Deel hier je (links naar) streams, plaatjes, bestanden, games of andere interessante media.
28 apr 2014 15:59
Patsercontrole groot succesDe Rotterdamse politie gaat voortaan twee keer per maand bestuurders van peperdure wagens controleren. Tijdens dit soort controles lopen veel criminelen tegen de lamp. "Dit soort mensen moet je terugbrengen in de staat waarin ze geboren zijn: naakt en zonder bezit," zegt een rechercheur.
28 apr 2014 16:04
Tja, wat zal ik zeggen...... mooie uitspraken
28 apr 2014 16:28
Probleem blijft toch dat de echt grote jongens hun auto formeel leasen van een partij waarvan iedereen weet dat die fout is....
28 apr 2014 17:36
Goede zaak
28 apr 2014 20:04
tja.. waar ligt de grens? zag volgens mij een Mercedes A-klasse en een oude Jag
straks gaan ze ook nog Porsche Caymans stil zetten, moet niet gekker worden
28 apr 2014 20:08
Peugeot? Wie kan dat nu in godsnaam een patserbak vinden.
28 apr 2014 20:53
sterk dat ze hier juridisch mee wegkomen om te kunnen confisqueren.
bovendien lijkt mij de selectie eerder te gebeuren op bestuurder dan wel op auto(merk).
28 apr 2014 21:47
mbembe schreef:straks gaan ze ook nog Porsche Caymans stil zetten, moet niet gekker worden
Hoezo, ook gekocht met vreemd geld?
28 apr 2014 21:51
Staan binnenkort allemaal te koop bij de domeinen!
29 apr 2014 6:43
Denk dat deze actie menig sympathie zal krijgen als je de types in het filmpje ziet. Beetje omgekeerde rechtstaat, waar Nederland zich naar toe beweegt (schuldig totdat onschuld bewezen, onderbouwd met 'ik heb/je hebt toch niets te verbergen'). Ik zou er echter goed ziek van zijn als ik aangehouden word in de P en verantwoording af moet leggen.
Zo ben ik vorig jaar tegengehouden bij de Duitse grens (kwam uit Zwitserland). Hele auto overhoop, heb vrij meegewerkt omdat ik meende niets verborgen te hebben. Ze haalden zelfs de voering van de kofferbak los, kennelijk op zoek naar zwart geld. Konden mijn reactie dat ik ook geen 10k op de bank heb staan niet waarderen. Ze hebben we 10 keer gevraagd of ik echt niets bij me had wat ik aan moest geven. Gefrustreerd dat hij niets concreets kon vinden, ben ik uiteindelijk aangeslagen voor een iPhone die op naam van mijn echtgenote in Zwitserland staat en ik als Nederlandse inwoner niet bij me mag hebben zonder invoer te betalen. Deze lag gewoon naast me op de stoel, dus ik probeerde deze duidelijk niet te verbergen. Dit is dan (BTW + invoer)x2 omdat ik het niet aangegeven heb. Ik mocht 'blij" zijn dat het daarbij bleef omdat ik ook 6 flessen wijn bij me had (0.5Ltr boven maximum). Bij een volgende keer krijgen ze in ieder geval geen medewerking meer en spreek ik ineens geen Duits.
Zo, dat wilde ik even kwijt
29 apr 2014 7:13
mbembe schreef:tja.. waar ligt de grens? zag volgens mij een Mercedes A-klasse en een oude Jag
straks gaan ze ook nog Porsche Caymans stil zetten, moet niet gekker worden
Porsche Caymans zijn altijd verdacht
29 apr 2014 7:28
Wanneer was de LTP R'dam ook al weer
29 apr 2014 8:48
dobbelsteen schreef:Peugeot? Wie kan dat nu in godsnaam een patserbak vinden.
Je weet nu dat de politie op je cabrio let.
29 apr 2014 9:12
Vind het verhaal van djin wel schrijnend. Dat slaat totaal door.
Als Rotterdam dat vaak gaat doen wordt het vooral irritant, al zullen er ook de nodige foute types mee te grazen genomen worden, en dat is wel weer prettig.
29 apr 2014 9:33
.
Mod: Onnodige quote van het volledige, direct bovenstaande, bericht verwijderd.Precies. Totaal geen problemen mee. Als er op deze manier wat gajes aangepakt wordt vind ik het prima
29 apr 2014 9:42
Goeie zaak...
29 apr 2014 12:08
Niet als je een voorbeeld burger bent, hard aan het werk bent, en je wordt op dat moment ten onrechte volledig beperkt in je vrijheid.
Niet leuk als ze dan in je privé-spullen zitten te neuzen. Zo ben ik een jaar of 15 geleden ook eens om ca. 23.30 uur aangehouden, na een zware werkdag van 's morgens 07.00 uur af. Werd staande gehouden door een minder-goed-Nederlands-sprekende agent die duidelijk op zoek was naar een bekeur-mogelijkheid. Ik raakte geïrriteerd door zijn arrogante houding en ben de discussie met hem aangegaan, omdat hij ongevraagd mijn auto begon te onderzoeken. Hij droop wel af, maar er kon uiteraard geen excuus vanaf. Daar was deze persoon te trots voor. Ik hield me aan de regels, en wilde snel naar me nest, verder niets.
Ik ben tegenstander van het doorlichten van burgers, en inbreuk in privacy, als daar geen aanleiding voor is. De stap is namelijk klein om burgers op elk moment van de dag hun huis binnen te stappen, als ze iets te mooi geschilderd houtwerk aan hun huis hebben. Maar zo geven we elke dag iets meer van onze vrijheid op.
https://www.privacyfirst.nl/
29 apr 2014 12:19
De succesfactor van deze aktie geeft aanleiding genoeg zeg maar....
29 apr 2014 12:42
Ik heb eerder reportage gezien over dit soort controles, maar er worden eigenlijk zonder aanleiding vragen gesteld als: "Als ik vragen mag, wat kost deze auto?" "Wat voor werk doet u?" "Wat is uw maandinkomen?". De enige aanleiding is duur ogende auto.
Groot deel van gecontroleerden was keurig in orde, bv (jonge, maar ook oudere) advocaten/artsen etc. Maar die gaven wel antwoord. Ik vind het zelf dus eigenlijk niet perse nodig zulke vragen zomaar te moeten beantwoorden. Wie hier zou dat graag allemaal vertellen, als hij aan de kant wordt gezet? Zoals Steef aangeeft, zo'n controle komt altijd ongelegen ook al heb je alles gewoon netjes voor elkaar. Maar niet willen antwoorden uit principe werkt natuurlijk ineens erg tegen je. Ik zou zeggen "Vraag maar indicatie op bij fiscus wat mijn jaaropgaaf was."
Uiteraard werd er ook een en ander aan dure auto's contanten in beslag genomen en boetes geïnd. Dus het geeft wel resultaat dat zeker.
29 apr 2014 12:46
De grootste voorstanders zijn wellicht diegenen die zelden of nooit gecontroleerd worden.
Zelf nog nooit meegemaakt, maar wel al gehoord van anderen. Bij Audi is het een plaag dat de S en RS modellen gestolen worden en dus worden deze ook vaak aan de kant gehouden. Niet leuk als je daar dan continu het slachtoffer van bent. Op het audi forum is er eentje die al vaak gecontroleerd is en door die persoon heb ik ook mijn mening bijgesteld voor zo'n type controles. In Antwerpen zouden ze ook zo'n patser controles houden (of misschien horen die controles intussen al weer tot de verleden tijd).
jeff_911 schreef: "Als ik vragen mag, wat kost deze auto?" "Wat voor werk doet u?" "Wat is uw maandinkomen?".
Zo'n dingen zijn eigenlijk niemand zijn zaken, het is al erg genoeg dat de fiscus er zijn werk van maakt
.
Moest ik ooit zo iets tegenkomen, zou ik denk ik wel serieus met de agent zijn voeten spelen. Hij controleert je dan waarschijnlijk super grondig, maar jij zal er ook eens je plezier aan gehad hebben
.
29 apr 2014 12:53
Ik weet weer welke documentaire het was: "Witwassen doe je zo" van Zembla
Dit is het stuk waar de controle begint:
http://youtu.be/-WFkMPN3iDk?t=2m49s
29 apr 2014 12:57
Het doel heiligt de middelen.
Zag laatst 2 petjes in een veel te nieuwe M3 Cabrio.
Mogen ze van mij gerust staande houden en een paar vragen stellen.
Als mij dan af en toe het zelfde overkomt boeit me dat niet.
29 apr 2014 12:59
dobbelsteen schreef:zou ik denk ik wel serieus met de agent zijn voeten spelen. Hij controleert je dan waarschijnlijk super grondig, maar jij zal er ook eens je plezier aan gehad hebben
.
Precies.....wegrennen mag toch?!?!?
Als je staande wordt gehouden, uitstappen en het op een lopen zetten.
Als hij je dan te pakken heeft ook gewoon verder mee werken.
Vraagt hij dan waarom je begon te lopen....."Nou...ik hou gewoon van rennen, mag dat niet dan???
29 apr 2014 13:10
onwijze BS. Zonder aanleiding - dure auto? - dergelijke vragen stellen. Past wel typisch in ons land. "Zal wel van pappa's geld betaald zijn." "Zal wel drugsgeld zijn."
Pak criminelen op door te rechercheren en niet door met een bazooka op een mug te schieten.
29 apr 2014 13:59
Bazooka is wel een beetje ouderwets hoor!
tegenwoordig gebruiken we een law.