Switch to full style
Deel hier je (links naar) streams, plaatjes, bestanden, games of andere interessante media.
Plaats een reactie

Opinie waarde stijging lufti's

14 feb 2014 10:09

http://slashdrive.tv/post/76568321963/t ... the-poster

Een half uur lang gesprek over de waardestijging van lufti's, niet super spannend maar leuk tijd verdrijf ;-)

Re: Opinie waarde stijging lufti's

14 feb 2014 14:00

Leuk filmpje, slap ouwenelen over lufti's, kan je niet op tegen zijn...

Re: Opinie waarde stijging lufti's

14 feb 2014 14:57

Die interviewer kom wel heel vaak slecht uit zijn woorden en springt wat van de hak op de tak, maar het is wel een leuk gesprek.

Conclusie, althans zoals ik het begrijp, de waarde van lufti's zal voorlopig niet minder worden. Hooguit meer.

Als je nu nog een 930 voor normaal geld te pakken kunt krijgen zou het haast een investering zijn!

Ik weet in ieder geval dat ik niet teveel voor mijn 993 betaald heb en deze hooguit meer waard geworden is :drive:

Re: Opinie waarde stijging lufti's

14 feb 2014 15:04

Categorie open deuren

Re: Opinie waarde stijging lufti's

14 feb 2014 17:14

Waarde stijging van een Etje 1969
Afbeelding

Re: Opinie waarde stijging lufti's

16 feb 2014 6:55

Zelfs de waarde van een gereedschapsetje is stijgende.

voor € 1.250,- mogen ze de mijne direct komen halen.


http://www.ebay.nl/itm/origineel-werkze ... 7ae&_uhb=1

Re: Opinie waarde stijging lufti's

16 feb 2014 11:19

piewie schreef:Waarde stijging van een Etje 1969
Afbeelding

Jij bent goed met Excel...? :wink:

Re: Opinie waarde stijging lufti's

16 feb 2014 11:25

Nog geen biedingen ivo.

Re: Opinie waarde stijging lufti's

16 feb 2014 13:01

Toen ik mijn 3.2 kocht 15 jaar geleden voor (omgerekend) 20k stond er bij Theo J ook een Audi TT voor EUR 35k
Nu doet een knappe 3.2 tegen de 30k en diezelfde TT misschien 10k.

Prijzen zakken wel weer als tzt de olie op is.
Tenzij er setjes komen om er een elektrieke auto van de maken, lijkt me wel wat :-)

Re: Opinie waarde stijging lufti's

16 feb 2014 13:36

wat een keloel :mrgreen:

Re: Opinie waarde stijging lufti's

16 feb 2014 13:41

Er komt ook een tijd dat de zeepbel van lufti's ook knapt...net als bij huizen.

Re: Opinie waarde stijging lufti's

16 feb 2014 13:45

Weet je nog jaren terug met de E type, prijzen gingen sky hy en kijk nu eens :oops:

Re: Opinie waarde stijging lufti's

16 feb 2014 13:59

Dat bedoel ik.... auto's kosten altijd geld, en ik heb gisteren ook weer voor 25 euro getankt...dus het jaar begint weer goed... :mrgreen:

Ps....getankt in Duitsland..... :flush:

Re: Opinie waarde stijging lufti's

16 feb 2014 14:02

Al een rondje gereden met de "lada" motorfiets?

Re: Opinie waarde stijging lufti's

16 feb 2014 14:05

Nope, waait te hard......mij een beetje te link met die rukwinden.

Re: Opinie waarde stijging lufti's

16 feb 2014 15:59

Dial_888 schreef:Er komt ook een tijd dat de zeepbel van lufti's ook knapt...net als bij huizen.


Gaat niet zo snel gebeuren. Porsches 993 zijn relatief makkelijk te exporteren. Genoeg Chinezen die een 993 willen in de toekomst. Je huis kun je niet exporteren naar China.

Re: Opinie waarde stijging lufti's

16 feb 2014 16:58

993's ook niet 8)

Re: Opinie waarde stijging lufti's

16 feb 2014 17:10

Dial_888 schreef:Er komt ook een tijd dat de zeepbel van lufti's ook knapt...net als bij huizen.

Nope ..... Huizen worden gewoon bijgebouwd luftie niet . Denk daar maar eens goed over na

Re: Opinie waarde stijging lufti's

16 feb 2014 17:14

ErikE schreef:
piewie schreef:Waarde stijging van een Etje 1969
Afbeelding

Jij bent goed met Excel...? :wink:

Hier kun je zelf een beetje spelen met het exel bestand
https://www.hagerty.com/valuationtools/ ... icleSearch

Re: Opinie waarde stijging lufti's

16 feb 2014 17:22

piewie schreef:
Dial_888 schreef:Er komt ook een tijd dat de zeepbel van lufti's ook knapt...net als bij huizen.

Nope ..... Huizen worden gewoon bijgebouwd luftie niet . Denk daar maar eens goed over na

Met Dial eens, denk dan ook maar eens goed na hoe de komende generaties over dit soort auto's denkt.
Wij vinden dit nog mooie auto's......'onze' generatie heeft daar nu het geld voor. Dat is ook 1 van de problemen met de huizenmarkt. De volgende generatie heeft niets, en hebben zéker geen belang bij een benzine-slurper. Die geven niets om auto's, worden er steeds minder mee opgevoed.

Re: Opinie waarde stijging lufti's

16 feb 2014 17:38

De komende generatie denkt daar gewoon het zelfde over denk ik
Wel zal de kopende toekomstige generatie anders liggen dan nu omdat jan modaal nu
Nog steeds een luftie kan kopen als hij dat wil.

Re: Opinie waarde stijging lufti's

16 feb 2014 17:39

molen934 schreef:Weet je nog jaren terug met de E type, prijzen gingen sky hy en kijk nu eens :oops:

Wel een beetje opletten :scratch:

Contact Us



Lot 138

1966 Jaguar E-Type Series I 4.2-Litre Roadster

To be auctioned on Thursday, November 21, 2013

Sold for $467,500

Chassis no. 1E11911
Engine no. 7E6555-9
Body no. 4E3351
Gearbox no. EJ5705

Re: Opinie waarde stijging lufti's

16 feb 2014 17:43

Prijzen zijn inderdaad weer redelijk op niveau maar dit was wel zo ongeveer de beste die er is.
The Roadster offered here is documented by the Jaguar Daimler Heritage Trust as having been delivered new through Jaguar Cars, of New York, to Oceana Aerial Surveys, of San Marino, California, on December 23, 1965—Merry Christmas, indeed! This later Series I model retains the desirable covered headlamps, which are appreciated by both MoMA’s curators and Jaguar enthusiasts, and incorporates the desirable 4.2-liter engine, with its improved power and torque resulting in a perfect storm of beauty and brawn, which is mated to a four-speed transmission.

The famously car-friendly California climate can be credited to the excellent state of preservation in which this Jaguar spent its first four-and-a-half decades, in the care of its original owner’s family. Following its sale by the family, the E-Type was brought to the Jaguar specialists at Classic Showcase. When it arrived, it was still wearing its original interior and paint, and it was an excellent “survivor,” with 71,000 actual miles. The originality of the car provided a perfect candidate for a comprehensive rotisserie restoration to modern show standards.

The body (number 4E3351) was stripped to the bare metal, mounted on a rotisserie, and properly metal-finished with lead to ensure smooth, straight panels. All body parts and chrome were then test-fitted to the body, to ensure a proper fit, before the body was correctly painted and refinished in an elegant Black, with an amazingly deep shine and finish. The brightwork was all triple-plated to the highest of concours standards, for an amazing shine. Chrome wire wheels add a glow about the wheel arches.

The interior was fitted with new, custom-tailored materials, including new seats, carpet, door panels, and dashboard covering. The top bows were fully restored before being fitted with a new black convertible top that was custom-sewn and fitted to original specifications. Even the correct and difficult to duplicate “shot bag,” a narrow tube of lead shot that prevents the top from billowing in the wind, was sewn and installed to ensure a completely accurate restoration. All dashboard instruments, the switchgear, and knobs were properly restored, including the Blaupunkt radio.

The original, matching-numbers 4.2-liter engine (number 7E6555-9, mated to gearbox number EJ5705) was rebuilt to factory specifications by being machined and calibrated with new pistons, an oil pump, a timing chain, bearings, valves, guides, and seals. The head and carburetors were fully rebuilt, and the driveshaft was properly balanced. As with all aspects of this restoration, New Old Stock parts were used extensively, whenever possible.

Re: Opinie waarde stijging lufti's

16 feb 2014 20:17

Maarten schreef:993's ook niet 8)


993's kunnen niet naar China ge-exporteerd worden? Nu misschien niet, maar in de toekomst... :wink:

Re: Opinie waarde stijging lufti's

16 feb 2014 22:31

steef schreef:Met Dial eens, denk dan ook maar eens goed na hoe de komende generaties over dit soort auto's denkt.
Wij vinden dit nog mooie auto's......'onze' generatie heeft daar nu het geld voor. Dat is ook 1 van de problemen met de huizenmarkt. De volgende generatie heeft niets, en hebben zéker geen belang bij een benzine-slurper. Die geven niets om auto's, worden er steeds minder mee opgevoed.


Hangt van de opvoeding af, mijn zoon vind dat ik de 993 moet verkopen. Hij ziet meer in een '75 911 Turbo of een corvette C2 Splitwindow :wink:
Plaats een reactie