Deel hier je (links naar) streams, plaatjes, bestanden, games of andere interessante media.
22 okt 2013 11:35
KRO Brandpunt heeft de feiten eens op een rijtje gezet. Tenenkrommend maar interessante docu.
http://brandpunt.incontxt.nl/seizoenen/ ... 20-10-2013
22 okt 2013 12:35
Bij ons al 4 regeringen terug zo. Agenten van de plaatselijke politiezone beweren vertrouwelijk dat ieder huisgezin al een boete kreeg, behalve de paar zonder rijbewijs.
Verhofstadt I en II (Paars!) schreven het begin deze eeuw zelfs in het budget in: zoveel miljard door betere inning (verkeers)boetes.
22 okt 2013 14:37
Toch is dit heel eenvoudig op te lossen.
Maak altijd bij iedere boete, terecht of niet, bezwaar.
Het maakt niet uit wat je in je bezwaarschrift zet, het moet in behandeling genomen worden.
Je bezwaarschrift zal (natuurlijk) worden afgewezen.
Laat het na deze afwijzing voorkomen bij de rechter.
Ga zelf NIET naar de zitting (zonde van je tijd).
Hierdoor kom je niet onder het betalen van je boete uit maar je genereert voor de overheid zo'n enorme hoeveelheid werk om het geld op te halen dat er op termijn een onwerkbare en onrendabele situatie ontstaat.
Het is een kleine moeite. Kost je hooguit een half uur tijd en 2 postzegels.
Gezien het aantal boetes dat er dagelijks wordt uitgeschreven denk ik dat het hele systeem binnen een week plat te leggen is.
Maar dit is Nederland.
We kankeren graag, maar lopen vervolgens weer braaf in de kudde mee.
En dus verandert er niets...
22 okt 2013 14:42
Meeste Nederlanders zijn inderdaad kuddedieren +1
22 okt 2013 14:55
Is zeker een goede Documentaire over de Incasso praktijken van de overheid. Het wordt er zeker niet veiliger op, maar levert wel veel geld op voor de staat.
22 okt 2013 15:20
Jeroen914 schreef:Maar dit is Nederland.
We kankeren graag, maar lopen vervolgens weer braaf in de kudde mee.
En dus verandert er niets...
+1.
22 okt 2013 15:57
Ja, of de kosten van het hele aparaat worden hierdoor zo veel duurder dat de boetes omhoog gaan
(en bedankt
)
22 okt 2013 16:24
En als je t laat voorkomen en zelf niet verschijnt, is de kans groot dat je veel meer betaalt dan de oorspronkelijke boete.
Beetje triest voorstel; als dit je instelling is, moet je niet zeyken als je meer belasting moet betalen of als echte criminelen niet de bak ingaan omdat hun zaak te laat is behandeld...
22 okt 2013 16:32
Mijn laatste boete is gelukkig alweer van een lange tijd terug.....
22 okt 2013 16:50
Hier sinds kort,nieuwe met radar uitgeruste autos! Renault megane en een Peugeot 208. Ze "flitsen" al rijdende en kunnen ze zowel tegemoet komende
als achterop komende autos te grazen nemen!
De radar zit achter de nr.plaat voor en achter en hoeft niet neergeklapt te zijn en je ziet geen flits. Echt wel een manier om geld te maken dus!
Het is al gebleken,dat dit een echte "machine à sous" is.
Laatst bijgewerkt door
arenarood op 22 okt 2013 23:09, in totaal 1 keer bewerkt.
22 okt 2013 16:58
vive l,hollande
.
22 okt 2013 18:56
Hilko schreef:Ja, of de kosten van het hele aparaat worden hierdoor zo veel duurder dat de boetes omhoog gaan
(en bedankt
)
Eh... die boetes maken ze toch wel duurder als ze dat nodig vinden. Laat ze dan in ieder geval werken voor hun geld
Targa Floriaan schreef:En als je t laat voorkomen en zelf niet verschijnt, is de kans groot dat je veel meer betaalt dan de oorspronkelijke boete.
Die ervaring heb ik niet
Beetje triest voorstel; als dit je instelling is, moet je niet zeyken als je meer belasting moet betalen of als echte criminelen niet de bak ingaan omdat hun zaak te laat is behandeld...
Ik ben geen advocaat en speel er ook geen op TV, maar voor zover ik weet komen "echte criminelen" niet bij de kantonrechter.
Als er meer belasting betaald moet worden, moet je meer belasting heffen en niet meer bekeuringen uitschrijven
Maar zoals ik al zei... Lekker kankeren, maar zelf geen poot uitsteken om er iets aan te veranderen
U mag weer achter aan de kudde aansluiten...
22 okt 2013 20:19
Het nieuwe controle bedrijf in Amsterdam haalt momenteel een boete rendement van 84% op foutparkeren.
Dat wil zeggen, op ontduiken van de parkeerbelasting. Als je je auto midden op een grasveld of voor een uitrit parkeert mag deze club niets uitrichten, behalve het oproepen van "echte" agenten, die het al veel te druk hebben.
De pakkans op asociaal gedrag is dus vele malen lager. Er zijn lege parkeerterreinen bekend, waarbij het naastgelegen grasveld wel iedere dag gevuld is met auto's...
22 okt 2013 20:54
Als we dan toch de meningen weer even ventileren, hier de mijne:
Typisch gevalletje van: wie zijn billen brand, ............
Al gaat het allemaal wel erg ver als alles klopt wat deze docu beweert.