Deel hier je (links naar) streams, plaatjes, bestanden, games of andere interessante media.
17 mei 2014 22:12
Bizar....
17 mei 2014 22:30
Langterm parking schiphol?
17 mei 2014 23:03
Liever wegzetten dan ze voor een appel en een ei verkopen.... Want dan maak je de markt kapot... Scratch
17 mei 2014 23:09
Jaren terug verstopte Land Rover het overschot onder camouflage netten zodat dit soort foto's niet gemaakt konden worden.
17 mei 2014 23:14
Veel wit....
17 mei 2014 23:39
Zijn wel de merken die je er ook bij verwacht
18 mei 2014 9:58
Wat gebeurt daar eigenlijk mee? Sloop?
18 mei 2014 10:02
jezus dat wist ik niet eens wat een kapitaal vernietiging
18 mei 2014 10:12
Blijkbaar niet...
18 mei 2014 10:36
Ik vraag me zelf ook vaak af waarom zou je een nieuwe auto kopen. Heel veel nieuw gebruikt spul is net zo mooi en het moment dat je met je nieuwe auto de garage uitrijdt ben je al 20% vd waarde kwijt.
dit plaatje van een landingsbaan bij St. Petersburg vind ik wel cool.
18 mei 2014 11:44
My Parking Attendant Has Some Issues
Je zal deze vent in dienst hebben
18 mei 2014 13:19
Tja, en dan een forse hagelbui erover....
Op wiens balans staan die auto's? Die van de de producenten?
18 mei 2014 13:40
Ja want de dealer moet ze aan het eind van het jaar afrekenen dus die kan ze beter dumpen met wat verlies dan laten staan
Vaak werkt het zo dat je meer moet afnemen dan het jaar ervoor en zo word het probleem bij de dealer alleen maar groter
Ik weet bij motorfietsen dat er ook niet alleen gekozen kan worden voor welke modellen van een merk
Je moet alle modellen afnemen ook al verkoopt een bepaald type niet bij jou
Zo is men ook vaak blij als een andere dealer op zoek is naar een model wat in hun showroom staat
Wat dan graag zonder winst word overgedragen
18 mei 2014 17:36
Om alles in het juiste perspectief te plaatsen, in Zeebrugge vindt er jaarlijks een overslag plaats van tussen de 2 en 2,5 miljoen auto's. Dit geeft ook mooie plaatjes... Dat er sprake is van een duwstrategie door de autofabrikanten is waar. De overschotten worden door extra marketingondersteuningen toch echt direct de markt in geduwd. Share boven alles...
18 mei 2014 19:26
De vraagt blijft wel : wat gebeurt er uiteindelijk met de onverkochte auto's ?
Ik neem aan gerecycled.
18 mei 2014 19:32
wat gebeurt er uiteindelijk met de onverkochte auto's ?
Henk heeft het antwoord al gegeven
De overschotten worden door extra marketingondersteuningen toch echt direct de markt in geduwd.
18 mei 2014 20:03
Misschien voor de meeste merken wel maar volgens mij bij Land Rover niet.
19 mei 2014 17:19
rob964.c4 schreef:Ja want de dealer moet ze aan het eind van het jaar afrekenen dus die kan ze beter dumpen met wat verlies dan laten staan
Vaak werkt het zo dat je meer moet afnemen dan het jaar ervoor en zo word het probleem bij de dealer alleen maar groter
Ik weet bij motorfietsen dat er ook niet alleen gekozen kan worden voor welke modellen van een merk
Je moet alle modellen afnemen ook al verkoopt een bepaald type niet bij jou
Zo is men ook vaak blij als een andere dealer op zoek is naar een model wat in hun showroom staat
Wat dan graag zonder winst word overgedragen
En zo kunnen ze elk jaar opnieuw zeggen dat ze top winsten behaald hebben. Bij bepaalde merken moeten de garagisten zelfs de auto op nummerplaat zetten, zodat deze bij de balans van verkochte wagens kunnen. Ook al zijn ze helemaal niet verkocht.
19 mei 2014 21:45
Dat gebeurt inderdaad met de grootste regelmaat. Zoek in een autoportal (zoals bijvoorbeeld gaspedaal.nl) maar eens naar auto's van 2014, tot maximaal 20 kilometer.
Je schrikt van het resultaat! Allemaal voorgeregistreerde nieuwe auto's, ten behoeve van het marktaandeel.
Wel vaak scherpe aanbiedingen overigens
19 mei 2014 21:51
Lees dit nou maar eens voordat je gelooft dat er echt zoiets ( nog steeds) aan de hand is
Blaserlou schreef:http://jalopnik.com/that-zero-hedge-article-on-unsold-cars-is-bullshit-1578124255?utm_campaign=socialflow_jalopnik_facebook&utm_source=jalopnik_facebook&utm_medium=socialflow
19 mei 2014 22:39
He slimmerd, kijk eens 3 posts hoger
19 mei 2014 23:02
En volgens mij waren er al niet veel mensen hier die dit voor waarheid aannamen.
20 mei 2014 8:19
horn schreef:He slimmerd, kijk eens 3 posts hoger
daar had ik het ook gevonden, leek mij alsof de discussie daarna nog doorging alsof het het originele artikel waarheid was. Anyways, in 2008,2009 was er wel degelijk sprake van extreme voorraden. Daarna is het weer de betere kant op gegaan met de auto industrie. Met natuurlijk nog steeds extremen: de Duitsers die niet weten hoe ze de vraag gerealiseerd krijgen en de Fransen die aan het subsidie-infuus lijken te hangen.