Deel hier je (links naar) streams, plaatjes, bestanden, games of andere interessante media.
13 mei 2020 15:27
Ik kwam onderstaande artikel tegen:
https://www.tubantia.nl/auto/racen-op-d ... ~a5eb1b6a/Dan kan ik met goed fatsoen anderen inhalen zonder van die ongeduldig en snelle rakkers achter je....
13 mei 2020 15:46
Je mag 8 punten op je rijbewijs halen in Duitsland (voorheen 18) .... ook voor Nederlanders worden die geregistreerd
Als die 130 km/uur er in Duitsland door zou komen, kan je nog steeds de 200 km/uur aan tikken zonder dat het te veel in de papieren loopt
Als een ontzegging van de rijbevoegdheid of een rijverbod wordt opgelegd aan de hand van dit systeem, geldt dat alleen in Duitsland.
SnelheidsovertredingBinnen de bebouwde komBoete bij snelheidsoverschrijding:
tot 10 km/h: € 15.
11-15 km/h: € 25.
16-20 km/h: € 35.
21-25 km/h: € 80.
26-30 km/h: € 100.
31-40 km/h: € 160.
41-50 km/h: € 200.
51-60 km/h: € 280.
61-70 km/h: € 480.
meer dan 70 km/h: € 680.
Vanaf 21 km/h worden 1 tot 2 strafpunten opgelegd en vanaf 26 km/h kan tevens een rijverbod worden opgelegd van 1 tot 3 maanden.
Buiten de bebouwde komBoete bij snelheidsoverschrijding:
tot 10 km/h: € 10.
11-15 km/h: € 20.
16-20 km/h: € 30.
21-25 km/h: € 70.
26-30 km/h: € 80.
31-40 km/h: € 120.
41-50 km/h: € 160.
51-60 km/h: € 240.
61-70 km/h: € 440.
meer dan 70 km/h: € 600.
Vanaf 21 km/h worden 1 tot 2 strafpunten opgelegd en vanaf 26 km/h kan tevens een rijverbod worden opgelegd.
13 mei 2020 17:13
maak van dat "kan opgelegd worden maar"- een rijverbod van een maand. Het is niet voor niks dat de nieuwe wetswijziging in DE een rijebwijs vernietiger genoemd wordt . #leukisanders
https://www.bild.de/bild-plus/auto/auto ... .bild.html
13 mei 2020 18:54
Ik denk (en hoop
) dat de Duitse autolobby een stuk krachtiger is......
Tot nu toe hebben ze dergelijke eerdere initiatieven van de tafel kunnen vegen.....
13 mei 2020 19:07
Dat wel Willem, maar de laatste tijd is het wel schering en inslag dat ze het aan banden willen leggen.
En met al dat milieugeneuzel van de laatste tijd zit het er wel aan te komen ben ik bang voor.
13 mei 2020 19:14
Hoop van niet maar er komen steeds meer partijen die het roepen
13 mei 2020 20:02
de boetes zijn nu wet geworden per eind april! Lopen nu petities om het ongedaan te maken
13 mei 2020 20:21
Interessante discussie, die heb ik wel eens eerder aan het licht gebracht.
Adviessnelheid is 130 km per uur.
Maar wat dan als je daar met 200 plus een verkeersongeluk veroorzaakt?
Ben je dan verzekerd?
Ik heb daar nog nooit een gedegen antwoord op gekregen...
13 mei 2020 20:30
Ik dacht van niet nee, opdraaien voor derden, indien betrokken + eigen kosten.
13 mei 2020 20:31
MarcoB schreef:Hoop van niet maar er komen steeds meer partijen die het roepen
Dat is nu schering en inslag geworden. Het milieu en de milieu ridders zien hier hun kans schoon en gaan voor de volle 100%
14 mei 2020 8:28
GinnFizz schreef:alvin01 schreef:Interessante discussie, die heb ik wel eens eerder aan het licht gebracht.
Adviessnelheid is 130 km per uur.
Maar wat dan als je daar met 200 plus een verkeersongeluk veroorzaakt?
Ben je dan verzekerd?
Ik heb daar nog nooit een gedegen antwoord op gekregen...
Ik dacht van niet nee, opdraaien voor derden, indien betrokken + eigen kosten.
Verzekerd moet je zijn, niet voor jezelf maar om de schade aan derden te kunnen vergoeden. Materiele schade, maar vooral letsel is al snel onbetaalbaar voor een individu.
Ik heb altijd begrepen dat je in Duitsland niet “zo snel mag rijden als je wil”, maar “zo snel als de omstandigheden het toelaten”. Daaraan word je dan achteraf getoetst; als je met 200 km/h in de regen een ongeluk veroorzaakt door aquaplaning, waarbij je letsel toebrengt aan anderen (inclusief je passagiers!!) dan heb je een serieus probleem en kan je de gevangenis indraaien.
14 mei 2020 9:26
En wordt er dan ook rekening gehouden met het type wagen?
270 doen met een Porsche lijkt me veiliger dan iemand die er in geslaagd is om met een Kia de 200 aan te tikken
14 mei 2020 9:35
Enguess schreef:GinnFizz schreef:alvin01 schreef:Interessante discussie, die heb ik wel eens eerder aan het licht gebracht.
Adviessnelheid is 130 km per uur.
Maar wat dan als je daar met 200 plus een verkeersongeluk veroorzaakt?
Ben je dan verzekerd?
Ik heb daar nog nooit een gedegen antwoord op gekregen...
Ik dacht van niet nee, opdraaien voor derden, indien betrokken + eigen kosten.
Verzekerd moet je zijn, niet voor jezelf maar om de schade aan derden te kunnen vergoeden. Materiele schade, maar vooral letsel is al snel onbetaalbaar voor een individu.
Ik heb altijd begrepen dat je in Duitsland niet “zo snel mag rijden als je wil”, maar “zo snel als de omstandigheden het toelaten”. Daaraan word je dan achteraf getoetst; als je met 200 km/h in de regen een ongeluk veroorzaakt door aquaplaning, waarbij je letsel toebrengt aan anderen (inclusief je passagiers!!) dan heb je een serieus probleem en kan je de gevangenis indraaien.
Als je verzekerd bent ben je verzekerd. Schuldvraag en aansprakelijkheid is wat anders.
14 mei 2020 10:35
Ik kan er volledig naast zitten, maar ik heb me laten vertellen dat, in Duitsland, als kan aangetoond worden dat je meer dan de adviessnelheid (130 dus) reed en je veroorzaakt een ongeval, jouw verzekering daar heel erg moeilijk over gaat doen en gaat proberen kosten aan derden op jou te verhalen. Kan een cowboyverhaal zijn natuurlijk, maar ik heb dat al uit verschillende (Duitse) bronnen vernomen (o.a. een bevriend Porsche rijder).
14 mei 2020 13:49
Ik weet ook dat er gevallen bekend zijn waarin een Duitse rechter heeft beslist. Maar uitgangspunt lijkt me ook dat als je WA verzekerd bent en die WA polis geen uitsluitingsclausule bevat wegens snelheid die in principe de schade betaalt. Zal ook niet om situaties gaan waar met 150-160 wordt gereden en het ongeluk ook was gebeurd bij de adviessnelheid. Feit is dat als je echt gaat planken en er ver boven zit je extra voorzichtig zult moeten zijn. En je loopt dus een extra risico dan.
15 mei 2020 10:52
https://www.bild.de/politik/inland/poli ... .bild.htmlOmstreden wetswijziging wordt weer teruggedraaid. Iets harder als het maximum is dus wat minder kostbaarder en minder gevaarlijk voor je rijbewijs
15 mei 2020 15:52
Volgens mij is het in Nederland zo geregeld dat wanneer je een ongeval veroorzaakt waarbij je niet aan de regeltjes hebt gehouden (bijvoorbeeld alcohol, geen rijbewijs) dit enkel van invloed is op de Casco schade. En WA is altijd gedekt zodat derden er niet de dupe van worden.
Geen idee hoe het in Duitsland is geregeld maar volgens mij zorgt de Nederlandse WA dekking dan voor (letsel-)schade uitkering.
15 mei 2020 18:10
Uiteraard. Anders worden de onschuldigen de dupe.
15 mei 2020 18:59
Nou zo zie je maar weer, zoveel mensen , zoveel meningen..
Maar als ik met 200 plus door Duitsland kachel, niet onder invloed van drugs, alcohol of wat dan ook en ik veroorzaak een ongeluk en de omstandigheden zijn ok, dus niet met 200 op een nat wegdek, waardoor aquaplanning in de lijn der verwachting ligt, wat dan..?
Niet dat ik dit van plan ben, maar heb nog nooit een eensluidend antwoord gekregen.
Ik vraag dit omdat ik vele jaren terug met mijn Porsche een zeer angstaanjagend moment heb gehad op de autobahn met 200 plus en er een van de stuurstangen afbrak (bleek later door Porsche dealer daar in de buurt) en de auto bijna onbestuurbaar werd, hij kon alleen nog maar vooruit.
En dat ik echt heel veel Gluck had gehad. Vandaar mijn vraag, tis voor mij nog steeds een soort trauma...
15 mei 2020 19:07
Krijg je vooraf geen antwoord op. Wordt achteraf vastgesteld.
15 mei 2020 19:23
MarcoB schreef:En WA is altijd gedekt zodat derden er niet de dupe van worden.
Dat lijkt me ook logisch ja.
15 mei 2020 19:25
@ Enguess :Ja dat begrijp ik, maar toch wel weer ff een ding om rekening mee te houden.
17 mei 2020 7:48
Als je bij een ongeluk betrokken raakt terwijl je harder rijdt dan de richtsnelheid, wordt verondersteld dat die snelheid deels heeft bijgedragen aan het ongeluk. Dat geldt zelfs als de de tegenpartij het grootste deel van de blaam treft. Alleen als vaststaat dat de tegenpartij volledig en als enige het ongeval heeft veroorzaakt, is dit anders. Maar toon dat maar eens aan.
Zie (o.a.)
https://www.autohof-guide.de/unfaelle-a ... nicht.html
20 mei 2020 13:05
Voor de meeste Volvo rijders is 180 km/h nog steeds te snel
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.