Switch to full style
Deel hier je (links naar) streams, plaatjes, bestanden, games of andere interessante media.
Plaats een reactie

Doek valt na 21 jaar voor Blik op de Weg

18 apr 2013 16:34

Vond het altijd een geweldig programma, beter dan de SBS variant

Bron:NU.nl
Er komt na 21 jaar een eind aan het tv-programma Blik op de Weg. De samenwerking met de politie wordt in juni stopgezet, zegt producent Leo de Haas Producties tegen de Volkskrant.

Er komt wel een 'nieuw, breder programma over het politiewerk' voor in de plaats, zegt commercieel directeur Fup Goudswaard van het productiebedrijf. Dat past in het aangescherpte mediabeleid van de politie, dat begin dit jaar liet weten minder de nadruk te willen leggen op het gejaag op wegpiraten.
Het SBS6-programma Wegmisbruikers gaat voorlopig nog wel door.
Blik op de Weg, dat het rijgedrag van Nederlandse automobilisten onder de loep neemt, werd eerst door de NCRV en later door de AVRO uitgezonden. Frits Sissing nam vorig jaar de presentatie over van Leo de Haas.

Afbeelding

Re: Doek valt na 21 jaar voor Blik op de Weg

18 apr 2013 17:07

Jammer, was een evenwichtig programma.
Geen platte politie-PR zoals wegmisbruikers
http://backstagemedia.net/535/televisie-is-puur-bedrog

18 apr 2013 18:27

Vond het wel erg 'rooms' programma hoor. Zelf de kleinste dingen die je niet eens overtredingen kunt noemen werden vaak enorm uitgelicht.

18 apr 2013 20:12

vond het vroeger leuk, toen het het enige programma was en ik nog jong. tegenwoordig vind ik het te sloom en langdradig. aan alles komt een eind. prima :wink:

18 apr 2013 20:16

+1 :thumleft:

18 apr 2013 22:11

Zal er geen traan om laten.... :thumleft:

19 apr 2013 15:34

Ik dacht dat dat programma al jaren niet meer werd uitgezonden...

25 apr 2013 10:52

Frits Sissing nam vorig jaar de presentatie over van Leo de Haas.

Dit ging overigens niet vrijwillig, Leo de Haas moest weg van de AVRO "om het programma te verjongen" daarnaast heeft grote vriend Koos Spee zeker te maken met dit besluit. Hij heeft sommige politie korpsen verboden met BODW samen te werken. Op internet staan meerdere filmpjes waarin dit duidelijk word, Koos Spee wou namelijk zelf ook in de programma's "schitteren", iets waar Leo de Haas niet aan mee wou werken.

Code:
Koos Spee van het Bureau Verkeershandhaving Openbaar Ministerie (BVOM). Het BVOM had alle politiekorpsen om onduidelijke redenen opgedragen de samenwerking met het programma Blik op de weg te beƫindigen. Op 18 april 2013 werd bekend dat er vanaf 2014 geen nieuwe afleveringen van Blik op de Weg meer worden gemaakt, omdat de politie de samenwerking heeft opgezegd. In het najaar van 2013 worden mogelijk nog een paar nieuwe afleveringen uitgezonden, omdat de beelden al zijn gemaakt. Er wordt nu gewerkt aan een nieuw programma dat breder inzet op de taken van de politie.

25 apr 2013 12:14

DOC schreef:Jammer, was een evenwichtig programma.
Geen platte politie-PR zoals wegmisbruikers
http://backstagemedia.net/535/televisie-is-puur-bedrog

Nou echte PR vind ik het vaak niet. De commentaren en reakties zijn soms tenenkrullend.
Dat oude wegmisbruikers, origineel en dan was er ook wat, De huidige kopietjes :flush:

26 apr 2013 20:24

Ik ga het ook zeker niet missen. Was vroeger wel leuk om eens te kijken maar nu vind ik het inderdaad een saai programma en heel veel beelden zijn al oud en al eens een keer voorbij gekomen; of ben ik nu in de war met dat andere programma?? Ala, tijd voor wat nieuws. T'is mooi geweest ;)

27 apr 2013 1:04

Inderdaad wat nieuws; zoals bijvoorbeeld bestuurders die te langzaam rijden, of geen verkeersinzicht hebben, dubbel geparkeerd staan etc ipv de hardrijders. Ben zelf ook een keer door het videosurveanceteam aan de kant gezet. Die gasten waren niet onaardig, maar wat ze als argumenten gebruiken is niet meer van deze tijd!

(P.s. Frost, ik heb je lange tijd niet gesignaleerd op het forum!)

27 apr 2013 7:17

Ik vind het programma over het werk van de Politie veel leuker. Informatief en hierdoor ook meer begrip voor het werk wat er gedaan wordt waar wij niet bij stilstaan.

27 apr 2013 11:53

Zou deze in dat belerende programma gepast hebben ? :mrgreen:
http://www.telegraaf.nl/tv/opmerkelijk/21518620/__Ferrari_versus_politie__.html

30 apr 2013 14:16

Ik vind het toch jammer... mooi programma :) ik zal het zeker missen :cheers:
Plaats een reactie