18 jan 2011 12:10
Met de bouw van de Boxster en Cayman in Finland is Porsche buitenlandse productie niet vreemd, maar het bouwen van zijn modellen in de Verenigde Staten en Azië is toch wel iets nieuws voor de Duitsers. Toch gaat het gebeuren.
Porsche bekijkt nog of de nieuwe productiefaciliteit in Noord-Amerika of Azië komt te staan. Dat geeft topman Matthias Müller aan. Volgens de CEO is uitbreiding van de productiefaciliteiten elders in de wereld noodzakelijk om het gepland verkoopvolume tot 200.000 eenheden op te krikken. De huidige fabrieken in Zuffenhausen, onder de rook van Stuttgart, en Leipzig zijn te klein om de ambitieuze doelen te halen.
De vraag is welke types dan een Amerikaanse of Aziatische geboortebewijs krijgen. Waarschijnlijk de compacte SUV, die onder de werktitel Cajun wordt ontwikkeld. Dat model zou op basis van de Audi Q5 eenvoudig in een bestaande Volkswagen-faciliteit het levenslicht kunnen zien. Het moederconcern van Porsche beschikt over verschillende fabrieken in Noord-Amerika en Azië. Müller zegt dat het de klant niet uitmaakt waar zijn auto wordt gebouwd, zolang de wagen maar een echte Porsche is.
18 jan 2011 12:44
18 jan 2011 12:55
18 jan 2011 13:00
18 jan 2011 13:46
18 jan 2011 14:22
18 jan 2011 14:25
gast schreef:(...)Wat ze in verweggiestan gaan bouwen is toch alleen de meuk voor de massa.
18 jan 2011 15:14
18 jan 2011 15:30
18 jan 2011 15:38
18 jan 2011 15:52
18 jan 2011 16:38
DeniS2 schreef:Porsche bouwt trouwens al langer niet meer alles in Duitsland.
Het merendeel van de Boxsters worden bij Valmet in Finland gebouwd.
18 jan 2011 17:47
DeniS2 schreef:Daarin is de uitvoerende mens m.i. niet per se de leidende schakel. Dus het zal me roesten waar een auto geproduceerd is.
18 jan 2011 18:30
MY00 schreef:Ben je wel eens in de fabriek geweest waar ze auto's maken?
18 jan 2011 19:51
MY00 schreef:DeniS2 schreef:Daarin is de uitvoerende mens m.i. niet per se de leidende schakel. Dus het zal me roesten waar een auto geproduceerd is.
Ben je wel eens in de fabriek geweest waar ze auto's maken? De uitvoerende mens is daar nog steeds een hele grote schakel. Wat mij overigens erg verbaasde.
In de documentarie over de ML lieten ze zien dat men gewoon 5 op de 100 versnellingsbakken weg kon doen omdat men te lui was om de schroeven 1st met de hand er in te zetten en aan te draaien alvorens ze met de machine vast te zetten. Wat met de versnellingsbak die nummer 6 zou zijn!!
18 jan 2011 20:41
DeniS2 schreef:In amerika heb je dus een apart mannetje voor toezicht op de bouten nodig. Gezien de waarde van een versnellingsbak redelijk snel terugverdiend lijkt mij.
18 jan 2011 21:05
DeniS2 schreef:..... dan heb je je proces toch niet goed ingericht. (...) Ik geloof niet men in het ene land slechter werk dan elders, je moet ze alleen anders benaderen en begeleiden.
18 jan 2011 21:23
18 jan 2011 22:58
MY00 schreef:Ben je wel eens in de fabriek geweest waar ze auto's maken? De uitvoerende mens is daar nog steeds een hele grote schakel. Wat mij overigens erg verbaasde.
28 dec 2011 13:21
28 dec 2011 17:05
wolf schreef:change is good.
no change is better.
28 dec 2011 17:13
28 dec 2011 18:33
dannyl schreef:Ze wisselen bij porsche toch elke dag van werkstation , om eentonigheid te voorkomen nen het inzet bereik van het personeel te vergroten
28 dec 2011 18:52
28 dec 2011 19:36
gast schreef:Zolang ze de 911 maar in .DE blijven maken interesseert het mij geen ruk waar die gemaakt is. Wat ze in verweggiestan gaan bouwen is toch alleen de meuk voor de massa. En die zal het een zorg zijn waar het Porsche embleem op hun VW is geplakt.