Op vrijdag 29 november 2013 heb ik het Porsche Museum bezocht. Ik arriveerde om 8:20 uur en ik was de eerste in de parkeergarage onder het museum. Ik was vervolgens ook de eerste die om klokslag 9:00 uur (Deutsche Pünktlichkeit) het museum in mocht. Er was verder helemaal niemand en het eerste half uur had ik het hele museum voor mij alleen! Dat was echt helemaal top...
Ik heb een paar mooie plaatjes geschoten in het Museum. Het viel me wel (weer) op dat het museum eigenlijk best klein is voor een merk met een merk met een historie als Porsche. Als je er een uurtje of 2 hebt rondgelopen, heb je alles wel (meerdere keren) gezien.
Natuurlijk neemt 'die Eins' een prominente plaats in in het museum. Er is inmiddels wel een en ander aangepast aan deze auto: zo is bijvoorbeeld het dashboard teruggebracht naar hoe het er oorspronkelijk uitzag. Ik vind het er een stuk minder sportief uitzien, maar het is wel origineler. Ook is een ander stuur gemonteerd, evenals wieldeksels zoals die op het oorspronkelijke model zaten. Het dashboard is nu ook in two-tone uitgevoerd en ook dat vind ik persoonlijk geen vooruitgang (al was het kennelijk oorspronkelijk ook zo). Ik heb met een van de medewerkers gesproken en die wist me te vertellen dat de auto waarschijnlijk nog verder teruggebracht zal worden naar de oorspronkelijke uitvoering. Zo zal er waarschijnlijk een bank (in plaats van 2 losse stoelen) geplaatst worden en zal de motorkap weer 1 lange kap worden (hij bestaat nu uit 2 delen). Ook zouden nog wat andere dingetjes aangepast worden...
Het nieuwe interieur van `die Eins`:
De nieuwe wieldeksels:
Die Eins:
De auto waar ik altijd van onder de indruk ben geweest qua lijnen:
[
De America Roadster
Ook het interieur spreekt me heel erg aan van die auto:
Interieurs van de auto's vind ik sowieso erg interessant. Daarom heb daar ook maar eens fotografisch wat meer aandacht aan besteed:
Er staan natuurlijk ook bizar gave auto's:
En Porsche ging nogal kunstzinnig met fiberglass om:
TopGear TopTip: het museum-restaurant is trouwens een aanrader: je wordt bediend (en hoeft dus niet langs een buffet te lopen), het is à la carte en helemaal niet duur!