Switch to full style
Deel hier je (links naar) streams, plaatjes, bestanden, games of andere interessante media.
Plaats een reactie

Koosnaampje?

22 jan 2010 8:56

Volgens een artikel in de telegraaf http://www.telegraaf.nl/autotelegraaf/5847814/__Koosnaampje_voor_geliefde_auto_populair__.html hebben veel mensen een koosnaampje voor hun auto.

Zelf heb ik het meestal over De Porsche of De Volvo. Ook komt het wel voor dat ik ze met hun kleur aanduidt. Een vriendin van me noemde m'n auto weleens de witte kikker, maar zelf heb ik er geen koosnaampje voor verzonnen.

Hoe zit dat met jullie?

Re: Koosnaampje?

22 jan 2010 8:58

Rodger That is minder origineel dan ik dacht. Beppie staat op 1... :shock:

22 jan 2010 9:03

whahaha ,of ik promoot BEPPIE II wel erg goed :mrgreen:

Mijn BMW chopper in 1990 heete Beppie ,maar omdat er een 900R blok ingelepeld werd heete ze van die tijd BERTHA :mrgreen:

Maar BEPPIE is geen monster dus 8) :thumleft:

Afbeelding

Als je de foto vergroot zie je dat er met een viltstift Beppie is door gehaald en er BERTHA staat gekliederd :mrgreen:
Laatst bijgewerkt door Rodger that! op 22 jan 2010 10:04, in totaal 2 keer bewerkt.

22 jan 2010 9:18

Tja... Ik heb mijn auto's ook geen naam gegeven, maar op de een of andere manier hebben ze inmiddels wél namen... :roll:

Een (Franse) vriend van me -die eigenlijk in de DS-scene zit 8) - zag voor het eerst m'n Peugeot 404 en noemde haar meteen 'Griselle'...
'Je Peugeot 404 is zilvergrijs en een echte dame, vandaar' zo verklaarde hij... Dat is toen ook maar zo gebleven.

Op het Peugeot-forum (waar ik ook moderator ben) heb ik me ooit aangemeld als 'Jeetje' omdat ik een Peugeot J7 kampeerauto had. Inmiddels kent iedereen op het forum me als 'Jeetje' en als ze m'n busje zien, noemen ze het ook 'Jeetje'. Wij zijn dat toen maar gaan overnemen...

M'n bouwproject Porsche Speedster heet inmiddels al Betty en omdat hij uiteindelijk zwart moet worden.... Juist ja...

22 jan 2010 9:32

rondborstig, slanke taille en een lekker kontje.... :lol: ik noem haar altijd "mijn meisje" :lol:

22 jan 2010 10:00

doe ik bij vrouwpersoon als ik thuis kom :D

22 jan 2010 10:05

gast schreef::|

geen naam, ik klop altijd even op haar dak als teken van liefde na thuiskomst. :res:

Noemen ze in het westen swaffelen

Voor een boxster stempelen

:lol:

22 jan 2010 10:37

Geen naam, maar wat me wel opviel :!:
Van de week een vrije middag genomen en het "speeltje" uit de garage gehaald en na vele jaren er nog zoveel plezier aan de 911 mag beleven, das toch mooi he jochie :mrgreen:

22 jan 2010 10:59

De namen worden meestal verzonnen door de meiden bij ons :roll:

G-klasse = De zeecontainer
GT3RS = De rammelkast
356 Speedster = De badkuip
356 Coupé = De Gulf
S-klasse = Het slagschip

22 jan 2010 11:20

Euhh, wordt vaak door verschillende mensen naar de auto gerefereerd als "de dakloze", mijn vrouw noemt de Porsche helaas ook wel eens gekscherend Enzo :oops:

22 jan 2010 13:01

zo gaat mijn cabrio door het leven als de vouwwagen...

22 jan 2010 14:12

Ik heb ook geen naam voor de Porsche. Wel herken ik wat gast zojuist zegt; even een klopje op het dak (of in mijn geval op het stuur :-))

Wanneer ik even op lokatie aan het klussen / poetsen ben kan ik ook altijd wel een moment hebben waarop ik gewoon ff naar de auto kan kijken... 8)

22 jan 2010 14:57

Sharky_80 schreef:Ik heb ook geen naam voor de Porsche. Wel herken ik wat gast zojuist zegt; even een klopje op het dak (of in mijn geval op het stuur :-))

Wanneer ik even op lokatie aan het klussen / poetsen ben kan ik ook altijd wel een moment hebben waarop ik gewoon ff naar de auto kan kijken... 8)

Ik kan altijd kiezen met roken (rook niet binnen ivm met mijn kind) voor of achtertuin dus ga ik altijd op de oprit staan om even naar de 44 te kijken. Loop ik er een rondje om, check even of alles in orde is.

Als hij (mijn auto's zijn altijd een hij, zij vind ik niet bij een auto passen persoonlijk) al een bijnaam heeft dan zou het de 44 zijn. Maar eigenlijk heeft hij dat niet. Eigenlijk heeft geen van mijn auto's een bijnaam.

Zelfs deze:
Afbeelding
Heet nog steeds suzuki. Maar hoewel ik hem betaald heb, voelt het gek genoeg niet echt meer als 'mijn' auto :mrgreen:

Ik snap het hele naamgeven ook niet, de fabrikant heeft bakken geld uitgegeven om een goede naam te bedenken voor een auto, wie ben ik dan om te denken dat het beter kan :wink:

22 jan 2010 16:02

Dan nog ook maar ff vermelden dat me navigatie systeem "truus" heet . 8) waarom weet ik niet :mrgreen: .

De kliko heet "moniek" :mrgreen: Naar een vriendin van me ex .... wat een hamlap

De pedaalemmer is genaamd naar haar zoontje :mrgreen:

Verder gaat het wel goed :thumleft:

TOTMBO heeft gereageerd in de televaag ,maar nog steeds de enige BEPPIE :mrgreen:

22 jan 2010 18:18

Heb ook geen naam voor de Porsche, maar doe wel exact het zelfde wat gast en Sharky_80 doen na een rit, even een klopje op het dak uit :res: .

Doe dat altijd als niemand het ziet :oops: , anders denken ze nog dat ik echt malende ben, maar lees nu hier dat ik niet de enige ben :thumleft: (gelukkig)

22 jan 2010 18:41

Leuk Topic :thumleft: :mrgreen:

22 jan 2010 18:42

gast schreef:
ppp 356 schreef:De namen worden meestal verzonnen door de meiden bij ons :roll:

G-klasse = De zeecontainer
GT3RS = De rammelkast
356 Speedster = De badkuip
356 Coupé = De Gulf
S-klasse = Het slagschip

Grappig, heeft zowat allemaal iets met water te maken
:idea: :lol:

Ze zijn ook allemaal blauw :wink:

22 jan 2010 18:43

:scratch: :?:

(EDIT: was een reactie op een post van Olaf met alleen een . maar die is gewist :shock: )
Laatst bijgewerkt door WillemB op 22 jan 2010 18:52, in totaal 1 keer bewerkt.

22 jan 2010 18:48

Froggy is volgens mij de bekendste Porsche (Speciaal voor Olaf: in Nederland) met een bijnaam.
Laatst bijgewerkt door Erick op 22 jan 2010 20:33, in totaal 1 keer bewerkt.

22 jan 2010 19:11

Nope .... de bekendste Porsche met 'n (bij)naam is volgens mij Sally :cheesy:

WillemB schreef: (EDIT: was een reactie op een post van Olaf met alleen een . maar die is gewist :shock: )

Da's het handige van Moderator zijn :mrgreen:

22 jan 2010 20:39

Die van mijn zijn .... uhhh effe denken! Mannen..... het zijn mijn vrienden, denk ik?!

22 jan 2010 20:43

Goedkope vrienden heb je.... :mrgreen:

22 jan 2010 20:46

Ik noem haar BB. Het hangt een beetje af van mijn stemming.
1) BB (BH maat vanwege de kleine koplampen :shock: )
2) The Bold & the Beautifull (werelds meest bekeken soap)
3) The Black Beauty (na een poetsbeurt)
4) BB van Baby

22 jan 2010 21:56

Er wordt nog wel eens gevraagd of 'dat ouwe hok' nog steeds rijdt. Da's dus blijkbaar de bijnaam. Toen de accu laatst dienst weigerde heette-ie 'k*tding'. Verder heb ik niet zoveel met namen voor auto's.

22 jan 2010 21:59

Olaf schreef:Nope .... de bekendste Porsche met 'n (bij)naam is volgens mij Sally :cheesy:

En die naam is hier op het forum al vergeven.... :wink:
Plaats een reactie