Deel hier je (links naar) streams, plaatjes, bestanden, games of andere interessante media.
14 okt 2018 10:23
helaas kan dat weer een bekend mankement zijn gezien de brand achterin, oude brandstofleidingen misschien?? eeuwig zonde en vaak niet meer te blussen als het eenmaal gaat. weer een mooi exemplaar verdwenen, sterkte voor de eigenaar.
14 okt 2018 13:08
Als ik het benzine filter vernieuwde rechts achterin controleerde ik dit wel vele malen, op het absurde af
Je moest er niet aan denken boven het motorblok
14 okt 2018 13:20
Hans, aan de buitenzijde van de leidingen is vaak niets te zien het is het materiaal wat door de jaren heen verdroogd waardoor ze gaan lekken op een heet gedeelte van de motor. heb je pas een "oldie" aangeschaft laat dan op voorhand de leidingen vervangen en doe dit desnoods om de 5 jaar waardoor je verzekerd bent van dichte leidingen. heb je al langere tijd een "oldie" en de leidingen nog niet vervangen doe dit dan z.s.m. waardoor je eventuele brand kunt voorkomen. kreeg laatst de opmerking van iemand die wist mij te vertellen dat zijn auto dan niet meer origineel was en dat wilde hij zolang mogelijk behouden. gelijk de vraag maar even gesteld of hij nog op de originele banden reed waarmee hij was afgeleverd, het was erg stil daarna.
15 okt 2018 6:59
En bedoel je dan alle leidingen van voor naar achter of alleen die boven de motor liggen komende vanaf het filter. (Met die T verbinding erin)
Die van mij zijn gecheckt (als in gedraaid of ze nog soepel waren) tijdens revisie maar dit soort berichten ga je toch denken aan preventief vervangen.... Maakt aantal km nog uit dat ze boven hete motor liggen of is het echt tijdgebonden?
15 okt 2018 8:53
de leiding van af de tank tot achter aan de motor is van staal (op een klein stukje na in de kofferruimte) en die zal je voor de APK net als de remleidingen roestvrij moeten houden. het slechtste stuk zit vanaf uiteinde stalen leiding naar het brandstoffilter, die zul je moeten controleren en eventueel vervangen. kosten van niets maar behoud van de auto.
15 okt 2018 10:31
Zal ze bij mn 964 ook eens checken! Bedankt voor de reminder Hans
15 okt 2018 20:13
Ja ik ben de gelukkige. Het onderzoek is gaande wat de oorzaak precies is. Brandstof slangen zijn vervangen
15 okt 2018 21:11
Wat een drama! Hopelijk ongeschonden uit de strijd gekomen.
Geldt dit ook voor 993 slangen? Quess so...
15 okt 2018 23:10
@ Wolkers 911: Inderdaad wat een drama. De ene emotie na de andere zal je wel gevoeld hebben.
Veel sterkte met alles !
15 okt 2018 23:13
Wolkers 911 schreef:Ja ik ben de gelukkige. Het onderzoek is gaande wat de oorzaak precies is. Brandstof slangen zijn vervangen
Mooi klote! Hopelijk goed verzekerd, maar altijd verdrietig om je auto zo verloren te zien gaan.
Succes met de afwikkeling
16 okt 2018 11:03
Da’s brute pech.
Erg jammer van de auto én hopelijk ben je er zelf zonder kleerscheuren (brandwonden) vanaf gekomen.
Brandstof leiding kan ook losgeschoten zijn ... met een beetje geluk wijst het onderzoek uit hoe de brand ontstaan is en wordt je linksom of rechtsom schadeloos gesteld.
16 okt 2018 19:13
Geld dit ook voor 964 en 993?
Best preventief vervangen of is een of andere controle mogelijk?
16 okt 2018 19:45
Wolkers 911 schreef:Ja ik ben de gelukkige. Het onderzoek is gaande wat de oorzaak precies is. Brandstof slangen zijn vervangen
Sh.. zeg!
Sterkte met de afhandeling.
17 okt 2018 5:56
Wolkers 911 schreef:Ja ik ben de gelukkige. Het onderzoek is gaande wat de oorzaak precies is.
Da's verschrikkelijk klote!
Ik moet zeggen dat ik na de eerste post even in mijn garage heb gekeken of iemand die van mij niet had 'geleend'. Lijkt er op het filmpje erg op met de smalle koets, het chroom, ontbrekende rechter buitenspiegel en de kleur.
Sterkte met de afhandeling.
18 okt 2018 7:25
Au, doet gewoon pijn om dit te zien. Sterkte met de afhandeling.
19 okt 2018 1:34
@Wolkers 911, veel sterkte, hopelijk goed verzekerd... dit wens je niemand toe!
Is jammer genoeg niet de eerste en het zal ook niet de laatste zijn die in rook opgaat... beter safe than sorry.... ik heb geïnvesteerd in een Blazecut T-Systeem, - werkt het? geen idee, ik hoop het nooit te moeten ontdekken, maar als het dan toch moest gebeuren zal er tenminste al iets gedaan worden voor ik ontdek dat de vlammen al door de motorkap slaan....
19 okt 2018 14:58
Ik ken wel de variant die aangesloten word op een blussysteem, maar dit is wel heel erg mooi.
19 okt 2018 15:49
Ik ken het systeem zelf niet maar het lijkt me dat je (zoals eigenlijk altijd) wel goed rekening moet houden met herontbranding.
Het spul is zwaarder dan lucht en zal dus uit het motorcompartiment weglekken. Als de concentratie te laag is geworden en er is nog steeds brandstof die op een warme motor/uitlaat lekt dan zal het brandje dus weer oplaaien.
Verder lijkt het me een ideale oplossing; vol-automatische detectie en activering, geen residu of aantasting van metaal/plastic.
En voor de prijs hoef je het niet te laten!
Moet je wel nog even drie meter slang in je motorcompartiment wegwerken.
19 okt 2018 19:42
Leverbaar in 1, 2, 3 en 4 meter slangen, goed voor ruimtes van 0,25 m3 tot 1,0 m3.
19 okt 2018 20:02
De BlazeCut T-systemen functioneren geheel onafhankelijk van enige spanningsbron en reageren op temperatuurverhogingen in de bewaakte ruimte. Wanneer de temperatuur in ruimte een kritieke temperatuur bereikt, zal de detectieslang smelten en zal de blusstof op het heetste punt uit de slang ontsnappen zodat deze direct op de brandhaard gespoten wordt.
Ik ben toch écht benieuwd hoe snel de brand aangepakt wordt door dit systeem - én inderdaad, hoe groot is de kans op herontsteking van alles dat kan branden, in het motorcompartiment.
19 okt 2018 20:23
Ik denk als je de juiste lengte slang hebt (ik denk dus dat je de 3-meter slang nodig hebt) en hij is goed geplaatst, dan denk ik dat de brand nagenoeg onmiddellijk uit is. Het spul is bewezen zeer effectief.
Hoe lang hij uit blijft? Ik heb geen idee.
19 okt 2018 22:36
Ik heb de 3 meter slang, en dat is voldoende gas om de brand binnen seconden te blussen.
Eens het vuur uit is, heb je de tijd om verdere maatregelen te nemen op een veilige manier.
Herontsteking? Ik denk dat we hier wel vrij zeker kunnen zijn.
Warmte alleen van bv een uitlaatcollector doet geen vuur ontstaan.
Om vuur te hebben moet je verschillende zaken samen hebben: brandstof, zuurstof, ontsteking...
Als je bij brand je contact afzet, stop de benzinepomp ook met draaien.... je neemt de brandstof weg
Door het afgaan van de Blazecut, neem je de zuurstof weg waardoor het vuur dooft
Blijft de ontsteking.... een vonk is voldoende, en dat kan gewoon het slepen van bv een remschijf zijn.
Btw, benzine zelf is niet brandbaar, het gas bij verdamping wel, en de minste vonk is voldoende om dat gas te laten ontsteken, daarom zal een benzinebrand altijd gepaard gaan met een 'ontploffing' Het opgehoopte gas ontsteekt in 1 keer waardoor je en enorme energieopbouw krijgt... en dat geeft de knal "Whoef". Dat verklaard ook het typische brandpatroon van 'benzine'... eerst niets te zien, een plotse ontsteking veroorzaakt steekvlammen, een knal (vooral luchtverplaatsing), een grote vuurmassa en om vervolgens een kleine brand te worden die gevoed wordt door de verdampende benzine en eventueel andere brandbare materialen in de buurt.
Dus, eens de vlammen gedoofd, en de benzinetoevoer dicht (er komt er geen brandbaar gas meer vrij) dus is er ook geen risico op herontbranden.
Geloof wel in het systeem, al hoop ik het nooit nodig te hebben!
19 okt 2018 23:08
@wolkers911. Dat is echte pech ,sterkte met de afhandeling
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.