Switch to full style
Deel hier je (links naar) streams, plaatjes, bestanden, games of andere interessante media.
Plaats een reactie

9** codering is op ...

09 dec 2009 14:47

naast het einde van de financiele middelen, lijkt het erop dat de fameuze 9** codering voor de geliefde modellen ook afgelopen is.

Wie weet hoe het nu verder moet? Net als Peugeot (hadden we al eens een aanvaring mee mbt codering) naar de 10**?

Re: 9** codering is op ...

09 dec 2009 14:58

volgens mij heet de auto nog steeds 911. En hebben de nieuwe modellen een naam. Dus wellicht dat de interne codering aangepast wordt, maar naar buiten toe is er geen probleem.
Wellicht beginnen ze bij Auftragsnummer 9001?

Re: 9** codering is op ...

09 dec 2009 14:59

Volgens mij zijn er toch wel wat nummers over (gebleven) :scratch: - en zal het patent van Peusjoo m.b.t. de 'nul' in het midden inmiddels wel verlopen zijn :idea:

EDIT: @ Horn, we toch niet alleen de 911 !? .. 924, 944, 914, 968, 986, 987, 928 etc.

  • 900
  • 901
  • 902
  • 903
  • 904
  • 905
  • 906
  • 907
  • 908
  • 909
  • 910
  • 911
  • 912
  • 913
  • 914
  • 915
  • 916
  • 917
  • 918
  • 919
  • 920
  • 921
  • 922
  • 923
  • 924
  • 925
  • 926
  • 927
  • 928
  • 929
  • 930
  • 931
  • 932
  • 933
  • 934
  • 935
  • 936
  • 937
  • 938
  • 939
  • 940
  • 941
  • 942
  • 943
  • 944
  • 945
  • 946
  • 947
  • 948
  • 949
  • 950
  • 951
  • 952
  • 953
  • 954
  • 955
  • 956
  • 957
  • 958
  • 959
  • 960
  • 961
  • 962
  • 963
  • 964
  • 965
  • 966
  • 967
  • 968
  • 969
  • 970
  • 971
  • 972
  • 973
  • 974
  • 975
  • 976
  • 977
  • 978
  • 979
  • 980
  • 981
  • 982
  • 983
  • 984
  • 985
  • 986
  • 987
  • 988
  • 989
  • 990
  • 991
  • 992
  • 993
  • 994
  • 995
  • 996
  • 997
  • 998
  • 999

Vul de jaartallen maar in :wink:

Re: 9** codering is op ...

09 dec 2009 15:11

...bij 9001? Maar dat is niet eerlijk, dan hebben we zo'n 8001 potentieel mind blowing models gemist :|
Ik wist wel dat VW ons een loer ging draaien. :popcorn:

Re: 9** codering is op ...

09 dec 2009 15:21

dubbel 0 lijkt me onwaarschijnlijk en reken maar dat Peugeot dan weer aan de bel komt trekken. (net als vroeger bij de 901) Ik denk voor de nieuwe serie aan 9000, of 9111.

Overigens is BMW ook pas door z'n E-nummers heen, en geeft de nieuwe 5 serie de nieuwe seriecode 'F10' mee.

Re: 9** codering is op ...

09 dec 2009 15:32

Mijn insteek is voor Porsche net zo iets, blijft 3 posities maar de 1e wordt een A, dus Axx.

Re: 9** codering is op ...

09 dec 2009 15:40

komt mooi uit, feest is toch over met de vw deal.

Re: 9** codering is op ...

09 dec 2009 16:03

Olaf schreef:Vul de jaartallen maar in :wink:


  • 900
  • 901 - 1963
  • 902
  • 903
  • 904 - 1964
  • 905
  • 906 - 1966
  • 907 - 1967
  • 908 - 1968
  • 909 - 1968
  • 910 - 1966
  • 911 - 1963
  • 912 - 1965
  • 913
  • 914 - 1970
  • 915
  • 916 - 1969
  • 917 - 1969
  • 918
  • 919
  • 920
  • 921
  • 922
  • 923
  • 924 - 1976
  • 925
  • 926
  • 927
  • 928 - 1978
  • 929
  • 930 - 1975
  • 931 - 1979
  • 932 - 1979
  • 933
  • 934 - 1976
  • 935 - 1976
  • 936 - 1976
  • 937 - 1980
  • 938 - 1980
  • '939' - 1983
  • 940
  • 941
  • 942 - 1984
  • 943
  • 944 - 1982
  • 945
  • 946
  • 947
  • 948 - 2002 of 2006 Cayenne??
  • 949
  • 950
  • 951 - 1989
  • 952 - 1989
  • 953 - 1984
  • 954 - 1984
  • 955 - 2002
  • 956 - 1982
  • 957
  • 958
  • 959 - 1986
  • 960
  • 961 - 1986
  • 962 - 1984
  • 963 - 1981 (??)
  • 964 - 1989
  • 965 - 1990
  • 966
  • 967
  • 968 - 1992
  • 969 - 1988
  • 970 - 2009 Panamera
  • 971
  • 972
  • 973
  • 974
  • 975
  • 976
  • 977
  • 978
  • 979
  • 980 - 2001
  • 981
  • 982
  • 983
  • 984
  • 985
  • 986 - 1997
  • 987 - 2007
  • 988
  • 989 - 1988
  • 990
  • 991
  • 992
  • 993 - 1993
  • 994
  • 995
  • 996 - 1998
  • 997 - 2004 911
  • 998 - 2011/2012 nieuwe 911
  • 999


Zo ben ik een heel eind denk ik ;).
Welke mis ik nu nog??
Laatst bijgewerkt door Mark Nauta op 09 dec 2009 18:41, in totaal 1 keer bewerkt.

Re: 9** codering is op ...

09 dec 2009 16:21

Ik vind het aantal aanslagen per uur wel een beetje weinig :mrgreen:

Re: 9** codering is op ...

09 dec 2009 16:28

Zie ik daar 991 in dat rijtje staan?

Ik vind op de autoweek site het volgende:

stoffen kap krijgt. De volgende generatie 911 heeft voorlopig 991 als typenaam.
Bij de ontwikkeling van



............maar dat betekent dat er toch nog een nieuwe 993 komt misschien?
:cry: sorry ik moet ff snuiten.













het is dus allemaal nog niet verloren :ba:

Re: 9** codering is op ...

09 dec 2009 16:55

:ba: :ba: nieuwe 993 :ba: :ba:


Ik ga alvast sparen :mrgreen:

Re: 9** codering is op ...

09 dec 2009 17:05

Rem schreef:dubbel 0 lijkt me onwaarschijnlijk en reken maar dat Peugeot dan weer aan de bel komt trekken. (net als vroeger bij de 901) Ik denk voor de nieuwe serie aan 9000, of 9111.

Overigens is BMW ook pas door z'n E-nummers heen, en geeft de nieuwe 5 serie de nieuwe seriecode 'F10' mee.


Heeft Saab 9000 al niet gehad? (maar goed, die zijn bijkans failliet :wink: )

Re: 9** codering is op ...

09 dec 2009 18:03

Waren ze dat dan ooit? :wink:

Re: 9** codering is op ...

09 dec 2009 18:39

Wat ik bedoel te zeggen: Kijk naar wat er nu verkocht wordt...

Wíj noemen het hier een 987. Porsche noemt het intern de 987. In de folder heet hij gewoon Boxster.
Evenzo heb je de Cayenne, Gayman en Panamera. En de 911. Verder geen auto's meer die een andere nummer hebben. Dus als je het volgende project intern Auftragsnummer 9001 noemt, maakt dat Peugeot niet uit. 9001 wordt toch niet gemarket naar buiten toe. Dus zal de 911 tot in lengte van dagen 911 blijven heten en de andere producten een echte naam krijgen...

Re: 9** codering is op ...

09 dec 2009 19:11

Mark Nauta schreef:
Olaf schreef:Vul de jaartallen maar in :wink:


  • 900
  • 901 - 1963
  • 902
  • 903
  • 904 - 1964
  • 905
  • 906 - 1966
  • 907 - 1967
  • 908 - 1968
  • 909 - 1968
  • 910 - 1966
  • 911 - 1963
  • 912 - 1965
  • 913
  • 914 - 1970
  • 915
  • 916 - 1969
  • 917 - 1969
  • 918
  • 919
  • 920
  • 921
  • 922
  • 923
  • 924 - 1976
  • 925
  • 926
  • 927
  • 928 - 1978
  • 929
  • 930 - 1975
  • 931 - 1979
  • 932 - 1979
  • 933
  • 934 - 1976
  • 935 - 1976
  • 936 - 1976
  • 937 - 1980
  • 938 - 1980
  • '939' - 1983
  • 940
  • 941
  • 942 - 1984
  • 943
  • 944 - 1982
  • 945
  • 946
  • 947
  • 948 - 2002 of 2006 Cayenne??
  • 949
  • 950
  • 951 - 1989
  • 952 - 1989
  • 953 - 1984
  • 954 - 1984
  • 955 - 2002
  • 956 - 1982
  • 957
  • 958
  • 959 - 1986
  • 960
  • 961 - 1986
  • 962 - 1984
  • 963 - 1981 (??)
  • 964 - 1989
  • 965 - 1990
  • 966
  • 967
  • 968 - 1992
  • 969 - 1988
  • 970 - 2009 Panamera
  • 971
  • 972
  • 973
  • 974
  • 975
  • 976
  • 977
  • 978
  • 979
  • 980 - 2001
  • 981
  • 982
  • 983
  • 984
  • 985
  • 986 - 1997
  • 987 - 2007
  • 988
  • 989 - 1988
  • 990
  • 991
  • 992
  • 993 - 1993
  • 994
  • 995
  • 996 - 1998
  • 997 - 2004 911
  • 998 - 2011/2012 nieuwe 911
  • 999


Zo ben ik een heel eind denk ik ;).

Welke mis ik nu nog??


Bron : 944 forum :roll:

In de herfst van 1981 werd de nieuwe 944 voorgesteld.Ik neem aan dat deze gelijk te koop was bij introductie?

Re: 9** codering is op ...

09 dec 2009 20:21

Zelfs VW zal toch niet zo stom zijn een ijzersterk marketing handvat als de 911 over boord te gooien :?:

Re: 9** codering is op ...

09 dec 2009 20:24

De '998' wordt idd de 991, is al een tijdje bekend. :salut:

Re: 9** codering is op ...

09 dec 2009 22:57

965 is eigenlijk "officieel" ook nog niet gebruikt hé...

Twas eerder 964 Turbo 3.3 en Turbo 3.6 :wink:

Re: 9** codering is op ...

09 dec 2009 23:51

PEF schreef:965 is eigenlijk "officieel" ook nog niet gebruikt hé...

Twas eerder 964 Turbo 3.3 en Turbo 3.6 :wink:

Klopt inderdaad. Net als de 939 is ook de 965 niet officieel gebruikt door Porsche.
965 hebben ze uberhaupt niet gebruikt, en 939 werd kort door Rinspeed gebruikt, maar omdat
Porsche de naam al geclaimd had, hebben ze dat weer terug moeten draaien.

Re: 9** codering is op ...

09 dec 2009 23:59

Dit zijn de nummers waar ik iets bij kan vinden

356 - Mittelmotor-Roadster, Serie 356 A, 356 B, 356 C
514 - Werks-Rennwagen für 24h LeMans 1951
530 - Viersitzer-Modell mit 2400 mm Radstand
550 - Spyder, Zweisitzer
616 - 1,6 Liter für Typ 356 A
616/2 - 1,6 Liter 1600 S
616/3 - 1,6 Liter für Industriemotor
616/7 - 90 PS 356 B
616/12 - 1,6 Liter 1600 S mit Grauguss-Zylinder für 356 B
616/15 - 1,6 Liter Typ 356 C (1600 S)
616/16 - 1,6 Liter 1600 SC
616/36 - 1,6 Liter für Porsche 912
616/39 - für 912-Motor mit US-Abgasentgiftung
691 - Spyder für 1956 (550 RS)
718 - Spyder RSK mit Mittelmotor
753 - 1,5 Liter, Achtzylinder für Formel 1
771 - 2,0 und 2,2 Liter, Varianten des Typ 753
804 - Formel 1 entgültige Version für Typ 753 Motor
901 - Porsche-Sportwagen, verkauft als »911« (T 8 )
901/00 - Fünfgang-Getriebe für 911
901/01 - 130-PS-Motor
901/02 - 160-PS-Motor
901/03 - 110-PS-Motor
901/05 - 130-PS-Motor mit Weber-Vergaser
901/06 - 130-PS-Motor mit Weber-Vergaser und verbessertem Ventileinstell-Mechanismus
901/07 - 901/06 vorbereitet für Sportomatic
901/8 - 160-PS-Motor vorbereitet für Sportomatic
901/9 - Einspritzmotor für 911 E
901/10 - Einspritzmotor für 911 S
901/13 - 110-PS-Motor vorbereitet für Sportomatic
901/14 - 901/06 (130 PS) für Amerika
901/17 - 901/14 vorbereitet für Sportomatic
901/20 - 210-PS-Motor für Typ 906
901/21 - 901 /20 als Einspritzer für Typ 906 und Typ 910/6
901/55 - 210-PS-Motor für 911 R
901/30 - 150-PS-Motor für 911-L-Rallye
902 - Viergang-Getriebe für 911/912
902/01 - Viergang-Getriebe für 912
902 02 - Fünfgang-Getriebe für 911
902/1 - Fünfgang-Getriebe für 911/912
903 - Automatik-Kupplung für Sportwagen
904 - GT-Mittelmotor-Coupe mit 592-Motor
904/6 - 6 Zylinder
904/8 - 8 Zylinder
905 - Viergang-Sportomatic-Getriebe
905/01 - Viergang-Sportomatic-Getriebe (neu)
905/13 - Viergang-Sportomatic-Getriebe (neu /20 /21)
906 - Wettbewerbswagen, entwickelt aus dem Typ 904
906/8 - 8 Zylinder
906/E - Einspritzmotor
907 - Renncoupe mit Rechtslenkung entwickelt aus dem Typ 910, mit 901- und 771-Motor
907/L - Langheck
908 - Spyder, entwickelt aus dem Typ 907 und 8 Zyl.-Motor
908/01 - Coupe mit Langheck
908/02 - offener Spyder
908/03 - Spyder mit geänderter Sitzposition, entwickelt aus dem Typ 909
908/K - Kurzheck-Coupe
908/L - Langheck-Coupe
909 - Bergrennwagen mit 2 Liter
910 - Rennsport-Coupe, entwickelt aus dem Typ 906
910/6 - mit 901 /2.0-Motor
910/8 - mit 2,2 Liter 8 Zylinder
910/8B - Leichtversion des 910/8 (Bergwagen)
911 - Externe Bezeichnung des Typ 901
911/00 - Viergang-Getriebe für 911 T
911/01 - 2,2 Liter für 911 E
911/02 - 180-PS-Motor für 911 S
911/03 - 130-PS-Motor für 911 T
911/04 - 2,2 Liter für 911 E vorbereitet für Sportomatic
911/06 - 130-PS-Motor für 911 T vorbereitet für Sportomatic
911/07 - 2,2 Liter für 911 T - USA
911/08 - 2,2 Liter für 911 T - USA vorbereitet für Sportomatic
911/20 - Rennmotor mit 2247 ccm für 911 S
911/21 - Rennmotor mit 2381 ccm für 911 S
911/22 - Rennmotor mit 2247 ccm für 911 S in Vergaserausführung
911/41 - 2,7 Liter für 911
911/42 - 2,7 Liter für 911 S
911/43 - 2,7 Liter für 911 - USA
911/44 - 2,7 Liter für 911 - Kalifornien
911/46 - 2,7 Liter für 911 vorbereitet für Sportomatic
911/47 - 2,7 Liter für 911 S vorbereitet für Sportomatic
911/48 - 2,7 Liter für 911 - USA vorbereitet für Sportomatic
911/49 - 2,7 Liter für 911 - Kalifornien vorbereitet für Sportomatic
911/51 - 2,4 Liter für 911 - USA
911/52 - 2,4 Liter für 911 E
911/53 - 2,4 Liter für 911 S
911/57 - 2,4 Liter für 911 T
911/61 - 2,4 Liter für 911 - USA vorbereitet für Sportomatic
911/62 - 2,4 Liter für 911 E vorbereitet für Sportomatic
911/63 - 2,4 Liter für 911 S vorbereitet für Sportomatic
911/67 - 2,4 Liter für 911 T vorbereitet für Sportomatic
911/70 - Rennmotor mit 2494 ccm für 911 S
911/72 - Rennmotor mit 2,8 Liter für 911 S / Carrera RSR
911/73 - Rennmotor mit 2466 ccm für 911 S
911/74 - Rennmotor mit 3,0 Liter für Carrera RSR
911/75 - Rennmotor mit 3,0 Liter für Carrera RSR mit geändertem Vergaser
911/76 - Turbomotor mit 2,1 Liter für Carrera RSR
911/77 - Motor mit 3,0 Liter für Carrera RS
911/81 - 2,7 Liter für 911
911/82 - 2,7 Liter für 911 S - USA
911/83 - 2,7 Liter für Carrera RS
911/84 - 2,7 Liter für 911 S - Kalifornien
911/86 - 2,7 Liter für 911 vorbereitet für Sportomatic
911/89 - 2,7 Liter für 911 S - USA mit Sportomatic
911/91 - 2,4 Liter mit K-Jetronic (911 T - USA)
911/92 - 2,7 Liter für 911 mit K-Jetronic
911/93 - 2,7 Liter für 911 S
911/96 - 2,4 Liter mit K-Jetronic (911 T - USA) - Sportomatic
911/97 - 2,7 Liter für 911 mit K-Jetronic - Sportomatic
911/98 - 2,7 Liter für 911 S - Sportomatic
911 E - Einspritzmodell
911 L - Ausführung der USA
911 R - Leichtbau-Wettbewerbsausführung
911 S - Hochleistungsversion des 911 Basis
911 T - Sparausführung des 911
912 - 4 Zyl.-Version des 911, mit Motor 616 auch Typennummer für den 4,5 Liter 12-Zylinder-Rennmotor des Typ 917,
912E - Einspritzversion des 912 für USA
914 - Mittelmotor-Sportwagen (Zweisitzer)
914/6 - 2,0 Liter, Typ 901
914/8 - 3,0 Liter, Typ 908
914/11 - Fünfgang-Getriebe für 914; 914/6
914/12 - Fünfgang-Getriebe für 914
915 - verstärktes Vier-/Fünfgang-Getriebe für 911
915/6 - verstärktes Vier-/Fünfgang-Getriebe für 911 ; 911 S und Carrera
916 - Rennversion des Typ 901 (2 OHC), auch Typennummer für Fünfgang-Getriebe für 908/01 und 908/02
917 - Renn-Coupe mit 4,5 Liter, 12 Zylinder (Typ 912)
917/10 - Spyder
917/20 - Kurzversion mit Sera-Karosserie (»Sau«)
917/30 - Spyder in verstärkter Ausführung
917/K - Kurzheck
917/L - Langheck
917/PA - Spyder für die CanAm-Serie in USA
918 - 914 met 8 cylinder motor van de 908
920 - Vier-/Fünfgang-Getriebe für Typ 917
923 - 2,0 Liter für 912 E
924 - Sportwagen, anfänglich entwickelt für Volkswagen unter der Nummer EA 425 und von Porsche zurückgekauft,
925 - Viergang-Sportomatic für 911 T und 911/E
925/09 - Dreigang-Sportomatic für 911
928 - Sportwagen mit V8-Motor, 4,5 Liter
928 S - Hubraum- und leistungsgesteigerte 928-Version
929 - studie model van 959
930 - turboaufgeladene Version des 911
931 - 924 Turbo (Motor 047)
932 - 924 Turbo - Rechtslenkung
934 - Gruppe-4-Rennversion des Typ 930
935 - Gruppe-5-Rennversion des Typ 930
936 - Gruppe-6-Sportwagen mit 2,1 Liter Turbo
937 - 924 Carrera GT
937/50 - Getriebe für 939
938 - 924 Carrera GT - Rechtslenker
939 - 924 Carrera GT »Le Mans«
944 - Serien-Sportwagen mit 2,5 Liter, 4 Zylinder
945 - 944 - Rechtslenker
951 - 944 Turbo
954 - 911 SC RS
955 - 2002 cayenne
956 - Gruppe-C-Sportwagen mit 2,65 Liter Turbo
957 - 2006 cayenne
959 - Gruppe-B-Straßensportwagen, Allradantrieb
960 - Experimantalauto auf der Basis des 928
961 - Rennausführung des Typs 959
962 - Gruppe C rennwagen
964 - Carrera 2/Carrera 4 89 bis 93
970 - panamera
980 - carrera GT
986 - 1997 Boxster
987 - 2007 boxster / cayman
989 - 4 türig experimental fahrzeug auf 996 basis
993 - Carrera 2/Carrera 4 ab 93
996 - 1996 911
997 - 2004 911
Laatst bijgewerkt door Danny op 21 maart 2010 3:33, in totaal 2 keer bewerkt.

Re: 9** codering is op ...

10 dec 2009 0:48

wat een speurwerk.

Ik vind het beleid hierop trouwens zwak. Iets meer logica:

De 996 had eigenlijkk 000 code moeten krijgen (we zijn in feite vanaf zilch opnieuw begonnen met die waterdruppels),
de boxter 0000 (andere dimensie),
de Cayenne (0000000000000000000000000000000000000000000000000) :ass:
de Cayenne diesel krijgt een vette 0 :bang: ,
de Cayman had na de 993 de code 996 moeten krijgen :twisted:
de Panamera een lettercode :flush:
Voor modellen na de overname door VW begint de jaartelling opnieuw, maar dan loopt ie achteruit............. :cry:

Re: 9** codering is op ...

10 dec 2009 14:00

Jaren geleden heb ik ook nog eens zo'n soort lijstje gepost: hierzo.
Plaats een reactie