Switch to full style
Deel hier je (links naar) streams, plaatjes, bestanden, games of andere interessante media.
Plaats een reactie

Webber test nieuwe Porsche LMP1

11 dec 2013 21:51

.

Afbeelding


click pic to get to link :wink:

.

Re: Webber test nieuwe Porsche LMP1

11 dec 2013 21:55

nog en foto klik link :wink: :


Afbeelding


.

Re: Webber test nieuwe Porsche LMP1

11 dec 2013 21:57

Kleenexdoos :roll:

Re: Webber test nieuwe Porsche LMP1

11 dec 2013 22:47

Wat een gedrocht.

Re: Webber test nieuwe Porsche LMP1

12 dec 2013 0:48

Heeft een dergelijke kleurschakering ook nog een naam?

Re: Webber test nieuwe Porsche LMP1

12 dec 2013 0:58

ja camouflage vd fotograven dat ze hem moeilijker vast kunnen leggen vd concurentie !

maarten: de 917 vond men eind jaren ,60 ook niet zo fraai :wink:

eargo/aerodynamische toestanden allemaal natuurlijk :mrgreen:

.

Re: Webber test nieuwe Porsche LMP1

12 dec 2013 3:08

The car uses a direct-injection four-cylinder petrol engine to drive the rear wheels and ...

WTF??? Mag toch hopen dat dat een typo-tje is...

Laatste generatie LMP1's met straaljager cockpit en rugvin is idd niet erg oogstrelend, maar als het werkt, dan werkt het. Form follows function.

Re: Webber test nieuwe Porsche LMP1

12 dec 2013 10:25

Johan2 schreef:Heeft een dergelijke kleurschakering ook nog een naam?

Zeker: psychedelic vomit

@Knauf/J914: eens zo lang het harder gaat dan de rest is het ok. 956/962 vind ik echt mooi. En eerlijk gezegd vind ik auto's van na +- 1995 gewoon niet mooi. Begin oud te worden :mrgreen:

Re: Webber test nieuwe Porsche LMP1

12 dec 2013 16:30

Het tijdperk van de super-GT's eind jaren '90 vond ik wel fraai (en dan met name de 993 GT1):
Afbeelding

Duel tussen de 993 GT1 en McLaren F1:
http://www.youtube.com/watch?v=cCKFyrBDLWw&feature=player_embedded

Zelfs de scherpe en zuivere lijnen van de Toyota GT One vond ik wat hebben:
Afbeelding

Maar het laatste echt mooie prototype vind ik de Mercedes Sauber C11 (inmiddels dik 20 jaar geleden al...):
Afbeelding
Heerlijk ook dat minimum aan stickers en dan die gigantische ster voorop...

P.S. Jeroen
Is die rugvin niet verplicht om de wagens af te remmen en aan de grond te houden voor het geval ze zijdelings zouden crashen?

Re: Webber test nieuwe Porsche LMP1

12 dec 2013 17:43

Godspeed schreef:Is die rugvin niet verplicht om de wagens af te remmen en aan de grond te houden voor het geval ze zijdelings zouden crashen?

Geen idee waar 't voor is... Hou het niet meer zo bij als "vroeger"

Las net op de Porsche website dat er inderdaad een 2 liter 4 cilinder motor in zit.
Er staat niet bij of het een lijn, V of boxer motor is...

Re: Webber test nieuwe Porsche LMP1

12 dec 2013 18:00

Webber debuteert
12 december 2013|Product
Porsche heeft zijn testprogramma van de nieuwe LMP1-raceauto afgesloten voor dit jaar. De Porsche LMP1 heeft voorlopig de laatste testronden gereden op het Autódromo Internacional do Algarve, in Portimão, Portugal. Begin 2014 pakt Porsche het testprogramma weer op.
Porsche zet twee LMP1-auto’s in voor het World Endurance Championship (WEC) dat in april 2014 van start gaat. Het hoogtepunt van komend seizoen vormt de 24-uursrace van Le Mans.

Volgens het reglement van het WEC moeten fabrikanten die deelnemen aan de LMP1-klasse, de hoogste klasse voor Le Mans Prototypes, hybride raceauto’s inzetten. Tijdens de ontwikkeling van de nieuwe raceauto overwonnen de ingenieurs van Porsche met hun zeer innovatieve oplossingen enkele grote uitdagingen die het reglement hun stelde. De raceauto is daarom voorzien van een hybride aandrijfsysteem dat bestaat uit een viercilinder benzinemotor met directe brandstofinjectie en twee energierecuperatiesystemen. De herwonnen energie wordt in een accu opgeslagen totdat de coureur die energie weer nodig heeft. Via een krachtige elektromotor wordt dan de vooras van extra aandrijfkracht voorzien.

Het WEC-reglement stelt limieten aan de hoeveelheid brandstof die de auto mag verbruiken én aan de hoeveelheid elektrische energie (de zogenoemde boost) die de coureur per ronde tot zijn beschikking mag hebben. Porsche heeft daarom een state-of-the-art hybride-systeem ontwikkeld. De kennis die hiermee opgebouwd is, heeft een directe invloed op de productontwikkeling bij Porsche.

Mark Webber
Op het Autódromo Internacional do Algarve kroop Mark Webber (37) voor het eerst achter het stuur van de Porsche LMP1. Ondanks het feit dat de Formule 1-coureur nog steeds onder contract staat bij het Red Bull Racing F1-team, gaf dat team de Australiër toch groen licht voor deze test. Vanaf 1 januari 2014 sluit Webber zich officieel als fabrieksrijder aan bij het Porsche fabrieksteam. Het team bestaat verder uit Timo Bernhard (32), Romain Dumas (35) en Neel Jani (30).
Webber zei in Portimão over zijn overstap: “Mijn eerste dag bij dit project was meteen een intense ervaring. Ik ben Red Bull Racing dankbaar dat zij mij deze mogelijkheid al in dit stadium bieden. Dit is voor ons allemaal een grote en belangrijke stap. Hierdoor kan ik sneller in het team integreren en mijn bijdrage leveren aan de ontwikkeling van de Porsche LMP1-auto. We hebben nog een lange weg te gaan en dat gaat veel tijd en moeite kosten. Hierover maak ik me geen illusies.”

Fritz Enzinger, teamleider van Porsche LMP1, is ook opgetogen over de medewerking van het Oostenrijkse Formule 1-team: “Ik ben blij dat we Mark nu al aan boord hebben. Hiermee helpt Red Bull Racing ons enorm!”

“Enorme stappen”
Voor de laatste tests van 2013 in Portugal stonden vooral het onderstel en de banden op het programma, in samenwerking met partner Michelin. Eerder al had het Porsche LMP1-team ontwikkelingstests gedaan op de circuits van Magny-Cours (Frankrijk), Monza, (Italië), Paul Ricard (Frankrijk) en de Eurospeedway Lausitz (Duitsland). Enzinger hierover: “Sinds de voltooiing van het compleet nieuwe model in juni hebben we inmiddels enorme vooruitgang geboekt. Iedere gereden kilometer was nuttig doordat we daarmee extra gegevens hebben verzameld waarmee we verder kwamen met de ontwikkelingen. Het hele team heeft ontzettend hard gewerkt en daar ben ik heel dankbaar voor. In 2014 zetten we het testprogramma onverminderd voort. Tot de start van het seizoen op Silverstone, half april, hebben we nog veel te doen.”

Uiteindelijk profiteert de klant
Wolfgang Hatz, lid van de Raad van Bestuur van Porsche AG op het gebied van Research en Development, voegt hieraan toe: “We wisten dat het niet makkelijk zou zijn om na zestien jaar afwezigheid terug te keren aan de top van het langeafstandsracen. Daarom doen we nu ook zoveel moeite om een competitieve LMP1-raceauto te ontwikkelen. Onze ingenieurs in Weissach, de coureurs en het gehele team hebben nu al een indrukwekkende prestatie geleverd. We hebben een nieuwe benadering gevonden voor de ontwikkeling, de implementatie en de toepassing van toonaangevende techniek op het gebied van efficiency. Hiervan profiteert de gehele hybridetechnologie die we in onze productiemodellen toepassen en uiteindelijk profiteert natuurlijk ook de klant.”

De voorbereidingen van het Porsche LMP1-team op weg naar het WEC en de 24 Uur van Le Mans zijn te volgen via http://www.porsche.com/mission2014. Hier is spannend beeld- en videomateriaal en interessante achtergrondinformatie te vinden.

Re: Webber test nieuwe Porsche LMP1

12 dec 2013 18:05

Afbeelding Afbeelding

Afbeelding Afbeelding

Re: Webber test nieuwe Porsche LMP1

15 dec 2013 22:28

In deze kleuren s.v.p.
Afbeelding

Re: Webber test nieuwe Porsche LMP1

16 dec 2013 0:13

wow, eigen fotoshop?

Re: Webber test nieuwe Porsche LMP1

16 dec 2013 0:26

roondejong schreef:In deze kleuren s.v.p.

wie betaalt, bepaalt :mrgreen:

Re: Webber test nieuwe Porsche LMP1

19 dec 2013 4:14

LMP1 Porsche voor 2014 heet 919
Plaats een reactie