Deel hier je (links naar) streams, plaatjes, bestanden, games of andere interessante media.
13 okt 2010 22:59
Porsche heeft in het gebroken boekjaar 2009/2010 454 miljoen euro verlies geleden. De directie van het concern hoopt in 2011 weer winst te maken.
Overnamepoging VW heeft Porsche de das omgedaan!
Porsche is een groot "investeringsvehikel" en de produktie van sportauto's is hier aan ondergeschikt.
VW heeft een enorm belang in Porsche AG, Audi, Seat, Skoda e.a. gingen reeds voor!
In het verleden heeft Porsche al eens een keer meer op omvalllen gestaan?
13 okt 2010 23:05
Cash is a fact, profit is an opinion. En Porsche valt ZEKER niet om.
13 okt 2010 23:10
Maarten, Porsche AG moet nog 2,5 miljard herfinancieren en de banken staan niet te springen, de hoop is nu gevestigd op de aandeelhouders! Die hebben niets met porsche sportauto's! Zij willen rendement (Money never sleeps !).
13 okt 2010 23:19
Eh ja. En dus?
13 okt 2010 23:20
Valt me mee, nog niet half zo hoog als voorspeld.
Nasleep van eerdere perikelen.
13 okt 2010 23:23
En dus, wordt VW op termijn de grootaandeelhouder en wie betaald die bepaald!
13 okt 2010 23:24
Oud nieuws. Dat zijn ze nl. al!
Even de feiten (jaarverslag):
Porsche AG secured a new operating line of credit with a banking syndicate at the end of November 2009. The revolving credit line of up to 2.5 billion euro replaced the previous credit lines held by Porsche AG. It ensures that there is sufficient financial headroom at customary market conditions for the development of the operating business through 31 December 2012.
Nog gegarandeerde financiering voor de komende 2 jaar dus. 0,0 reden tot stress...
13 okt 2010 23:29
Op zich hoeft dat ook niet verkeerd te zijn. Ik vind dat Lamborghini ook aardig z'n eigen identiteit behouden heeft (alhoewel ik wel vindt dat Audi teveel hergebruikt voor eigen modellen, met vervaging van grenzen tot gevolg).
Porsche doet al vele jaren sterke concessies aan het karakter om toekomstfähig te blijven, daar verandert niet zoveel aan denk ik.
13 okt 2010 23:34
Maarten, voor mij geen stress die tijd is geweest maar VW wil het gehele aandelen pakket en is er misschien voor de gewone aandeelhouder nog wat te verdienen maar dan zal eerst het "verdienmodel" van Porsche drastisch moeten worden aangepast! Sanering en hogere prijzen?
14 okt 2010 8:25
Welnee. Winst maken is bij Porsche al jaar of 20 het primaire doel. Ergo: er verandert weinig.
14 okt 2010 10:20
Dit titel van dit onderwerp klinkt negatief, maar volgens mij gaat het juist de goede kant op met Porsche. De schuldenlast is dan misschien nog wel hoog, boekjaar 2010 laat een flinke operationele winst zien, omzetstijging en stijgende autoverkopen. De Panamera draagt hier flink aan bij.
Volgend jaar weer winstgevend zijn de verwachtingen!
14 okt 2010 10:46
Cash is a fact, profit is an opinion
Het is toch : (Actual) cashflows are a fact, profit is an opinion
Ken de financial reports van Porsche (nog) niet, faillissement lijkt mij op voorhand echter niet logisch voor deze onderneming. Maar goed, wat gekke dingen doen i.v.m. overname door Volkswagen is altijd gezellig!
14 okt 2010 12:24
Cash op de bank is eenvoudig te controleren. De rest is te manipuleren....
14 okt 2010 19:59
Cash op de bank is ook (deels te zien als) een opinion. Als je de rest op andere manier voor korte looptijd ondergebracht hebt, is dit vermogen ook gewoon een current asset en wordt daarmee meegerekend in de meest gebruikte ratio's etc.. Vandaar cash flows are a fact (op deze manier krijg je een completer beeld van het vermogen).
Met zowel cash als cashflows kan gemanipuleerd worden, met het laatste los je echter manipulatie van het eerst bij controle op toch
Zo heb ik althans geleerd bij finance (citaat uit vorige reactie komt ook uit finance boek).
ik ga nu weer verder met on-topic zeuren (sorry Maarten)
23 okt 2010 22:04
Komt wel goed....:
Winst Volkswagen
Volkswagen heeft in de eerste negen maanden van dit jaar geprofiteerd van de wereldwijd groeiende vraag naar zijn auto's. De operationele winst verdrievoudigde tot 4,8 miljard euro, terwijl de omzet met een vijfde steeg tot 92,5 miljard euro.
Dat heeft de Duitse autofabrikant, de grootste van Europa, vrijdag bekendgemaakt. Daarmee verraste het bedrijf de markt. De bekendmaking van de resultaten, die beter zijn dan verwacht, stond eigenlijk pas voor volgende week op de financiële agenda. Het aandeel Volkswagen steeg op de beurs in Frankfurt ruim 2,5 procent.
Volkswagen waarschuwde beleggers dat het de opmars die het dit jaar maakt, in het laatste kwartaal waarschijnlijk niet in hetzelfde tempo zal kunnen volhouden. Wel verwacht het concern ook in de laatste drie maanden van 2010 een verdere groei van de omzet en het bedrijfsresultaat.
Vorige week maakte Volkswagen al bekend dat het in de eerste negen maanden van 2010 een recordaantal van 5,4 miljoen auto's heeft verkocht. Dat is een stijging van bijna 13 procent ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar. Vooral in China en de Verenigde Staten doet het concern dit jaar goede zaken.
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.