Switch to full style
Deel hier je (links naar) streams, plaatjes, bestanden, games of andere interessante media.
Plaats een reactie

997 Turbo S betrokken bij ongeval A12

23 nov 2012 16:10

Gelukkig alleen blikschade....

Afbeelding Afbeelding

Blijft wel zonde van zo'n Tujboo S

http://regio15.nl/actueel/lijst-weergav ... ngrail-a12

Re: 997 Turbo S betrokken bij ongeval A12

23 nov 2012 16:48

Idd gelukkig alleen maar blikschade.
Het is volgens mij ook nog een cabrio. Begin 2013 te koop voor een "spot" prijsje omdat 1x een ongelukje heeft gehad waarbij de bumpers beschadigd raakte :wink:

Re: 997 Turbo S betrokken bij ongeval A12

23 nov 2012 17:19

Wat hangt daar op de vangrail, hoop dat die ook zonder letsel zijn.

Re: 997 Turbo S betrokken bij ongeval A12

23 nov 2012 17:21

Die heeft een duwtje gehad van die 97 :wink:

Re: 997 Turbo S betrokken bij ongeval A12

23 nov 2012 17:41

rob964.c4 schreef:.. hoop dat die ook zonder letsel zijn.



De bestuurder van een bestelbusje had geluk, ondanks dat hij op de A12 bij een aanrijding betrokken raakte.

Zijn voertuig schoot over de vangrail heen maar kwam, liggend op de zijkant, bovenaan een helling tot stilstand. Bovendien raakte hij daarbij niet gewond.

Datzelfde geldt voor de bestuurder van de Porsche die ook bij de aanrijding betrokken was - ook de bestuurder daarvan kwam met de schrik vrij. De gealarmeerde brandweer en ambulance konden dus zonder dienst gedaan te hebben weer terugkeren.


:salut:

Re: 997 Turbo S betrokken bij ongeval A12

25 nov 2012 13:17

blijft zonde ! geen forum-ganger dus.......

Re: 997 Turbo S betrokken bij ongeval A12

25 nov 2012 13:20

plofzakken hebben hun werk weer eens gedaan. heb volgens mij in de restfile gestaan. toen ik bij Prins Claus viaduct was alleen nog een geknikte vangrail en geen auto's meer gezien.

Re: 997 Turbo S betrokken bij ongeval A12

25 nov 2012 13:31

Typisch een gevalletje van veeel te hard rijden. :scratch:

Re: 997 Turbo S betrokken bij ongeval A12

25 nov 2012 13:38

En dat weet je omdat je de bestuurder/bijrijder van een van de auto's was? Enige wat je op basis van de foto's kan zien is dat het wegdek nat is....de rest is allemaal speculatie

Re: 997 Turbo S betrokken bij ongeval A12

25 nov 2012 13:57

Is net het einde van de 80km trajectcontrole zone. Ik ben altijd wel nieuwsgierig wat daar nu precies mis is gegaan.

Re: 997 Turbo S betrokken bij ongeval A12

25 nov 2012 13:58

De maximum snelheid is daar 100. Er wordt daar veel gecontrolleerd, dus niet echt handig om daar gas te geven. Ik denk dat als je hard op een ander inrijdt, en zo'n bus over de vangrail tillen is niet omdat je die even aantikt, maar omdat je er hard op inrijdt. Het kan nog zijn dat de 911 bestuurder heeft zitten slapen of spelen met zijn Eifeun. Ik denk, en dat is een aanname, dat tie veeel te hard gereden heeft. Het is wel zo'n punt, waar je het gaspedaal ff indrukt als je net de trajectcontrole achter je gelaten hebt.

Re: 997 Turbo S betrokken bij ongeval A12

25 nov 2012 14:18

barolo schreef:Het kan nog zijn dat de 911 bestuurder heeft zitten slapen of spelen met zijn Eifeun.


Levensgevaarlijk, die kleine iPhone-schermpjes. Je moet je zo concentreren om er wat op te kunnen zien. Maar ja, zo'n S III blokkeert weer meteen je hele voorruit, ook geen optie dus. :(

Re: 997 Turbo S betrokken bij ongeval A12

25 nov 2012 14:26

.. busje zal wel onverwacht naar de linkerbaan gezwaaid zijn :popcorn:

Re: 997 Turbo S betrokken bij ongeval A12

25 nov 2012 14:35

Ik denk dat er een surinamer aan het stuur van het busje zat. Heeft natuurlijk zitten slapen.









Voordat iedereen begint te gillen: was bedoeld om aan te geven dat je zonder details of ooggetuigenverslag wel heel veel mogelijke oorzaken kan bedenken... :scratch:

Re: 997 Turbo S betrokken bij ongeval A12

25 nov 2012 14:38

+1 Horn. Zie geen heftige schade aan de achterkant van het busje. Misschien is het busje de macht over het stuur verloren, Porsche in een uitwijkpoging in aanraking gekomen met de vangrail. Tenzij je er bij was kun je van alles aannemen, ik word altijd een beetje moe van de conclusie snelle auto, ongeluk... te hard gereden. Dat dat zo'n ding 300 haalt zegt niets over de situatie, met elke leaser haal je ook 200. Als het een opel was geweest en een busje heeft niemand het over de snelheid.

Re: 997 Turbo S betrokken bij ongeval A12

25 nov 2012 14:47

roenkie schreef:Als het een opel was geweest en een busje heeft niemand het over de snelheid.

Nee, dan was het duidelijk geweest. Dan was het zeker een afrekening in het woonwagenmilieu.

Re: 997 Turbo S betrokken bij ongeval A12

25 nov 2012 14:48

Busjes rijden doorgaans harder dan toegestaan, vinnik. :mrgreen:

Re: 997 Turbo S betrokken bij ongeval A12

25 nov 2012 14:49

Altijd die poolse bouwvakkers die vrijdag snel naar huis willen. Elke week weer.

Re: 997 Turbo S betrokken bij ongeval A12

25 nov 2012 14:52

Volgens mij heeft de 997 veel meer schade dan wordt gedacht. Volgens mij zit het re-achterwiel er scheef onder. Ik denk dat de hele carrosserie een flinke opdonder heeft gehad. Zal een hele klus worden deze weer naar nieuwstaat te krijgen.

Re: 997 Turbo S betrokken bij ongeval A12

25 nov 2012 14:53

horn schreef:Altijd die poolse bouwvakkers die vrijdag snel naar huis willen. Elke week weer.

.....met bier op.

Re: 997 Turbo S betrokken bij ongeval A12

25 nov 2012 15:48

barolo schreef:Typisch een gevalletje van veeel te hard rijden. :scratch:


Porscheforum is nu net een forum waar ik zo'n reactie niet zou verwachten...
Al die domme vooroordelen tov mensen die een auto hebben die rap kan rijden.

Re: 997 Turbo S betrokken bij ongeval A12

25 nov 2012 16:15

Domme opmerking van vooroordeel. Ik kijk naar de feiten. De 911 heeft de bus over de vangrail geramd. Dat moet dus een flinke klap zijn geweest. Op de foto kan je zien dat de 911 zo'n 40 meter verder doorgereden is na de klap, na de vangrail geraakt te hebben en door het gras/modder gereden is, en nog een keer 180 graden gedraaid is. Aan de graspollen/modder kan je zien dat hij vol op de rem heeft gestaan. Alles wijst erop dat tie veel te hard gereden heeft. Ik denk zelf dat de bus links reedt, en dat de 911 hem rechts heeft in willen halen. Vervolgens ging de bus ook naar rechts en boem... Een andere verklaring kan ik niet zo snel bedenken.

Re: 997 Turbo S betrokken bij ongeval A12

25 nov 2012 17:02

Wat roenkie zegt is ook een mogelijkheid waar geen overdreven snelheden bij te pas moeten komen.

Maar tja, als jij zegt dat het per se een snelheid boven 100km/u moet betreffen zullen we dat maar geloven zeker? Je bent namelijk specialist?

Re: 997 Turbo S betrokken bij ongeval A12

25 nov 2012 20:32

barolo schreef:Domme opmerking van vooroordeel. Ik kijk naar de feiten. De 911 heeft de bus over de vangrail geramd. Dat moet dus een flinke klap zijn geweest. Op de foto kan je zien dat de 911 zo'n 40 meter verder doorgereden is na de klap, na de vangrail geraakt te hebben en door het gras/modder gereden is, en nog een keer 180 graden gedraaid is. Aan de graspollen/modder kan je zien dat hij vol op de rem heeft gestaan. Alles wijst erop dat tie veel te hard gereden heeft. Ik denk zelf dat de bus links reedt, en dat de 911 hem rechts heeft in willen halen. Vervolgens ging de bus ook naar rechts en boem... Een andere verklaring kan ik niet zo snel bedenken.


Ik snap niet waarom de politie steeds de VOA nog langs stuurt bij dit soort gevallen.
Gewoon even een foto'tje naar Barolo en je weet alles.. :bang:

Aannames doen over oorzaak/schuld van een ongeval is nutteloos, en lijkt me ook erg irritant voor betrokkenen als, wat heel waarschijnlijk is, je er naast zit.
Het is een ongeval, en dat is sowieso k*t voor alle betrokkenen.

Re: 997 Turbo S betrokken bij ongeval A12

25 nov 2012 20:36

De bestuurder van de Porsche schijnt de bestelbus gesleept te hebben..... Dat ging aanvankelijk goed, totdat de Porschebestuurder vergeten was dat hij aan het slepen was. In de bocht gaf de Porsche extra gas zodat het sleepkoord knapte.... De Porsche schoot de vangrail in. Het busje vloog door de lucht en landde precies op de vangrail..... De Surinaamse bestuurder schrok wakker en remde vrijwel direct, zodat het busje (mooi) bleef hangen.

Oh ja, de snelheid was 250+.....

De heer W. Aarzegger.
Plaats een reactie