Voor het eerst gaat Porsche adverteren op de Nederlandse televisie
, zie hier een (mijns inziens) geslaagd voorbeeld:
http://www.youtube.com/watch?v=LGbJ3V5-Sjs Het nieuwsbericht, De Telegraaf, 31-08-2010:
Porsche adverteert voor eerst op Nederlandse televisie
AMSTERDAM - Voor het eerst start Porsche een reclamecampagne op de Nederlandse televisie. Op businesszender RTLZ gaat de Duitse sportwagenfabrikant zogenaamde infomercials uitzenden, waarin het thema Porsche Intelligent Performance centraal staat.
Volgens importeur Pon Porsche Import is de campagne speciaal ontwikkeld voor televisie. Het bedrijf wil zo de Porsche Intelligent Performance-filosofie bij een specifieke doelgroep onder de aandacht brengen. In totaal zijn twee infomercials vervaardigd, een van 85 en een van 340 seconden.
Onder Porsche Intelligent Performance verstaat de fabrikant haar ontwikkelingsprogramma om modellen te bouwen met meer vermogen, een lager verbruik en een lagere CO2-uitstoot. Dat doet het merk door onder andere gewichtsverlaging, efficiƫntere motoren te bouwen en nieuwe technieken te introduceren als een Stop/start-systeem en hybride-aandrijving.
In de video's spelen de conceptcar 918 Spyder, de racewagen 911 GT3 R Hybrid en de mastodont Cayenne Hybrid een hoofdrol. Het uitzendschema omvat 35 infomercials in de periode van 1 tot en met 17 september.