Deel hier je (links naar) streams, plaatjes, bestanden, games of andere interessante media.
08 dec 2010 14:01
Renault wordt Lotus, de auto ziet er wel stoer uit:
Laatst bijgewerkt door
Gert op 21 maart 2011 19:35, in totaal 1 keer bewerkt.
08 dec 2010 14:10
Lijkt op de oude John Player Special Lotus.
08 dec 2010 16:07
Zo hoort een Lotus eruit te zien.
08 dec 2010 16:08
Brings back memories inderdaad.
10 dec 2010 12:27
Mag Ronnie ook wel genoemd worden vind ik....
10 dec 2010 19:02
Was al verliefd op die bakken waren de mooiste F1 in die goeie ouwe tijd ... kep met R Peterson & M Andretti in de lift van het Okura gestaan
Verbod stalorders in F1 geschrapt PARIJS - Het strikte verbod op stalorders in de Formule 1 is opgeheven. De council van de internationale autosportfederatie FIA heeft de betreffende paragraaf 39.1 uit de reglementen geschrapt Ook afgelopen seizoen waren er weer heftige debatten over de omstreden regel.
Zo won Fernando Alonso voor Ferrari de Grand Prix van Duitsland, nadat hij teamgenoot Felipe Massa in de slotfase kon inhalen. Er leek sprake van een teamorder. Ferrari kwam er vanaf met een boete van 100.000 dollar.
De FIA houdt zich wel het recht voor in te grijpen als teams de sport bewust schade toebrengen.
10 dec 2010 19:09
JPS auto raakt bij mij hetzelfde gevoel als bij de oudere -luchtgekoelde- Porsche's. Iconen , prachtig. Goed dat Lotus weer terug komt
10 dec 2010 20:36
Damn wat had ik graag eens een praatje met Ronnie gemaakt. *jaloers*
10 dec 2010 21:22
gast schreef:Beroepshalve
Ja en nee Overigens waarschijnlijk zelfs twee Maleisische F1-teams die allebei de naam "Lotus" hanteren op de grid komend seizoen.
11 dec 2010 5:42
Een is volgens mij Lotus als merk/fabrikant en de ander is Lotus als sponsor.
11 dec 2010 9:24
Ruudje schreef:Damn wat had ik graag eens een praatje met Ronnie gemaakt. *jaloers*
Had ik ook héééél graag gedaan.....sta je in de lift als 22 jarig Amsterdams Jochie met deze GROOTHEDEN
durf je niets te zeggen omdat zij de tactiek of zoiets aan het bepraten waren
11 dec 2010 16:12
soms hè, ik had de mazzel om in Dublin, The Clarence hotel, met Bono in de lift te staan gelukkig was ik niet verlegen we hebben zelfs nog wat gedronken.
Op auto gebied heb ik ooit Zapatinas en Peter Davis mogen interviewen erg leuk, in the end zijn ook zij maar gewone mensen hè.
12 dec 2010 23:45
Former Benetton, Ligier and Arrows team boss Tom Walkinshaw died this morning at the age of 64. The Scot, who had endured a long battle with cancer, made his last visit to an F1 paddock at Silverstone in July.
Walkinshaw was a successful driver in his own right. Although he competed in F3, F2 and F5000, he was much more successful in touring cars. He won the Spa 24 Hours in 1981 with a Mazda, and in 1984 with a Jaguar XJ-S, while in the latter year he also won the European Touring Car Championship.
It was at that stage that he retired from driving to focus on Tom Walkinshaw Racing, which he launched in the late seventies. He built the company into a motor sport and engineering empire, most famously finding success with Jaguar.
After the ETCC triumphs he took the marque into sportscars in 1985, initially in green livery. The following year the team switched to the iconic Silk Cut colours, going on to win Le Mans in 1988 and ’90, and both the teams’ and drivers’ World Championships in 1987, ’88 and ’91.
Walkinshaw was invited to run Benetton in 1991 and brought his sportscar designer Ross Brawn with him. He was also instrumental in headhunting Michael Schumacher after the German’s sensational debut with Jordan at Spa that year.
He continued to run the engineering side of Benetton until 1994, when Schumacher won the World Championship, although the team’s commercial boss Flavio Briatore had a higher public profile and received much of the credit.
However that year the team was embroiled in several controversies, and as part of the fallout Walkinshaw was ousted. He ended up running Ligier, which was owned by Briatore, in 1995. However, plans for Tom to buy the team outright did not come to fruition, and in early 1996 he switched his focus to Footwork (aka Arrows), where he initially took a 51% stake.
He had high hopes of building up the team and convinced Damon Hill to join in 1997. Hill came close to winning that year’s Hungarian GP, eventually finishing second. Despite some high profile sponsors the team ran out of funding, and folded in the middle of the 2002 season, in large part because of the high costs of customer engines at that time.
The TWR empire also collapsed, but Walkinshaw maintained a foothold in engineering and racing, most notably with Holden in Australia.
Although his off track deals sometimes attacted criticism, Walkinshaw was hugely respected by the drivers who worked with him, and he will be remembered as a true racer.
12 dec 2010 23:54
Ik vond de TWR jaguars tijdens "International motorsports" altijd erg indrukwekkend!
In mijn opinie heeft hij op een gegeven moment te veel hooi op de vork genomen. Maar goede toerwagens neerzetten, dat kon hij zeker!
13 dec 2010 2:21
Vergeet ook niet de TWR Jaguar XJR-9 waarmee Lammers Le Mans op z'n naam wist te schrijven.
Omstreden man, maar RIP.
15 dec 2010 22:17
Vergeet vooral dit niet.....Voor mij het hoogtepunt van de nederlandse racegeschiedenis.Dat engelse commentaar.....Priceless
Als er iets is wat ik onthouden heb van al die F1 races is dit het wel.
Jos the Boss
15 dec 2010 23:49
Ik heb toen indertijd 1984 bij hem het Tuning spul besteld voor mijn Rover 3500 Bastos, man wat ging dat ding erna vooruit.
Later er nog een Turbo op later zetten door Mosselman, was een echte Porsche killer,
rechtuit dan
16 dec 2010 0:01
Wim, verklaar je nader... Heb je ooit deze????
Toen ik nog klein was... was het mijn grote favoriet!!
16 dec 2010 0:09
Je weet nog niet zoveel van mij.
Heb er vier gehad, een SD1, 2 vandenPlas en een Vitesse.
Inderdaad was het zo eentje, maar dan zonder reclame, maar wel in die kleur stelling.
16 dec 2010 0:30
Subdriver schreef:Lijkt op de oude John Player Special Lotus.
Euhm zou dat per ongeluk zijn dan?
16 dec 2010 5:06
911gt2 schreef:Subdriver schreef:Lijkt op de oude John Player Special Lotus.
Euhm zou dat per ongeluk zijn dan?
Natuurlijk niet maar die kleuren waren niet alleen met Lotus verbonden maar zeker ook met John Player. Volgens mij is JP volgend jaar niet hun sponsor dus had ik persoonlijk niet verwacht dat ze deze uitvoering ooit weer zouden gebruiken. Toch wel dus.