Voor het eerst dat Wolter niet het meest aan het woord is (waar ik overigens absoluut geen moeite mee heb aangezien het zeker niet vervelend is om naar hem te luisteren)
Ze lieten het geklooi met touwen en pees niet zien. De tool wat ze hebben om de ruit in de sponning te drukken is wel rete handig. Niet echt een fijn klusje om zelf te doen, maar geen glasfitter bij mijn auto.... Zelfde dat ik mijn banden niet laat vervangen bij een fast fitter.... Prima voor mijn octavia, maar niet de P.
Ik ga er ook niet meer heen, dacht dat kunnen ze vast maar ja........... Ze hebben bij mij geprobeerd de ruit te vervangen maar kregen m er niet goed in en toen hij eenmaal zat bleek hij nog scheef en niet goed vast te zitten!!!!
Vervangen van de ruit van een porsche is echt specialisten werk weet ik sindsdien!!
Re: Carglass gaat in de Porsche's
07 apr 2011 7:57
charl schreef:Vervangen van de ruit van een porsche is echt specialisten werk weet ik sindsdien!!
Volgens mij is een ruit een ruit, of die nu van Porsche is of van een Jap. De moderne zitten gelijmd, en de oudere getrokken in rubber.
Probleem is dat ze de gelijmde ruiten plaatsen deze een bepaalde tijd nodig hebben om te hechten, ga je daar gelijk met rijden zal deze vergaan of op bepaalde spannings plaatsen terug loskomen, en daar wringt de schoen.
Carglass heeft bij mij de voorruit erin geplaatst (964).Met name omdat ik een nieuw rubber nodig had. En het rubber van Carglass 8555x beter paste t.o.v. OEM Porsche. Als je die pees hebt, is het zeer makkelijk met zijn tweeën te doen. Niks specialistisch aan. Gewoon logisch nadenken en zorgen dat je de ruit niet breekt (moet je veel kracht zetten wil je dat doen). Wat wim zegt, een ruit is een ruit. Wie betaalt, bepaalt.
Enige war je op moet letten bij onze oudjes is dat ze niet met zeepsop of water gaan zitten rommelen, daar gaat de boel onder het rubber van roesten.
Bij mijn vorige Porsche een 3.2 hebben ze het een keer geprobeerd, nou daar ben ik wel 3 keer voor terug gegaan en ze hebben hem uiteindelijk nog vastgekit ook, daar was ik echter niet happy mee. Voor mij gewoon bij een specialist of goed schadebedrijf.
Carglass heeft gepoogd een achterruit en een zijruit van mijn DD te vervangen. 7 (zeuven) keer teruggeweest en de Mercedes dealer heeft uiteindelijk alle ellende mogen oplossen.
Justin schreef:Carglass heeft bij mij de voorruit erin geplaatst (964).Met name omdat ik een nieuw rubber nodig had. En het rubber van Carglass 8555x beter paste t.o.v. OEM Porsche. Als je die pees hebt, is het zeer makkelijk met zijn tweeën te doen. Niks specialistisch aan.
Een ruit plaatsen kan Carglass best. Maar of ze daar nu een opel astra of een porsche doen, gaat op dezelfde manier. En dan is het ook lopende band werk waardoor ze wellicht wat puntjes op de I laten liggen. Ik zou om die reden niet naar een grootschalig bedrijf gaan, maar naar iemand die begrijpt dat dit hobby is en niet A naar B vervoer.
Om deze reden doe ik het ook zelf. Is een K klusje, maar heb je wel zelf alles in de hand.
Carglass heeft ook wel eens bij mij een ruitje vervangen. Aangezien ze vaak onder tijdsdruk werken is de kwaliteit niet constant. Zo moest ik hun er op attenderen dat ze de a stijl hadden beschadigd. Als ik niks had gezegd was de ruit er zo weer ingetrokken en dan had het vocht fijn op het kale metaal kunnen reageren tot roest.
Ze kunnen het best, maar toch ga ik een volgende keer naar een ander.
Je moet denk ik net geluk hebben met de betreffende Carglass medewerker(s). Ik moest hen wel duidelijk aangeven geen zeepsop etc. te gebruiken. Dus daar moet je dan wel zelf even op letten.
Het is toch algemeen bekend dat Carglass premies ontvangt van verzekeringsmaatschappijen omdat ze extra dunne ruiten plaatsen wat leidt tot méér ruitbreuk en dus weer méér omzet en hogere verkoop van extra polissen? Maar goed doe vooral waar je je zelf prettig bij voelt, mijn keuze zal het nooit worden. Veel geluk!
Het mes snijdt aan drie kanten; 1) Carglass 'verkoopt' meer ruiten van wege toename ruitbreuk. 2) voor de verzekereraar zijn de dunnere 'wapper'- ruiten veel voordeliger dan een originele dikke bij de dealer, ondanks de toename vh aantal ruitbreuken en 3) de verzekeraars zien een toename van het aantal (beperkt/)casco-polissen tov enkel WA. Deze perverse situatie is enkele jaren geleden voor het eerst aangetoond in één van de grotere landelijke dagbladen maar duurt nog steeds onverminderd voort.
Wat dacht je dat overigens al die marketing kost?
En met Porsche hopen ze net als Porsche zelf (die geeft nu ook niet voor niets korting op onderhoud van klassiekers bij de dealert) een nieuwe markt die 'klassieker-liefhebbers' heet aan te boren, ofwel een groot gedeelte van de mensen die ook op dit forum zit.
Ik heb onlangs een ruit laten vervangen in de Hyundai I20 van mijn vriendin bij Carglass en ben erbij gebleven. Ruit was exact hetzelfde qua dikte, merk, etc. Kan me niet voorstellen dat ze B kwaliteit ruiten gebruiken.
Ook worden die ruiten voor specifieke modellen maar door 1 fabrikant gemaakt omdat de mallen niet naar iedereen gaan. Volgens mij heb je dus maar 1 kwaliteit. Porsche maakt zelf ook geen ruiten, doet geen een fabrikant...