Switch to full style
Deel hier je (links naar) streams, plaatjes, bestanden, games of andere interessante media.
Plaats een reactie

356 Rijkspolitie artikelen

30 dec 2011 16:49

Zoals al in de draad "Porschefoto vd dag" vermeld heb ik een map in bruikleen met daarin oude artikelen over Porsches. Een aantal deel ik graag met jullie zoals deze twee artikelen over het hoe en waarom onze politie indertijd besloten heeft tot de aanschaf van de Porsche 356. Leuk leesvoer tijdens de feestdagen.
53337 53338 53339 53340 53341 53342

Re: 356 Rijkspolitie artikelen

30 dec 2011 18:38

Fraai! Bedankt voor het delen.
Een van de eisen was ook lage onderhoudskosten. Zou dat toen wel het geval zijn geweest??

Re: 356 Rijkspolitie artikelen

30 dec 2011 19:06

eigen onderhoudsdienst toch?

Re: 356 Rijkspolitie artikelen

30 dec 2011 22:15

Laatste artikel over de Politie 356. Naast een leuk verhaal uit de oude doos bevat dit artikel ook inspiratie voor de hedendaagse hermandad. De Porsches boden de politie indertijd een natuurlijk overwicht ten opzichte van andere weggebruikers. De huidige voertuigen missen dit toch wel een beetje...
53344 53345 53346

Re: 356 Rijkspolitie artikelen

31 dec 2011 20:32

horn schreef:eigen onderhoudsdienst toch?

Dat onderhoud werd deels in eigen beheer gedaan (elke 2500 km inspectie van onderstel, banden, verlichting en apparatuur maar daarbuiten het grote onderhoud en andere reparaties bij de Wittebrug. Feit was wel dat ze erg betrouwbaar waren. De keuze voor Porsche had dus buiten imago ook een technische reden. Ja dat achteruit rijden zonder alle meters in het rood en stoom uit het vooronder was perfect met de luchtkoelers. Wat te denken van uren stationair draaien aan de staart van de file. Veel testauto's tussendoor gehad maar die vielen allemaal af op gebied van betrouwbaarheid. De latere BMW's 323i werden zelfs voorzien van extra koelmogelijkheden.

Re: 356 Rijkspolitie artikelen

02 jan 2012 9:50

Leuk om te lezen. Bedankt ook bjft voor de extra info.

De onderhoudskosten gaan, gezien de prestaties, best hebben meegevallen. Weet bijvoorbeeld dat het voor rallyteams in de jaren '70 en '80 ook voordeliger was te racen met een 2.7 RS dan een Ford Escort RS...
Plaats een reactie