Deel hier je (links naar) streams, plaatjes, bestanden, games of andere interessante media.
30 sep 2011 14:48
Vond deze prijslijst nog tussen een oude folder van VW en Porsche, maar de meeste zijn al zeker het veelvoudige waard.
Laatst bijgewerkt door cabrio wim op 30 sep 2011 14:51, in totaal 1 keer bewerkt.
30 sep 2011 14:50
Kleine prijsjes inderdaad
30 sep 2011 15:04
Henk, ik doel ook niet op het inkomen, maar gewoon die prijzen van toen en wat ze nu zo'n beetje waard zijn, is toch leuk toch om te zien.
De meeste hier waren dan nog niet eens geboren.
30 sep 2011 15:38
Vooral zo'n Samba is enorm in waarde gestegen. Kom ze in Duitsland nog wel eens tegen voor rond de € 90.000,-
30 sep 2011 15:43
Was mijn eerste gedachte ook toen ik de lijst door las. Die busjes zijn wel heel erg veel in waarde gestegen.
30 sep 2011 15:53
En de geliefde C3 is in euri's net zoveel waard als de aanschafprijs in Florijnen.
30 sep 2011 16:10
cabrio wim schreef:Vond deze prijslijst nog tussen een oude folder van VW en Porsche, maar de meeste zijn al zeker het veelvoudige waard.
leuk om te zien! en moet je kijken naar de Speedster...dat was destijds de 'el cheapo' Porsche met niks erop en die staat nu bovenaan in de lijsten...wie kon dat vermoeden
de cabrio was trouwens flink aan de prijs als je dat vergelijkt met de andere modellen...
30 sep 2011 16:20
Is nog steeds zo. Als je die van mij wilt kopen moet je zeker 50K meebrengen
30 sep 2011 16:34
Nou die van mij mag je hebben voor 40 hoor
30 sep 2011 16:35
Mooi die prijslijst uit 1976.
Kocht mijn 911 van 1976 in 1983 voor c.a. Fl 22.000,-- met inderdaad een 4 bak.
Koste nieuw Fl 50.000,-- dus bijna de helft na 7 jaar
30 sep 2011 16:46
Verhouding klopt nog wel: 4 kevers (nu dan Golf) is 1 911.
30 sep 2011 17:31
Pfff, 1983 was ik nog niet eens geboren
30 sep 2011 18:08
Die speedster super FL 16700 dat is FL 103747 nu (EUR 47078)
Leuke rekensite
http://www.iisg.nl/hpw/calculate-nl.php
30 sep 2011 19:52
Speedster is nu nog een keer het dubbele van de euro prijs. Wellicht dat we binnenkort echt even terug in de tijd kunnen reizen en even een vrachtwagen met Porsches kunnen kopen om weg te zetten. Wat een rendement!
30 sep 2011 20:14
leuk om te zien die oude prijzen, tja alles is wel iets duurder geworden... ook de Porsches
30 sep 2011 21:19
Maarten schreef:Verhouding klopt nog wel: 4 kevers (nu dan Golf) is 1 911.
Ik zie een Basis Porsche 356 die 3x zo duur is als 1 Kever ....dat lukt anno 2011 echt niet meer. Een basis Golf is er vanaf pakweg 20k een basis 911 zit op dik 110k.
30 sep 2011 21:31
Dacht dat een Golfje 30k kost. Je ziet: ik ben niet zo thuis in moderne auto's
30 sep 2011 21:40
Maarten schreef:Dacht dat een Golfje 30k kost. Je ziet: ik ben niet zo thuis in moderne auto's
Daar heb je ook weer gelijk in...vanaf 18k maar als het leuk moet zijn....je weet wel stuur, lak, raampjes, beetje vermogen, dan is het idd al snel 30k bij VW
30 sep 2011 22:56
Hessel schreef:Speedster is nu nog een keer het dubbele van de euro prijs.
Dus sinds 1958 (= 53 jaar) verdubbeld in marktwaarde inclusief inflatie...
Dat is toch geen rendement?
Goud ging van $35.10 naar $1600... (
http://www.measuringworth.com/datasets/gold/result.php)
Is zo'n kleine 4500%...
Laatst bijgewerkt door
912 op 30 sep 2011 23:09, in totaal 1 keer bewerkt.
30 sep 2011 22:58
Misschien begrijp ik het niet helemaal maar een Speedster van een ton? Dan zit er nog wel wat werk aan
30 sep 2011 23:56
Pff, die turbo uit 1976 (lijstje van Andre) voor bijna 100K guldens
was in die tijd echt extreem veel geld. In verhouding veel meer dan de 198K Euro voor een turbo vandaag
30 sep 2011 23:57
André schreef:
Die opmerking dat de prijzen vrij blijvend waren, heeft Porsche helaas niet waargemaakt.
01 okt 2011 0:00
diggler_911 schreef:Pff, die turbo uit 1976 (lijstje van Andre) voor bijna 100K guldens
was in die tijd echt extreem veel geld.
Ik vond die 92.000 gulden juist meevallen. Een Jaguar XJ-S kostte in 1981 107.000 gulden. Wát een prijs gelet op de kwaliteit van de Jaguars van destijds
Ook in een ander perspectief was 92.000 gulden voor een Porsche 911 turbo niet zo heel veel. Een Saab 99 kostte in 1976 ongeveer 22.000 gulden. Dan was een Porsche 911 turbo dus iets meer dan 4x zo duur als een tamelijk kleine gezinsauto. Dat valt dan wel weer mee als je dat met de huidige tijd vergelijkt
diggler_911 schreef:bijna 100K guldens
was in die tijd echt extreem veel geld. In verhouding veel meer dan de 198K Euro voor een turbo vandaag
Het verschil tussen 92.000 gulden en 435.000 gulden is zo ongeveer wat de inflatie ook is geweest. Je moet weten dat het gemiddelde prijspeil in deze periode iedere 18 jaar verdubbelde als gevolg van de inflatie.
01 okt 2011 9:02
912 schreef:Hessel schreef:Speedster is nu nog een keer het dubbele van de euro prijs.
Dus sinds 1958 (= 53 jaar) verdubbeld in marktwaarde inclusief inflatie...
Dat is toch geen rendement?
Mee eens...dat valt als belegging eigenlijk nog tegen, ook als het een factor 4 zou zijn.
Maar als waardestijging van een 'gebruiksvoorwerp' als een auto is het toch flink. Vergelijk eens met andere spulletjes. Komen natuurlijk nog wel onderhoud en stallingskosten bij.
01 okt 2011 10:24
erwin996 schreef:Ook in een ander perspectief was 92.000 gulden voor een Porsche 911 turbo niet zo heel veel. Een Saab 99 kostte in 1976 ongeveer 22.000 gulden. Dan was een Porsche 911 turbo dus iets meer dan 4x zo duur als een tamelijk kleine gezinsauto. Dat valt dan wel weer mee als je dat met de huidige tijd vergelijkt
Een Saab was toen kennelijk nog een exclusieve en dure auto en een Jaguar helemaal. Het modale inkomen in 1976 was circa NLG 10K, een turbo kostte voor ons werkenden dus ongeveer 10x modaal. Het modale inkomen in 2011 is iets minder dan EUR 35K en de turbo kost nu slechts iets meer dan 5X modaal. Verhoudingsgewijs kostte een turbo bijna het dubbele destijds, afgezet tegen het inkomen. Het is natuurlijk maar net waartegen je het afzet, in het geval van de prijzen van onroerend goed zijn de turbos' nu spotgoedkoop
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.