Deel hier je (links naar) streams, plaatjes, bestanden, games of andere interessante media.
09 jun 2013 11:08
Hetzelfde filmpje weer, alleen met een andere auto... Desalniettemin leuk om eens een Boxster S op de rollenbank te zien. Meer vermogen dan opgegeven. Zijn mooie specs nu!
09 jun 2013 13:18
Na 10 jaar nog zoveel meer vermogen, wat moet dat dan in nieuwstaat geweest zijn?
09 jun 2013 13:22
Rollenbank bij Beek Racing zal wel iets te optimistisch zijn.
09 jun 2013 14:47
Volgens mij is de huidige bank redelijk waarheidsgetrouw.
De bank die ze "vroeger" (10jr geleden) hadden was optimistisch.
"Als je een keer niest heb je al 10pk extra" werd toen gezegd als je op de bank stond
09 jun 2013 15:43
Dienen die niet geijkt te zijn dan?
Of is dat een voorbeeld van 'always a happy customer' om te zorgen voor continuïteit
16 jun 2013 11:11
Je moet zo'n rollenbank niet gebruiken om vermogens te vergelijken met fabrieksopgave of andere rollenbanken...er zit te veel verschil in. Zoiets zet je in om na modificatie te bepalen hoeveel winst er is behaald of om op de zelfde bank verschillende auto's te beoordelen.
16 jun 2013 18:10
Maw die tests die ze doen om het vermogen(sverlies) te meten bij Autoweek hebben helemaal geen waarde?
16 jun 2013 18:15
Ik ben bij Beek Auto Racing geweest met de NPC. N.a.v. zeer veel ervaring weten ze ongeveer wat het verlies is tussen het vermogen aan de achterwielen (wat ze daadwerkelijk meten) en het vermogen aan de krukas ( wat ze inschatten door ervaring).
Ik vind ze daar zeer deskundig, maar weet ook nog uit de oude autovisies, dat de ene auto een verlies had van 8 % tussen de krukas en wielen en een ander zomaar 20 %. Dus eigenlijk zou je altijd het vermogen aan de achterwielen moeten gebruiken om 1 op 1 te kunnen vergelijken.
16 jun 2013 19:09
Ja, meten doe je aan de krukas !
maar even zonder gekheid .hier een artikel over dit onderwerp:
http://www.carcraft.com/techarticles/ccrp_0311_drivetrain_power_loss/viewall.html
17 jun 2013 21:06
mbembe schreef:Maw die tests die ze doen om het vermogen(sverlies) te meten bij Autoweek hebben helemaal geen waarde?
Niet meer dan een ongeveer waarde, leuk om te doen maar verschillen van -5 of +5% zou ik geen te grote waarde toekennen.
Beek is zeker een professioneel bedrijf maar elke rollerbank is weer net even anders en een goede afstelling van alles is kritisch. Er spelen veel variabelen een rol, koeling, kwaliteit banden/grip, buitentemperatuur etc etc. Voor de lezers een aardig artikel
http://www.dinancars.com/university/detail.aspx?id=14Oudere auto's vergelijken is nog lastiger als je niet weet of vermogen in DIN of SAE is bepaald.
Gewoon je auto erop zetten, tunen en kijken wat erbij komt. Daarvoor is zoiets gemaakt en ook voldoende betrouwbaar.
17 jun 2013 22:04
Leuk artikel. Met plezier bekeken
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.