Deel hier je (links naar) streams, plaatjes, bestanden, games of andere interessante media.
05 okt 2015 20:16
Wie zijn nieuwe Porsche 991 GT3 RS op tempo over de Nordschleife stuurt schijnt van een koude kermis thuis te komen. Meerdere eigenaren melden forse schade door voorwielen die tegen de kasten slaan.
Dat de extreemste sportwagens met minimale toleranties en marges worden gefabriceerd is algemeen bekend. Immers, wat is het punt van een sportief topmodel maken als je hem niet technisch aan alle kanten uitwringt?
Met de nieuwe 911 GT3 RS is Porsche echter uit de bocht gevlogen, aldus meerdere eigenaren. De voorwielen klappen (onder standaard instellingen) bij veerbewegingen tegen de wielkasten, waarbij flinke schade ontstaat, tot de behuizing van knipperlichten aan toe: op fora lezen we onder andere: Alles durchgeschliffen bis auf das Blinkergehäuse und das bei Serieneinstellung.
De gemelde problemen concentreren zich aan de voorkant, achter lijkt er veel minder aan de hand. Vooral de bekleding in de wielkasten en de luchtroosters in de voorschermen moeten het ontgelden: in de ergste gevallen zijn de complete luchtroosters doorgeslepen, aldus de eigenaren, die echter tot dusver verzuimen foto’s van hun schade te posten. Het hele design van de GT3 RS is erop gericht veel downforce te genereren, en wie er we eens naast een nieuw exemplaar heeft gestaan ziet hoe verrekte weinig wheelgap de banden (265/35 ZR 20 voor, en 325/30 ZR 21 – rechtstreeks van de 918 Spyder – op de achteras) hebben. Maar Porsche heeft dit allemaal berekend en de nodige testkilometers gemaakt, vooral op de Nordschleife, dus in standaardtrim zou deze schade gewoon niet mogen optreden.
Dat een zeer lage auto zijn spoilerlip op bepaalde punten van de Groene Hel over het asfalt schraapt lijkt overigens onvermijdelijk, maar dat zijn hier de klachten dan ook niet. Wat wij ons afvragen is hoe Porsche zijn Ringtijd van 7:20 heeft neergezet, een (voralsnog niet gepubliceerde) video zou uitkomst bieden.
De 911 GT3 RS wordt in diverse tests overigens ronduit gelauwerd (hoewel je er bij sommige Britse reviewers een WC-eend gevoel aan overhoudt), en de 500 pk sterke extreme Elf gaat tweedehands al voor meer dan 400.000 euro weg. Een heet item is het dus zeker.
05 okt 2015 20:53
He leuk, kopiëren en plakken vanaf autoblog.nl
05 okt 2015 21:20
En de eerste post denk ik van TS?
Correctie: derde post
Laatst bijgewerkt door
geertsabine op 05 okt 2015 21:27, in totaal 1 keer bewerkt.
05 okt 2015 21:24
Plakken en knippen is sneller dan zelf typen toch?
05 okt 2015 22:16
Ja, plakken gaat lkr snel.
Maar vond het een aardig artikel....
Niet zo fel doen tegen mij heren.
05 okt 2015 22:27
Als je dit al een 'aardig' artikel vind mbt ons mooie merk...
05 okt 2015 22:28
test km,s maken de klanten tegenwoordig volgens mij
05 okt 2015 22:50
Lijkt wel Spyker tegenwoordig
06 okt 2015 7:45
Bij VAG schijnen ze wel meer gekke dingen te doen
06 okt 2015 8:16
met een auto van dat kaliber zal het niet mogen, is dus een juist artikel op het juiste forum. ben benieuwd wat de fabriek hiermee gaat doen, of misschien al aan het veranderen is.
06 okt 2015 8:44
Zo'n RS kost ca 250k das toch een aanfluiting als dit niet goed getest is. Als het een volume model zou zijn dan werd het een grootschalige terugroep actie.
06 okt 2015 9:36
Tsja, de tijd dat Porsche kwaliteitsproducten maakte ligt reeds ver achter ons.
Je kunt tegenwoordig beter in Italie gaan shoppen
06 okt 2015 9:43
Even de software updaten en klaar - dergelijk akkefietje hebben ze soms nog eens aan de hand binnen VAG
06 okt 2015 9:45
Voor een tonnetje of drie heb je ze ook al voor het uitzoeken.
Kun je toch mooi een ton in je zak houden.....
06 okt 2015 12:35
ben benieuwd of ze uberhaupt dit probleem gaan onderkennen en er iets aan gaan doen
06 okt 2015 12:37
Denkut wel, de gemiddelde GT3RS eigenaar weet de gang naar de rechter wel te vinden.
06 okt 2015 12:57
ja en dan? bewijs maar eens dat het een productiefout is. P zal zeggen oneigenlijk gebruik of weet ik veel wat. dat kan jaaaaren duren voordat daar een uitspraak over gedaan zal worden.
even voor de duidelijkheid: ik vind dat als het klopt wat hier staat P dit op moet lossen en iedere GT3RS terug moet roepen, maar ik ben benieuwd... kijk naar de plofmotoren. in de US is het nu uiteindelijk gelukt maar heeft heel wat voeten in aarde gehad
06 okt 2015 13:06
De GT3 gevoelige IMS Lager hebben ze anders netjes opgelost...
06 okt 2015 16:22
Los van de kosten, is dit een hun parade paardje, daar wil je geen bad-imago bij krijgen. Dit lossen ze snel op verwacht ik.
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.