Switch to full style
Deel hier je (links naar) streams, plaatjes, bestanden, games of andere interessante media.
Plaats een reactie

tweet van GT Porsche

13 sep 2011 18:19

Zag zojuist een tweet van GT Porsche:
Of the 700,000 911s #Porsche has built since 1963 more than 80% are still in use today.

cool. denk dat dat redelijk uniek is.

Re: tweet van GT Porsche

13 sep 2011 18:27

werd inderdaad ook gezegd tijdens de IAA presentatie vd nieuwe 991:

kijmaar HIER :wink:

Re: tweet van GT Porsche

13 sep 2011 21:15

Dat is die 20% :mrgreen:

Re: tweet van GT Porsche

13 sep 2011 21:25

Ik vond het er zelf eigenlijk niet zoveel, ongeveer 740.000 stuks van 911 in bijna 50 jaar. Vooral als je je bedenkt dat Porsche eerder dit jaar zei dat ze in 15 jaar tijd ruim 300.000 Boxsters en Caymans hebben verkocht....

Re: tweet van GT Porsche

13 sep 2011 21:44

Ik dacht eerst dat ook een groot deel van de totaal verkochte 911jes in de laatste jaren was gedaan (wat die 80% weer wat aannemelijker zou maken)

Echter, bij nazoeken op wikipedia (voor wat het waard is) blijkt dat het de laatste jaren nogal bergafwaarts gaat met de elfer-verkoop. Afgerond 2003 t/m 2010 resp.: 10k, 10k, 11k, 13k, 13k, 8k, 7k, 6k

Beetje crisis en een beetje opkomst van andere P-modellen, denk ik.

Re: tweet van GT Porsche

13 sep 2011 21:49

Je zou ook eens moeten kijken hoeveel geld besteed is om die 80% rijdend te houden. Bij Toyota rijd ook nog 80% van de auto's maar ik denk dat daar aanzienlijk minder geld voor nodig was. :popcorn:
Laatst bijgewerkt door Subdriver op 14 sep 2011 0:07, in totaal 1 keer bewerkt.

Re: tweet van GT Porsche

13 sep 2011 22:01

Helemaal mee eens. Het schijnt dat er mensen zijn die jaarlijks 4k+ aan onderhoud (ook preventief) uitgeven.....the horror!

Re: tweet van GT Porsche

13 sep 2011 22:43

MartinW schreef:Ik vond het er zelf eigenlijk niet zoveel, ongeveer 740.000 stuks van 911 in bijna 50 jaar. Vooral als je je bedenkt dat Porsche eerder dit jaar zei dat ze in 15 jaar tijd ruim 300.000 Boxsters en Caymans hebben verkocht....

vergeet niet dat de 911 t/m de 993 gewoon handwerk was. en pas vanaf de 996 en Boxster het lopende band werk werd. Als je de nieuwprijs van een 90'er 964 C4 cabrio en een 2011 997 C4 cabrio vergelijkt met 21 jaar ertussen zie je het verschil: 121.023 euro vs 139.700 euro... 15% gestegen in 21 jaar. Productiekosten zijn voor de lopende band toch een beetje lager. Productie aantallen omgekeerd evenredig hoger...

Re: tweet van GT Porsche

13 sep 2011 22:54

Dat is natuurlijk ook waar. Staat dan weer tegenover dat - als we de wikipedia aantallen van Sebastian mogen geloven - juist de afgelopen jaren niet zoveel 911'jes zijn verkocht, ondanks dat het "machinewerk" is geworden.

Re: tweet van GT Porsche

26 sep 2011 10:30

Ja, maar die kloppen helaas niet (toch niet op wereldvlak):

Voor de periode 1 augustus 2009 - 31 juli 2010 bijvoorbeeld zagen we een (sterke) daling tot net onder de 20.000 stuks voor de dan reeds ouder wordende 997.
"The figures also show the flat sixes starting to fall behind. In the same period, Boxster/Cayman sales were down 10.8 percent at 11,717 units and the 911 fell 27.4 percent to 19,663 units"
http://www.total911.com/news/porsche-sales-figures-are-up-but-what-of-the-911/

Re: tweet van GT Porsche

26 sep 2011 18:24

ik denk toch dat dit echt unieke cijfers zijn. ook Toyota haalt dit niet omdat dat geen collectors items zijn. De auto kan het technisch wel aan om zo lang rond te rijden maar het komt met een Toyota of ander merk gewoon veel minder voor. Voor een auto die dagelijks te rijden is ben ik van mening dat 80% een gigantisch hoog aantal is waar P met recht trots op mag zijn!

Re: tweet van GT Porsche

26 sep 2011 19:37

Mager hoor!
ERA is 100%....................die zijn er allemaal nog. :mrgreen:
Afbeelding

Re: tweet van GT Porsche

27 sep 2011 12:59

horn schreef:vergeet niet dat de 911 t/m de 993 gewoon handwerk was.

Ook de 993 en 964 werden gewoon op de lopende band gebouwd. Alleen vanaf 1997 heeft Porsche het 'deliver in time' en Japanse productie model ingevoerd waardoor de lopende band veel efficienter wordt. Ook al is het lopende band werk, er zijn nog steeds heel wat handjes nodig om zo'n auto in elkaar te schroeven. Echter door het efficienter inrichten van het proces is de uitval tijdens productie veel lager dan vroeger. Een 'vergeten' handeling echter bij betekent dat de auto wordt afgebouwd maar daarna apart wordt gezet om de fout te herstellen. Ik meen ooit tijdens de rondleidingen eens gehoord te hebben dat dit gemiddeld 8k kost.

Re: tweet van GT Porsche

27 sep 2011 20:22

maurice schreef:'deliver in time'

JIT bedoel je :wink:
Plaats een reactie