vorm, tijdens de hele geschiedenis) ervoor gezorgd heeft dat de andere modellen verkocht werden. Zonder 911 was dat niet gebeurd.
04 okt 2009 21:25
Niets aan toe te voegen
04 okt 2009 21:33
De 944 heeft Porsche in de jaren 80 wel degelijk van de ondergang gered.
04 okt 2009 21:55
Ken ik niet.
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.