Switch to full style
Deel hier je (links naar) streams, plaatjes, bestanden, games of andere interessante media.
Plaats een reactie

Luchtkoeling, waterkoeling, turbo's > het blijft een 911

15 nov 2015 22:57

Zeer begerenswaardig zeg ik.


http://www.autoweek.nl/video/4873/rij-i ... -carrera-s

Re: Luchtkoeling, waterkoeling, turbo's > het blijft een 911

15 nov 2015 23:22

420 pk en 500 nm :shock: :cheers: 8)


.

Re: Luchtkoeling, waterkoeling, turbo's > het blijft een 911

16 nov 2015 0:39

Klinkt ook top!!

Re: Luchtkoeling, waterkoeling, turbo's > het blijft een 911

16 nov 2015 21:20

Het geluid zal ik over een aantal weken zelf maar eens in het echt gaan beluisteren. Schijnt geweldig te zijn met sportuitlaat.

Nog een pluspunt: bijna net zo duur als de 1e generatie, maar standaard PCM, PASM, Sper-diff, telefoonvoorbereiding en nog een aantal zaken die voorheen opties waren.

Re: Luchtkoeling, waterkoeling, turbo's > het blijft een 911

16 nov 2015 22:25

Mooi vooruitzicht voor over een aantal jaren... :shock:
geweldig die evolutie van de 911.... 500 Nm (!)

Re: Luchtkoeling, waterkoeling, turbo's > het blijft een 911

17 nov 2015 0:22

Ardennen schreef:geweldig die evolutie van de 911.... 500 Nm (!)

Mijn "oude" turbo heeft 540 Nm 8) :wink:

Re: Luchtkoeling, waterkoeling, turbo's > het blijft een 911

17 nov 2015 1:44

Ik ben eigenlijk wel benieuwd tegen welke problemen men nu weer aanloopt met dit nieuwe blok.

Re: Luchtkoeling, waterkoeling, turbo's > het blijft een 911

17 nov 2015 5:29

1700 RPM max koppel :cheers:

Re: Luchtkoeling, waterkoeling, turbo's > het blijft een 911

17 nov 2015 8:07

arenarood schreef:
Ardennen schreef:geweldig die evolutie van de 911.... 500 Nm (!)

Mijn "oude" turbo heeft 540 Nm 8) :wink:

:salut: :res:

Re: Luchtkoeling, waterkoeling, turbo's > het blijft een 911

17 nov 2015 9:51

Ik heb altijd geleerd dat vermogen niets anders is dan koppel bij een bepaald toerental :?: En dat daarmee vermogen "in principe" belangrijker is dan koppel zolang je maar in de juiste versnelling zit. Voor zware lasten of schakellui rijden wil je dan wellicht liever veel koppel, maar in the end is meer vermogen sneller. En zeker met PDK valt schakellui rijden beetje weg als voordeel. Los van dat ik de combi van schakellui rijden in een sportauto niet zo goed kan volgen :scratch: :mrgreen:

Re: Luchtkoeling, waterkoeling, turbo's > het blijft een 911

17 nov 2015 10:11

Klopt, vermogen zegt ook veel meer dan koppel.

Re: Luchtkoeling, waterkoeling, turbo's > het blijft een 911

17 nov 2015 11:01

arenarood schreef:
Ardennen schreef:geweldig die evolutie van de 911.... 500 Nm (!)

Mijn "oude" turbo heeft 540 Nm 8) :wink:

Ja, maar das nog een echte :salut: :drive:

Re: Luchtkoeling, waterkoeling, turbo's > het blijft een 911

17 nov 2015 11:06

Daar kun je een flinke caravan wel mee van zijn plaats krijgen :mrgreen:
Met de V70 moet ik het met maar 420 Nm doen.

Re: Luchtkoeling, waterkoeling, turbo's > het blijft een 911

17 nov 2015 11:28

Als het eruit ziet als een 911, rijdt als een 911 en klinkt als een 911 dan is het dus een 911 :thumleft: :cheers:

Re: Luchtkoeling, waterkoeling, turbo's > het blijft een 911

17 nov 2015 20:01

Ja, maar het blijft wel ordinair downsizen maar wel de volle mep betalen.

Re: Luchtkoeling, waterkoeling, turbo's > het blijft een 911

17 nov 2015 22:17

Downsizen is waar, de rest niet. Kijk maar eens wat er bij de MK2 nu standaard geleverd wordt en die er bij de MK1 als optie aangevinkt en afgerekend moesten worden.
Voor bijna dezelfde "kale" prijs heb je nu een veel completere uitvoering :cheers: :cheers:

Re: Luchtkoeling, waterkoeling, turbo's > het blijft een 911

17 nov 2015 22:28

mooiiiiiii kleurtje :mrgreen:

http://www.telegraaf.nl/autovisie/autov ... ij___.html

Re: Luchtkoeling, waterkoeling, turbo's > het blijft een 911

17 nov 2015 23:01

Brulaap schreef:Downsizen is waar, de rest niet. Kijk maar eens wat er bij de MK2 nu standaard geleverd wordt en die er bij de MK1 als optie aangevinkt en afgerekend moesten worden.
Voor bijna dezelfde "kale" prijs heb je nu een veel completere uitvoering :cheers: :cheers:

Dat komt grotendeels ook door de lagere CO2 toeslag natuurlijk. Maar een 911 behoor je gewoon niet te downsizen, hoe spectaculair de specs ook mogen zijn.

Re: Luchtkoeling, waterkoeling, turbo's > het blijft een 911

18 nov 2015 0:25

Kleur schitterend en ik verwacht dat dit nog steeds perfect rijdt. Downsizen is ook niet mijn ding maar ach.... zet maar voor de deur...

Alleen dat kenteken.....: S GO 4045......

Re: Luchtkoeling, waterkoeling, turbo's > het blijft een 911

18 nov 2015 0:42

Qua PK's vind ik dat downsizen wel meevallen en stemmingmakerij alleen maar op 1 aspect vd motor (cilinderinhoud) focussen is kortzichtig. Oude Amerikanen net na wo2 haalden ook maar 120PK uit een 5 liter motor die zijn toch niet per definitie beter? Het is wel de vraag wat de betrouwbaarheid op lange termijn gaat doen. Meer power uit lichter blok, wellicht meer mechanische stress en kortere levenduur. Maar dat weten we pas over 10 jaar.

Re: Luchtkoeling, waterkoeling, turbo's > het blijft een 911

18 nov 2015 1:39

Het totale aanbod aan auto's bezien, is rijden in een "zwaar gedownsize-de" 3.0S Carrera statistisch nog gewoon één van de grootste motoren leverbaar in een personenauto!

0,8 liter minder en turbopower er bij? Meesterzet!

Nog steeds 6 cilinders, nog steeds een (figuurlijk, vooral) vette motorinhoud, nu geblazen in de 'gewone' Carrera's. Met een koppelkromme als de horizon van Alice Springs! - ik zeg ze zijn goed bezig bij Porsche... :thumleft:

Re: Luchtkoeling, waterkoeling, turbo's > het blijft een 911

18 nov 2015 4:05

ErikE schreef:Met een koppelkromme als de horizon van Alice Springs!

Afbeelding

Koppelkromme als de horizon van flevoland zou beter zijn... :mrgreen:

Re: Luchtkoeling, waterkoeling, turbo's > het blijft een 911

18 nov 2015 7:38

Met deze koppelkromme blijft je max 80 km/u rijden :mrgreen:

Re: Luchtkoeling, waterkoeling, turbo's > het blijft een 911

18 nov 2015 10:23

ErikE schreef:Het totale aanbod aan auto's bezien, is rijden in een "zwaar gedownsize-de" 3.0S Carrera statistisch nog gewoon één van de grootste motoren leverbaar in een personenauto!

0,8 liter minder en turbopower er bij? Meesterzet!

Nog steeds 6 cilinders, nog steeds een (figuurlijk, vooral) vette motorinhoud, nu geblazen in de 'gewone' Carrera's. Met een koppelkromme als de horizon van Alice Springs! - ik zeg ze zijn goed bezig bij Porsche... :thumleft:

Kom op zeg, een 911 is geen personenauto.....een 911 is een sportwagen. Een sportwagen die door andere sportmerken zoals Ferrari en Lamborghini jarenlang als referentie gebruikt werd. En dan ga je van een heerlijke atmosferische 3.6 terug naar een geblazen drie-liter. Zo'n blok wat je doorgaans ook in premium-leasehokken vindt. En natuurlijk zijn de specs indrukwekkend maar de charme en emotie van ooit zo'n lekkere 911 raken ze wel kwijt. Ik heb ook het idee dat ze niet goed weten wat ze aanmoeten met zo'n 911. Dat ding is inmiddels zo uitontwikkeld dat ze het liefste het model zouden willen vervangen voor een compleet nieuw model. Maar ze zullen wel moeten want een assortiment zonder 911 is slecht voor het imago van het merk dus knijpen ze dat ding helemaal uit. Want ook die Panamera-bezitter kan nu nog steeds zeggen dat hij voor dat geld ook een 911 had kunnen kopen maar vanwege praktische en/of morele redenen dat niet gedaan heeft. Het argument wat je vaker hoort bij bezitters van zon auto. En dat is een slim stukje marketing.

Re: Luchtkoeling, waterkoeling, turbo's > het blijft een 911

18 nov 2015 13:14

Franz schreef:Een sportwagen die door andere sportmerken zoals Ferrari en Lamborghini jarenlang als referentie gebruikt werd.


:lol:
Ferrari dat Porsche als referentie gebruikt, serieus???
Dat zou hetzelfde zijn als dat BMW Dacia als referentie gebruikt.
Lijkt me niet.
Voor de rest wel eens. De 911 is alleen nog maar een mythe bij de marketeers van Porsche.
Plaats een reactie