Switch to full style
Deel hier je (links naar) streams, plaatjes, bestanden, games of andere interessante media.
Plaats een reactie

Proefritje met een Ferrari? kijk maar uit!

24 nov 2013 21:22

http://www.telegraaf.nl/binnenland/2208 ... =mailshare

Re: Proefritje met een Ferrari? kijk maar uit!

24 nov 2013 21:46

Had het al gelezen.....die is wel wat van zijn grijze haren kwijt..... :mrgreen:

24 nov 2013 21:52

En wat denk je van zijn ego :mrgreen:

24 nov 2013 22:04

Als je dan zo'n dingen leest, snap je wel waarom er in de Bugatti zo veel beveiliging is. Zelfs een 2e sleutel voor alle 1000+ pk's los te kunnen laten.

24 nov 2013 23:13

grappig, net gemist. reed daar vanmiddag nog... mooi dat beiden ongedeerd uit het wrak gekropen zijn.

25 nov 2013 0:10

Even om wat nuance aan te brengen. De man was hoogstwaarschijnlijk eigenaar van de auto, er staan er twee op dealer platen in Nederland waar dit 1 van is. Daarnaast, geloven jullie nu werkelijk dat iemand "die niet om zou kunnen gaan met het aantal pk's" op een zondag een auto van €390.000 mee krijgt zonder verdere ervaring of het geld, dit terwijl Kroymans gesloten is?

25 nov 2013 0:19

Particuliere verkoop misschien? :wink:

25 nov 2013 0:23

Bassen schreef:Daarnaast, geloven jullie nu werkelijk dat iemand "die niet om zou kunnen gaan met het aantal pk's" op een zondag een auto van €390.000 mee krijgt zonder verdere ervaring of het geld, dit terwijl Kroymans gesloten is?

Ja, dat geloof ik werkelijk. Als je met je kleinzoon een proefritje maakt en je crasht op een zondagmiddag met een Ferrari met 740pk, dan kun je niet met het aantal pk's omgaan, in ieder geval niet onder alle omstandigheden. Tijdens een proefrit met kleinzoon in een Volkswagen Up zou dit niet gebeurd zijn. Het zou kunnen dat hij plotseling moest uitwijken voor een kikker, dan neem ik mijn woorden terug.

25 nov 2013 0:46

Jahoor, op zondag gaat de autohandel 'gewoon' door......dus inclusief de groene platen. En de FIOD toont meer dan genoeg belangstelling voor het dure segment..... :mrgreen:

25 nov 2013 0:50

erwin996 schreef:
Bassen schreef:Daarnaast, geloven jullie nu werkelijk dat iemand "die niet om zou kunnen gaan met het aantal pk's" op een zondag een auto van €390.000 mee krijgt zonder verdere ervaring of het geld, dit terwijl Kroymans gesloten is?

Ja, dat geloof ik werkelijk. Als je met je kleinzoon een proefritje maakt en je crasht op een zondagmiddag met een Ferrari met 740pk, dan kun je niet met het aantal pk's omgaan, in ieder geval niet onder alle omstandigheden. Tijdens een proefrit met kleinzoon in een Volkswagen Up zou dit niet gebeurd zijn. Het zou kunnen dat hij plotseling moest uitwijken voor een kikker, dan neem ik mijn woorden terug.

Dus het feit dat Kroymans gesloten was geldt niet in deze? Lees vaak genoeg dat er weer een auto van de weg raakt, in al die gevallen zal vast ook wel een VW Up hebben gezeten. Waarom kan je daar geen eenzijdig ongeluk mee krijgen, feiten wijzen iets anders uit. Daar komt bij dat diverse bronnen weten te melden dat de man de eigenaar was van de auto en dat het dus helemaal niet ging om een proefrit.

Doet me eigenlijk ook weer denken aan dat verhaal van Ramon, de F50 die crashte. Iedereen wist het beter en zei dat hij veel te hard had gereden en dat je dat kon zien aan de schade aan de auto. Dat hij even stoer wou doen naar zijn zoontje toe. Nou al die fabeltjes zijn later ontkracht en heb volgens mij niemand excuus zien maken om zijn/haar uitspraken.

25 nov 2013 1:46

Denk dat als je potentiele klant bent voor zo'n ding, Kroymans rustig op zondag open voor je is.

25 nov 2013 2:10

Sterker nog, ze waren vandaag gewoon open. http://www.kroymans.nl/kroymans-wintersale!/ :wink:

25 nov 2013 2:57

Bassen schreef:
erwin996 schreef:

Dus het feit dat Kroymans gesloten was geldt niet in deze? Lees vaak genoeg dat er weer een auto van de weg raakt, in al die gevallen zal vast ook wel een VW Up hebben gezeten. Waarom kan je daar geen eenzijdig ongeluk mee krijgen, feiten wijzen iets anders uit. Daar komt bij dat diverse bronnen weten te melden dat de man de eigenaar was van de auto en dat het dus helemaal niet ging om een proefrit.

Doet me eigenlijk ook weer denken aan dat verhaal van Ramon, de F50 die crashte. Iedereen wist het beter en zei dat hij veel te hard had gereden en dat je dat kon zien aan de schade aan de auto. Dat hij even stoer wou doen naar zijn zoontje toe. Nou al die fabeltjes zijn later ontkracht en heb volgens mij niemand excuus zien maken om zijn/haar uitspraken.

Soms worden er in een discussie, waar niemand de werkelijke feiten kent, vooroordelen gegeven. Veel vooroordelen blijken uiteindelijk werkelijkheid. Natuurlijk kan het zijn dat de beste man moest uitwijken voor een kikker, of een hartaanval kreeg. Alles kan. Maar het meest waarschijnlijke scenario is dat de man niet met 740pk kon omgaan, op deze zondagmiddag, de kleinzoon moest natuurlijk wel even de echte snelheid van die F12 ondervinden... Sowieso zijn menselijke inschattingsfouten de oorzaak van zeer veel auto-ongelukken. Ook als dit met een Up was gebeurd, had de conclusie kunnen zijn dat de man een inschattingsfout maakte. Maar hier gaat het dan over 740pk, een auto die tegen een boom vliegt, en een kleinzoon die mee was. Dan hebben inschattingsfouten soms wat grotere gevolgen. Volgens de wetten van de statistiek is het zeer onwaarschijnlijk dat de beste man moest uitwijken voor een kikker, of de rijkwaliteiten heeft die passen bij een F12.

25 nov 2013 7:46

het feit dat hij een kleinzoon heeft, wil zeggen dat hij opa is. en opa's moeten niet meer in snelle auto's rijden.

zo, weer een vooroordeel :cheesy:

25 nov 2013 9:29

kom maar op Hans :mrgreen:

25 nov 2013 9:54

25 nov 2013 10:18

Valt allemaal wel mee hoor met die Ferrari, ruitenwissers doen het nog :D :D

25 nov 2013 10:21

Wat is de onderzijde van zo'n Ferrari eigenlijk goed afdekt t.b.v. de aerodynamica. Het lijkt wel de onderzijde van een klein Matchbox autootje. Neemt niet weg dat het de prestaties ten goede zal komen natuurlijk.

25 nov 2013 12:15

horn schreef:het feit dat hij een kleinzoon heeft, wil zeggen dat hij opa is. en opa's moeten niet meer in snelle auto's rijden.

Klopt, hij staat bij opa Hans ook lekker binnen :cheers:
Oma Saskia is vandaag jarig, dus maar kopjes koffie drinken met gebak :oops:
Goedzo Marc :mrgreen:

25 nov 2013 12:52

Hans,Saskia en jij gefeliciteerd! Van wat leeftijd betreft,een andere opa :wink: Ze hebben geloof ik nog geen haast met kindjes maken hier :scratch:

25 nov 2013 14:04

Bijzonder dat ie niet in de fik is gevlogen...

25 nov 2013 18:06

RichardP schreef:Wat is de onderzijde van zo'n Ferrari eigenlijk goed afdekt t.b.v. de aerodynamica. Het lijkt wel de onderzijde van een klein Matchbox autootje. Neemt niet weg dat het de prestaties ten goede zal komen natuurlijk.

Misschien ook om de onderzijde te beschermen aangezien de wagen zo laag bij de grond staat?
Bij Lotus zie je ook zo'n plaat aan de onderkant.

25 nov 2013 18:24

erwin996 schreef:Soms worden er in een discussie, waar niemand de werkelijke feiten kent, vooroordelen gegeven.

bijna alles wat er gezegd wordt zijn (voor)oordelen en raken soms de waarheid maar ook heel vaak niet. Dat is de mens

26 nov 2013 2:37

het feit dat hij een kleinzoon heeft, wil zeggen dat hij opa is. en opa's moeten niet meer in snelle auto's rijden.

Shit Horn, zeg dat nou niet..... Ben net zo blij met mijn P :-(

26 nov 2013 14:18

Deze kwestie werd vanmorgen besproken op de radio. Het ging erover op wie de schade verhaald zou worden bij een ongeluk tijdens een proefrit. Dat is de eigenaar natuurlijk, in dit geval Kroymans dus. Of er moet onderling iets anders afgesproken zijn.
Kroymans heeft inmiddels de desbetreffende Ferrari van hun website gehaald zag ik.
Laatst bijgewerkt door Franz op 26 nov 2013 18:29, in totaal 1 keer bewerkt.
Plaats een reactie