Switch to full style
Deel hier je (links naar) streams, plaatjes, bestanden, games of andere interessante media.
Plaats een reactie

Toch nog een 6 cilinder 718?

05 jan 2020 10:22

De verkopen van de 718 zijn nog niet het succes waar Porsche op heeft gerekend. Dat is apart, aangezien de meeste economieën waar Porsche het van moet hebben goed draaien. Om het tij te keren, lijkt er nu toch nog een 6 cilinder onder de GT4 te komen. https://carbuzz.com/news/porsche-admits ... -a-mistake

Re: Toch nog een 6 cilinder 718?

05 jan 2020 10:48

Ja wat klinkt er nu mooier dat een straight six boxer sound

Re: Toch nog een 6 cilinder 718?

05 jan 2020 11:32

Ik hoop echt dat ze het op de markt brengen. Want was er een 6 cilinder boxer in de 718 zes maanden geleden, stond er nu een in mijn garage. Ik heb mijn bestelling van de Cayman T geannuleerd omdat ik me niet konden neerleggen bij de 4 pitter. Alles aan de auto was subliem maar het blok was hem net niet.

Re: Toch nog een 6 cilinder 718?

05 jan 2020 15:20

Oh, het wordt een RS :cheers:

Dit kunnen we verwachten van de Porsche 718 Cayman GT4 RS

Afbeelding

Re: Toch nog een 6 cilinder 718?

05 jan 2020 16:16

Ik heb mijn bestelling van de Cayman T geannuleerd

Als ik zo vrij mag zijn: wat is het wel geworden?

Re: Toch nog een 6 cilinder 718?

05 jan 2020 16:42

Weer een 996 GT3 Binko

outletvalve schreef:Oh, het wordt een RS :cheers:

Dit kunnen we verwachten van de Porsche 718 Cayman GT4 RS

Afbeelding


Oooh, dat is lekker 8)
Laatst bijgewerkt door Johann op 05 jan 2020 16:45, in totaal 1 keer bewerkt.

Re: Toch nog een 6 cilinder 718?

05 jan 2020 16:44

outletvalve schreef:Oh, het wordt een RS :cheers:

Dit kunnen we verwachten van de Porsche 718 Cayman GT4 RS

Afbeelding


Nu haal je een paar zaken door elkaar ... :mrgreen:

Re: Toch nog een 6 cilinder 718?

05 jan 2020 18:22

Dat denk ik ook, waarom zouden ze een RS testen in een gewone 718 body als ‘mule’? En die RS is min of meer al bevestigd. Maar goed, ik heb dit bericht verder nergens gelezen, dus het is zeker niet gezegd dat het gerucht over een 6 cilinder GTS klopt.

Re: Toch nog een 6 cilinder 718?

05 jan 2020 20:06

Staat idd los van elkaar. RS was al veel langer geleden bevestigd en ook duidelijk, gezien huidige GT4, dat die het 6NA blok krijgt (of houdt) Berichten over de volgende 718 GTS die een gedetunede versie zal krijgen van dat blok circuleerden ook al even. Dus dat zou betekenen tot de GTS 4 cilinder turbo en vanaf de GTS 6 cilinder atmosferisch.

Re: Toch nog een 6 cilinder 718?

09 jan 2020 13:51

Klinkt an sich logisch om die 4-liter (opgeboorde 3-liter uit de 911 maar dan zonder turbo's) ook in andere wagens te leggen om de ontwikkelingskost (sneller) terug te verdienen. Zou me ook niet verbazen als deze 4-liter ook zijn weg naar de 992 zou vinden (voor bijvoorbeeld een GTS of een T).

In België is de Cayman met 4-cilinder wel populair, maar wij kennen dan ook een verkeersbelasting op basis van cilinderinhoud. Zo'n 2.0 kost je dan jaarlijks 1/6de van het tarief voor een 4.0...

Re: Toch nog een 6 cilinder 718?

16 jan 2020 13:11

https://www.autovisie.nl/nieuws/porsche-718-gts-4-0-krijgt-vierliter-zescilinder-met-400-pk/

Toch de 6 cylinder in de GTS!

Re: Toch nog een 6 cilinder 718?

16 jan 2020 14:24

En voor wie, behalve voor jou, was dat nog een verrassing? :mrgreen:

Re: Toch nog een 6 cilinder 718?

17 jan 2020 0:24

Ik ben wel benieuwd of het een nieuw ontwikkelde motor is of een geknepen versie van de laatste 991.2 GT3 4.0 motor,

Re: Toch nog een 6 cilinder 718?

17 jan 2020 10:05

Was al langer gekend (zie GT4 en Spyder); is een opgeboorde 3.0 uit de 911 maar dan zonder turbo's.

Re: Toch nog een 6 cilinder 718?

17 jan 2020 10:24

Precies dat is het. En dan 20PK gedetuned tov de 718 Spyder en GT4.

Re: Toch nog een 6 cilinder 718?

19 jan 2020 3:23

Ah, thnx! :thumleft:

Re: Toch nog een 6 cilinder 718?

20 jan 2020 1:03

Prachtige wagen met ongetwijfeld een heerlijke motor. Maar ongelooflijk toch, in Belgie een Boxster 718 GTS 4.0 verkrijgbaar vanaf €87.300, in Nederland €139.300....maar liefst €52.000 verschil, belachelijk.

Re: Toch nog een 6 cilinder 718?

22 jan 2020 15:25

Je niet te snel rijk (of net arm...) rekenen. In Vlaanderen komt daar bij inschrijving meteen een BIV van een dikke 10.000 euro bovenop (11.336,47 euro voor de GT4 met ook zo'n 4.0 bijvoorbeeld) en dan zit je nog met een jaarlijkse verkeersbelasting van 2.644,39 euro tot het einde der tijden. Het is dus overal wel wat (behalve waarschijnlijk Luxemburg en Duitsland).
Wagens met een hoge cilinderinhoud zijn daardoor niet meteen populair bij ons, een reden waarom net de Cayman en Boxster 2.0 het hier relatief goed doen ten opzichte van elders.
Plaats een reactie