En dan verdienen ze er nog op. Je gaat immers niet verkopen onder kostprijs (tenzij zwaar gesubsidieerd door overheid). Kun je nagaan wat ze er hier op verdienen. En dan die accijnzen nog eens !!!
Gelukkig wonen we in Nederland en vinden we dit allemaal heel gewoon. Dat zo’n beetje de helft van je zuur verdiende centen de staatskas in verdwijnen vinden we heel normaal, daarnaast gaan 19% van je boodschappen nogmaals naar de overheid, de rest spenderen we dan aan peut, energie en ziektekosten die in de afgelopen 5 jaar zo’n beetje 1,5 x zo duur geworden zijn dus gaan we niet omscholen maar out-sourcen en off-shoren want Indiërs zijn jonger en goedkoper dan vergrijsde Hollanders. Dat scheelt namelijk in de kosten die we vervolgens weer terug zien in stijging van de sociale lasten.
Een bak koffie kost tegenwoordig € 1,80 dus je kunt maar beter bier drinken tijdens happy hour en met je kinderen naar de bios gaan met als afsluitertje een MacDrek kost je ook al snel een eurie of zestig. Heel normaal toch. Oja, het rammelt in Japan en het rommelt in Azië dus de energie prijzen gaan ook maar weer eens omhoog. Daarnaast gaan we weer lekker toezeggingen doen voor militaire acties in Beekse Bergen landen en de centjes daarvoor gaan we halen bij u want we moeten weliswaar bezuinigen omdat we banken opgekocht hebben zoals de ABN die geen cent opleveren maar intussen wordt het saai en is iedereen wel een beetje uitgekeken op Wilders dus gaan we lekker op uw kosten Risk spelen en een natte vinger halen bij onze buurlanden want wat zijn we sociaal bezig zeg.
Woning uitzettingen zijn nog nooit zo hoog geweest en zelfs voedselbanken kampen met tekorten maar wij vinden het belangrijker om onze broeders in het Midden-Oosten te ondersteunen want daar zit immers de Euro 98 in de grond en stel je voor dat de Amerikanen nog meer moeten gaan betalen voor de Galon.
Maar dat geeft niet want ik heb vandaag de Porsche van de stalling gehaald en ben lekker gaan toeren.
Toen zag ik dat ze bij de Tango al een € 1,70 voor een liter “98 vroegen dus ben ik maar snel de grens bij Maaseik over gewipt waar diezelfde liter € 1,53 koste. Ik heb mijn centjes vandaag dus weer verdient……………..
Owww. Bedenk me net dat ik laatst op Tenerife € 0,78 cent moest betalen dus schijnbaar kan het in Eurolanden wel…………