Switch to full style
Deel hier je (links naar) streams, plaatjes, bestanden, games of andere interessante media.
Plaats een reactie

Boete 150.000 voor kentekensticker...

26 nov 2015 20:13

Iemand nog interesse om een kentekensticker te gebruiken?

AMSTERDAM -
Een officier van Justitie in Coburg heeft de Duitser Michael Stoschek een boete opgelegd van 150.000 euro wegens het voeren van een kentekensticker op zijn Porsche 911 in plaats van een officiële kentekenplaat. Volgens de Duitse justitie is er sprake van "kentekenmisbruik" en "valsheid in geschrifte".

Stoschek had het originele kenteken van zijn sportwagen (niet afgebeeld) geschroefd omdat hij de witte plaat niet mooi vond. Als alternatief plakte hij een sticker met de cijfer/letter-combinatie op de voorbumper. De Duitse Porsche-rijder werd zes jaar later voor de eerste maal aan de kant gezet vanwege de kentekensticker. Het was het begin van een slepende zaak, die na twee jaar werd afgesloten.

Geflitst
Vanwege het misdrijf werd de Duitser een boete opgelegd van maar liefst 1,65 miljoen euro. Stoschek voerde aan dat de plaat uit esthetische redenen was verwijderd en dat de grootte van de plaat de luchtstroom naar de radiator verstoorde, wat thermische problemen voor de techniek zou geven. De Duitse justitie vroeg zich af of een kentekensticker wel leesbaar zou zijn wanneer de Porsche zou worden geflitst. De Porsche-rijder kwam met het verweer dat een beschadigde kentekenplaat op de foto ook moeilijk afleesbaar zou zijn, hetgeen tijdens de zaak werd verworpen.

Verlaagd
Uiteindelijk werd de boete verlaagd tot 150.000 euro, gebaseerd op 55 dagtarieven van 30.000 euro. Ook speelde de financiële positie van de man een rol. Een fikse boete derhalve.

Regelgeving Nederland
In Nederland is een kentekensticker ook verboden. Op de kentekenplaat dient een goedkeuringsmerk van degene die de plaat heeft geproduceerd te staan. Op een sticker is dat onmogelijk en derhalve dus niet toegestaan. Sowieso mag er op de plaat niets aangebracht worden. De politie kan al een bekeuring uitschrijven wanneer er bijvoorbeeld een stickertje op de plaat is geplakt. Mocht er modder op het nummerbord zitten, dan dient dat meteen te worden verwijderd, zodat het kenteken weer leesbaar is. Het boetebedrag voor ondeugdelijke kentekenplaten bedraagt € 130,-.

Re: Boete 150.000 voor kentekensticker...

26 nov 2015 20:17

Ik heb voor en achter een sticker naar volle tevredenheid
Mooi niet dat mijn platen gejat worden en ik met een 1tje moet rijden

26 nov 2015 20:34

Dure sticker :pale:

26 nov 2015 20:52

De Telegraaf schreef:Het boetebedrag voor ondeugdelijke kentekenplaten bedraagt € 130,-.

Maar een sticker is géén kentekenplaat ...

Als je zonder kentekenplaat rijdt, kan je in NL een boete van €90,- krijgen :wink:

26 nov 2015 20:56

Wat heeft nu de financiële positie van de man te maken met de boete?

26 nov 2015 20:58

Dus een ondeugdelijk kenteken is een zwaarder vergrijp dan geen kenteken? :bang: Snap het niet :pale:

26 nov 2015 21:08

Je woont in NL, (dit betekent " niet logisch") :mrgreen:

26 nov 2015 21:29

The Lunatics Have Taken Over the Asylum :bang:

26 nov 2015 21:40

RichardP schreef:Wat heeft nu de financiële positie van de man te maken met de boete?

Geen idee of dat in Duitsland normaal is, maar bijv in Finland is de hoogte van een bekeuring rechtstreeks gekoppeld aan het vermogen van de overtreder. Hoe hoger het vermogen, hoe hoger de boete. Wou dat ze dat in NL deden... :twisted:

26 nov 2015 22:30

Hoe hoger het vermogen, hoe hoger de boete.

Zou ik in ieder geval niet van die hoge boetes krijgen :mrgreen:

26 nov 2015 22:46

als die ene enthousiaste agent het door heeft dat je met een sticker rijd dan hang je d,r aan heb ik gemerkt :cry:

kheb nou m,n kenteken plaat met zuignappen 8)

.

26 nov 2015 22:50

kheb nou m,n kenteken plaat met zuignappen

En dan elke avond eraf halen? Of elke keer als je ergens parkeert?

26 nov 2015 23:01

was jij dan de l#L Mike?

rij bijna 5 jaar met, en tot nu zonder problemen :wink:

26 nov 2015 23:47

Die man had zich moeten laten flitsen, dan had hij bewijs dat z'n plaat wel leesbaar -> beboetbaar was en was dat argument van tafel. Aangezien ze in DE van voren flitsen een kleine moeite.

27 nov 2015 0:23

geertsabine schreef:
kheb nou m,n kenteken plaat met zuignappen

En dan elke avond eraf halen? Of elke keer als je ergens parkeert?

denk jij dat ik die statische sticker er niet afhaalde dan , waarvoor zou ik hem anders gecleand hebben m,n voorbumper :idea:

hak hem net zo goed niet hoeven cleanen , moet die bumper toch SHOWEN jtgggjwttgggg :wink:

nu met die zuignappen gaat het nog sneller erop en er af :cheers:

.

27 nov 2015 8:47

horn schreef:
RichardP schreef:Wat heeft nu de financiële positie van de man te maken met de boete?

Geen idee of dat in Duitsland normaal is, maar bijv in Finland is de hoogte van een bekeuring rechtstreeks gekoppeld aan het vermogen van de overtreder. Hoe hoger het vermogen, hoe hoger de boete. Wou dat ze dat in NL deden... :twisted:

Ja, precies. Zwitserland ook. Maar Duitsland, naar ik meen, niet.

27 nov 2015 8:51

In Duitsland worden bepaalde overtredingen wel degelijk beboet naar hoogte van je inkomen ....

In zo'n geval kan je natuurlijk altijd je werkgever even vragen om je salaris (op papier) te verlagen ;)

30 nov 2015 22:32

Helemaal gek die Lui.ze willen denk ik heel graag zsm alle ondernemers wegpesten en iedereen die hard werkt. Gaat ze lukken met dit soort gekkigheid.

01 dec 2015 0:40

Niks mis mee. Zouden ze hier ook moeten doen. Je hebt altijd van die gasten die denken dat ze boven de wet staan omdat ze financieel niet geraakt worden door een boete...

01 dec 2015 0:42

Oh ja Justin, laat mij je uit de droom helpen. Hard werken en hoogte van inkomen kennen een minimale correlatie... :idea:
Plaats een reactie