Zie: https://www.youtube.com/watch?v=Alz0ku08X9o Zoals bekend 4 cyl. i.p.v. 6 en als het goed is goedkoper dan de nieuwe Boxster 718. Ik hou het voorlopig toch maar bij 6 cyl.
"Oh no, they sound like depressed WRXs!" Een opmerking op YouTube... moet ik ze wel gelijk in geven. Achterlichten ook een beetje Lexus "Look" Vin't geen verbetering
Boxster 718 geluid is inmiddels bekend, nu het Cayman 718 geluid nog, bij voorkeur de S-versie met PSE. Kunnen we een oordeel vellen (over het geluid althans).
Vind m niet lelijk en zelfs de achterlichten wel apart. Wat mij opvalt is dat de kleur van de auto terug komt aan de onderkant van de deuren. Weet niet of dit een optie is of zijn ze aan het beknibbelen bij Porsche en doen ze hetzelfde als de instapmodellen Zoals Seat Mii, Fiat 500 etc. ik vind het 'el cheapo' en P-onwaardig
Over die 4-cilinder sound kan ik me nog niet echt heen zetten... ...wellicht dat die vanaf prijs dat nog gaat doen. De Cayman is (als beloofd door Porsche) lager in de markt gezet en ca. 2100eu goedkoper dan de 718 Boxster.
Prijzen Cayman (tussen haakjes de Boxster):
718 Cayman met handbak € 65.700 (€ 67.800) 718 Cayman met PDK €66.295 (€68.395)
718 Cayman S met handbak € 84.368 (€86.368) 718 Cayman S met PDK € 80.900 (€ 82.900)
Scheelt dus €2.100 op de gewone 718. Eindelijk logisch dat de dichte versie goedkoper is dan de open variant.
De oude Cayman was overigens €74.100 dus de nieuwe is maar liefst € 8.400 goedkoper geworden... Tempting... Of men moet massaal de 'ouderwetse' zescilinder gaan dumpen...