Switch to full style
Deel hier je (links naar) streams, plaatjes, bestanden, games of andere interessante media.
Plaats een reactie

Welke setup laat deze 964 zo klinken?

29 aug 2010 1:59

Vind het persoonlijk wel een erg mooie sound in het filmpje:
http://www.youtube.com/watch?v=tuQ7SSYDdoI

Uit de titel valt in ieder geval op te maken dat er waarschijnlijk een cup pipe (bypass first muffler) gemonteerd is. Of er wordt verwezen naar het cupsysteem waarmee de race-964's vroeger reden in de titel (porsche 964 sound with cup exhaust)?

Gezien het geluid (luidheid) lijkt mij in ieder geval ook een G-pipe (secondary muffler bypass) o.i.d. gemonteerd.

Het klinkt zelfs een beetje alsof er een 'inlaatsysteem' is met een aparte inlaat per cilinder (klinkt ook een beetje zoals de oudere 911'jes met carburateurs i.c.m. open/foam filters erop). Op het moment dat de bestuurder van het gas af is, klinkt het namelijk zo volgens mij.

Iemand die het geluid zo herkent :mrgreen: ?

(uiteraard heb ik de persoon die het filmpje heeft gepost, al om een reactie gevraagd)

Re: Welke setup laat deze 964 zo klinken?

29 aug 2010 2:59

sorry dat ik het zeg maar wat een naar geluid zeg :cry: die kan zo bij bob de bouwer

29 aug 2010 10:57

Smaken verschillen :roll:
(hopelijk ben ik dan niet de enige die deze sound erg aanspreekt :D )

29 aug 2010 11:23

Ik vind het geknetter niks .... de brom daarintegen is wel aangenaam :wink:

.. wees jezelf er van bewust dat elke 964 anders klinkt - en dan bedoel ik: 2 verschillende Porsche's 964 met hetzelfde type uitlaatsysteem :arrow: het wil dus niet zeggen dat jij met die combi (uit het filmpje) hetzelfde resultaat krijgt als je dat onder jouw 964 schroeft :idea:

29 aug 2010 21:56

Het heeft wel wat, lekker racy 8)

Vermoed Cuprohr in combi met G-pipe en open luchtfilter.

29 aug 2010 22:22

Yes, dat dacht ik ook al.
Alleen 'knettert' hij wat meer ( geluid zoals de oude 911'jes met carburateurs) en lijkt hij net wat minder luid.

29 aug 2010 22:25

Vind deze wel lekker.. :drive:

http://www.youtube.com/watch?v=wuIV7g-x ... re=related

29 aug 2010 22:27

drknauf schreef:sorry dat ik het zeg maar wat een naar geluid zeg :cry: die kan zo bij bob de bouwer

ben het in dit tuningopzicht helemaal met je eens Mickey :D

:puker:

29 aug 2010 23:15

Jasje Dasje schreef:

Yes, dat dacht ik ook al.
Alleen 'knettert' hij wat meer ( geluid zoals de oude 911'jes met carburateurs) en lijkt hij net wat minder luid.

Wellicht andere nokkenassen en een wat scherper geprogrammeerde ontsteking.

30 aug 2010 0:08

Ik ken het geluid wel :D
Als ik alle opties die ik heb liggen tegelijk monteer klinkt de mijne ook ongeveer zo.
G-Pipe (korte versie), Cup-Rohr, Fabspeed Cat vervanger, K&N filter, en dit alles aangestuurd door de Steve Wong Performance chip :lol:
Maar er dan mee rondrijden is wel een beetje a-sociaal :oops: , dus dat doe ik maar niet.
Plaats een reactie