Switch to full style
Deel hier je (links naar) streams, plaatjes, bestanden, games of andere interessante media.
Plaats een reactie

Porsche wordt groener

05 jun 2013 0:52

Porsche rijden wordt spoedig goedkoper wegens lager benzine verbruik:

http://www.digitaltrends.com/cars/slow-and-silent-porsche-set-to-hybridize-every-one-of-its-models-including-the-911/

Re: Porsche wordt groener

05 jun 2013 1:04

Ik voorspel lange threads over de goeie oude tijd toen Porsche nog alleen op benzine reed. Dat waren tenminste nog *echte* Porsches... :popcorn:

05 jun 2013 10:53

Deze ontwikkelingen zijn niet tegen te houden... eerst meer en meer hybrides op de weg en dan uiteindelijk vol electrisch rijden zal een feit zijn. Voor het milieu natuurlijk veel beter en dat moet ook. Neemt niet weg dat ik me dan niet meer voor kan stellen dat je P rijden nog echt leuk gaat vinden zoals nu (zonder het boxermotor geluid, de benzine geur, het schakelen....)... :?

05 jun 2013 12:59

. Geluid uit de luidsprekers (zie BMW)
    . Benzinegeur uit een potje/busje ingebouwd en wel (zie de geurmogelijkheden bij Brezan)
    . Schakelen (hoeft nu ook al niet meer; zie de aantallen verkochte PDK tov handbak).

Dus eigenlijk geen enkel verschil met die 'traditionele' tijden :popcorn:

05 jun 2013 14:00

Tilt! schreef:Ik voorspel lange threads over de goeie oude tijd toen Porsche nog alleen op benzine reed. Dat waren tenminste nog *echte* Porsches... :popcorn:

Dat is niet relevant. Het gaat puur om de doelstelling die men wil halen en de onvermijdelijke compromissen die men daarbij sluit. :wink:

05 jun 2013 18:39

Michiel911 schreef:
    . Geluid uit de luidsprekers (zie BMW)
    . Benzinegeur uit een potje/busje ingebouwd en wel (zie de geurmogelijkheden bij Brezan)
    . Schakelen (hoeft nu ook al niet meer; zie de aantallen verkochte PDK tov handbak).

Dus eigenlijk geen enkel verschil met die 'traditionele' tijden :popcorn:

Snap ik dat het zo al kan.. maar is toch aan totaal andere beleving lijkt mij ondanks het feit dat uiteindelijk alles went....

05 jun 2013 21:50

de911gek schreef:Deze ontwikkelingen zijn niet tegen te houden... eerst meer en meer hybrides op de weg en dan uiteindelijk vol electrisch rijden zal een feit zijn. Voor het milieu natuurlijk veel beter en dat moet ook. Neemt niet weg dat ik me dan niet meer voor kan stellen dat je P rijden nog echt leuk gaat vinden zoals nu (zonder het boxermotor geluid, de benzine geur, het schakelen....)... :?

Hoezo zou het beter voor het milieu zijn? Dat wordt door een paar groenen beweerd, maar er is reeds aangetoond dat het milieu aanmerkelijk zwaarder wordt belast. Dan heb ik het over de productie en grondstofwinning van accu's, om maar niet te spreken van de wijze waarop electra wordt gewonnen.....dat kunnen een paar windmolentjes echt niet opbrengen. En die accu's hebben een zeer beperkte levensduus, die dan ook weer afgevoerd moeten worden. Dan moet er weer energie ingestopt worden om er weer bruikbare accu's van te maken, en ga zo maar door. Electrisch rijden is slechts een tijdelijke oplossing.

(Waterstof daarentegen.....)

05 jun 2013 21:55

Alleen is het nog de vraag van hoe lang het duurt eer waterstof veilig genoeg is?
Ik geloof ook langs geen kanten dat elektrisch een blijvende oplossing is. BMW heeft zelfs al enkele waterstofwagens gebouwd, maar hoe lang nog tegen de gewone consument deze kan kopen?

05 jun 2013 22:00

Laten we ons daar nu niet druk om maken, er is immers nog genoeg brandstof voor de komende 80 jaar. :cheers:
Plaats een reactie