Deel hier je (links naar) streams, plaatjes, bestanden, games of andere interessante media.
07 jul 2011 10:34
Laatste jaren al een naar Le mans gekeken

, heb zelf al lang niet meer het idee dat diesels langzaam zijn. Alleen die belastingregeling in dit land
Zou natuurlijk wel een stunt zijn om een hele snelle diesel (0-100 rond de 5 sec) in de markt te zetten.
07 jul 2011 11:38
MY00 schreef:Zou natuurlijk wel een stunt zijn om een hele snelle diesel (0-100 rond de 5 sec) in de markt te zetten.
Is er al - zelfs Boxer motor -
Van NUL naar 100 in 4.5 Sec
Subaru
07 jul 2011 12:37
Tja. Tijden veranderen. Ik hou het bij mijn Lufti, dat is duidelijk.
07 jul 2011 13:18
Als ze er dan maar niet zo`n belastingvrij diesel gebakkie van maken
En als het hard gaat, waarom dan geen diesel ?
07 jul 2011 13:42
Als ze er dan gelijk een trekhaak bij leveren vindt ik het best, imago is dan toch al weg en kan ik mooi over een paar jaar mijn sleurhut er achter hangen
07 jul 2011 16:03
gast schreef:Met maar 1 nadeel: IMAGO.

ik ken er nog twee:
- geluid (veel minder toeren dan benzine.....minder emotie
- veel merken hebben na plm 150.000 km problemen met roetfilters. Heb ik zelf gehad in een Saab met diesel..... dan plotseling helemaal niet betrouwbaar meer
07 jul 2011 17:32
@Olaf,
Welke Sub is dit dan? Moet wel te koop zijn natuurlijk
07 jul 2011 17:37
heb bijna 300 dieselpaardjes in mijn daily.. kan je denk ik best aan wennen in een lekker comfy 911..bij de cayenne waren ze ook best enthousiast over de diesel versie...echt sportief is het niet, veel te korte powerband...
de echte pure porkers worden hierdoor wel gewilder
07 jul 2011 20:51
MY00 schreef:... Welke Sub is dit dan? Moet wel te koop zijn natuurlijk

Is (vast en zeker) voor een goede prijs te koop

.. Volgens mij een Forester
07 jul 2011 22:07
Het moet niet veel gekker worden.
Moderne dieseltechniek is fantastisch, maar het 'hoort' niet in een 911. Is ook helemaal niet nodig nu er zoveel Porsches in het gamma zijn waarin prima een diesel past.
Don't get me wrong. Ik heb niets tegen diesel- briljante techniek met fenomenale trekkracht- maar het toerenbereik waarbij die trekkracht beschikbaar is noopt steeds weer tot schakelen. Diesel is heel erg 'on/off' en dat past niet bij een 911 die je gewoon lekker door moet kunnen trekken tot boven in het toerenbereik.
Heb het genoegen gehad erbij te zijn toen Audi Sport met een speciale V-Power Diesel Gas To Liquids blend voor het eerst Le Mans won. 12 cylinder met meer dan 1100 (!) nm trekkracht en een prachtig geluid. Maar niet voor een 911.
Laat de 911 nou gewoon een sportwagenicoon blijven. Dat straalt positief af op de rest van het merk en dan ga je met die Porsche lekker praktisch zijn en koop je er een 911 met een benzinemotor naast.
07 jul 2011 22:27
Tijden veranderen nu eenmaal...als je 't nix vindt, dan koop je toch gewoon een benzine
En als iedereen dat nu doet, dan verdwijnt die 911 D gewoon stilletjes uit 't leveringsprogramma (wordt 't een collecters-item, want dan opeens wel leuk

).
07 jul 2011 22:36
Ja. Laten we dat met zijn allen doen. Een nieuwe 911 benzine kopen. Zal ze leren, daar bij Volkswagen... uh, ik bedoel Paudi uh, sorry ik bedoel Porsche

Kost een paar cent, maar dan heb je ook wat
Vraag me af of er nu ook Scoda Fabia knoppen in komen.....
07 jul 2011 22:38
Joris, onze Lufti's worden goud waard als P zo doorgaat...
08 jul 2011 12:27
Je kunt natuurlijk altijd gewoon wel benzine blijven tanken en dan zien hoe lang ie dat vol zal houden ...
08 jul 2011 23:13
Porsche weet wel hoe ze tegen hun heilige huisjes moeten schoppen. En daarbij begrijp ik ook niets van de meerwaarde van zo'n knikkerblok in een 911. Oké, je staat wat minder aan de pomp maar daar wil je ook niet gezien worden natuurlijk.
08 jul 2011 23:45
sabar schreef:En als het hard gaat, waarom dan geen diesel?
Stank

Powerband

Reactie op gasgeven (inertie)

Het enige voordeel van diesel is dat je geld uitspaart. Voor de rest kent diesel geen voordelen ten opzichte van benzinemotoren.
09 jul 2011 12:00
Ik zou niet snel voor een 911 diesel gaan maar het argument dat het toeren bereik te klein is komt me wat vreemd over... met een ongeblazen benzine motor wil je altijd bovenin zitten zeg 4-7k. dat is dus 3k powerband. Bij een turbo diesel zit je tussen 1,5 en 4,5 ofzo? Is weliswaar lager (diepere grom ?) maar ongeveer dezelfde powerband. Een benzine turbo loopt ook niet tot heel hoge toerentallen....
Maar goed, het maakt mij niet uit wat ze erin lepelen, je bepaalt toch zelf wat je uiteindelijk koopt? Ik vind ook niet dat het imago van een P omlaag gaat als er een diesel van is...maar dan moet die wel minstens zo snel zijn als een "gewone" !
en voor wat betreft stank, dat is ook maar relatief...ik vind diesel niet lekker ruiken nee, maar veel van de oudere lufti's ruiken ook niet echt fris als je erachter rijdt of bij stoplicht staat....
09 jul 2011 16:49
Ik vind benzine heerlijk ruiken. Maar dat zal wel beroepsdeformatie zijn
Er is tegenwoordig een dieselcomponent uit aardgas. GTL. Dit is een dieselcomponent die veel schoner verbrandt, niet rookt en niet ruikt. Dit zit al bijgemengd in V-Power Diesel. Dat komt de komende jaren in grotere mate beschikbaar en is dus aanzienlijk schoner dan diesel gewonnen uit olie. Ontegenzeggelijk heef de dieseltechnologie een snellere ontwikkeling doorgemaakt dan de benzinetechnologie in de afgelopen jaren. De powerband is is absoluut korter maar de trekkracht die moderne dieselmotoren produceren is fenomenaal.
Ik heb ook wel eens mooie verhalen gehoord over de interne competitie tussen de diesel en benzineteams bij VW - als in GTI versus GTD. Diesel heeft echt een enorme opmars gehad.
Zou nog steeds geen dieselmotor in een 911 monteren.
09 jul 2011 21:58
vandaag in Telegraaf BMW 640 diesel € 69K 313pk

- moet de 911 aardig wat meer bieden
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.