ik ben dit weekend naar de 24h van de nurburgring geweest en ben een paar dagen extra gebleven, zodat ik dinsdag avond mijn eerste laps op het Nurburgring GP circuit kon doen!
Re: Mijn eerste Rondjes Nurburgring GP in Cayman R
25 jun 2014 20:54
964TT schreef:Lekker gereden! Zit je zo ver van het stuur ivm je lengte? En is dat een GoPro die je gebruikte? Wat voor resolutie enz gebruik je? Ziet er top uit.
Helm!
ik zit inderdaad te ver naar achter deze keer in sessie 1 en 2. in sessie 3 / hotlap staat mijn stoel een tandje verder naar voren. maar nog steeds iets ver inderdaad.
Op zandvoort zat ik meer naar voren. Maar dan heb ik te weinig ruimte voor mijn benen en kwam ik soms in de knoop met mijn benen en pedalen. Dit ga oplossen door een custom zit kussen te laten maken voor mijn stoel.
Het is opgenomen met een Gopro 3+ in Wide mode gewoon in 1080p Resolutie gemount met een rammount op het plastic stuk achter de stoelen in het midden. Dit is hem https://dl.dropboxusercontent.com/u/276 ... /gopro.jpg
Re: Mijn eerste Rondjes Nurburgring GP in Cayman R
25 jun 2014 22:20
Ziet er goed uit ! En ... netjes terugschakelen met tussengas, hulde. Met alle PDK, flippers enz. wordt je zo als rijder een uitstervend ras.
Een mooie engelse one-liner: "shifting gear must be rewarding"
Over de zitpositie: je probleem is heel herkenbaar. Ik kom in de 964 ook nooit goed uit: wat dichter op het stuur (de juiste positie) en mijn knieen lopen vast, wat verder weg en je zit met gestrekte armen.
Re: Mijn eerste Rondjes Nurburgring GP in Cayman R
25 jun 2014 23:11
Patrick schreef:Lekker geluidje. Lekker hoge toeren. Maar hoe is het met de bandjes ? Ging dat ook hard ?;-)
Banden slijtage valt erg mee ik heb er nu al 7000 km vrij sportief mee gereden waarvan dus deze 2 "track days" en ik heb nog aardig wat profiel over! remblokken gaan wel redelijk hard. die moet ik vernieuwen als ik nog een trackday wil doen. iemand nog tips voor non oem remblokken die meer voor trackdays zijn?
ook vinden de geboorde schijven het niet zo fijn, ze laten al kleine haar scheurtjes zien rond de geboorde gaten. schijven zonder gaten lijken me altijd beter. ik rijdt ze eigenlijk altijd kapot op circuits die geboorde schijven.
de remmen zijn misschien wat ondermaats voor deze auto. op zandvoort ging het nog wel aardig. maar voor nurburgring gp wordt het al een stuk moeilijker. lichte fading ook na meerdere laps. op zandvoort kon ik zo een 30min + achter elkaar doorstampen
911 remmen of gt3 remmen als upgrade, of nog betere opties?
Re: Mijn eerste Rondjes Nurburgring GP in Cayman R
25 jun 2014 23:34
Oplossingen voor fading: meer koeling naar je remschijven en blokken, altijd verse remvloeistof (eventueel ATE race). Blokken voor het circuit zijn heerlijk, zelf veel met PAGID Yellow blokken gereden. Nadeel: op de openbare weg worden ze niet warm en piepen dan nogal + de remweg is vergelijkbaar of iets langer dan met standaard blokken. Scheurtjes bij de remschijven had ik ook altijd, maar zijn nooit "doorgezet" en hebben dus nooit problemen veroorzaakt. Leuke filmpjes Nog even wat minder vroeg insturen (met name bij Scheivlak en Kumho bocht) op Zandvoort.
Re: Mijn eerste Rondjes Nurburgring GP in Cayman R
26 jun 2014 8:56
Leuke filmpjes. Je houdt die MCLaren-MP4-12C nog lang bij. Als je iets te hard gaat, dan zie je wel een reactie bij je vriendin. Welke banden heb je eronder zitten?
Re: Mijn eerste Rondjes Nurburgring GP in Cayman R
26 jun 2014 9:57
barolo schreef:Leuke filmpjes. Je houdt die MCLaren-MP4-12C nog lang bij. Als je iets te hard gaat, dan zie je wel een reactie bij je vriendin. Welke banden heb je eronder zitten?
het is een compleet standaard Cayman R op michelin pilot sport 2
Re: Mijn eerste Rondjes Nurburgring GP in Cayman R
06 jul 2014 2:12
Er was nu een update voor mijn harry's laptimer op android en de video overlay functie werkt nu wel! Hier de video opnieuw met gps snelheid G Krachten en laptime / sector tijden