Deel hier je (links naar) streams, plaatjes, bestanden, games of andere interessante media.
26 aug 2021 7:43
Volgens mij al eerder gespot als 991, maar deze 992 Turbo Hybrid ziet er serieus uit. De 911 Turbo (992.2?) wordt dus hybride…
https://www.carmagazine.co.uk/amp/spy-shots/porsche/911-hybrid/?__twitter_impression=true
13 mei 2024 12:27
Ontwikkeling van eerste Porsche 911 met hybride aandrijflijn succesvol afgerond
De allereerste Porsche 911 voor de openbare weg met een hybride aandrijflijn staat in de startblokken om gepresenteerd te worden. Na een uitvoerig testprogramma is de nieuwe 911 klaar voor serieproductie.
“Voor de eerste keer in het 61-jarig bestaan van de Porsche 911 wordt een hybride aandrijflijn toegepast in een straatauto. Deze innovatie maakt de 911 nog dynamischer” zegt Frank Moser, Vice President Model Line 911 en 718. “Tijdens de ontwikkeling is niets aan het toeval overgelaten, de nieuwe 911 is onder alle omstandigheden getest overal ter wereld.”
“Van vrieskou tot extreme warmte, zoals tijdens de laatste testfase in Dubai. Uitdagende bergwegen waarbij de techniek maximaal belast werd wisselden af met stapvoets rijden door drukbevolkte stedelijke gebieden, de 911 heeft zelfs de moeilijkste omstandigheden glansrijk doorstaan. In totaal zijn meer dan vijf miljoen testkilometers afgelegd.”
8,7 seconden sneller op de Nürburgring
Een gedeelte van de ontwikkeling vond plaats op de vermaarde Nürburgring Nordschleife. Tijdens deze tests heeft Porsche merkambassadeur Jörg Bergmeister een ronde afgelegd in 7:16,934 minuten, waarmee hij 8,7 seconden sneller was dan een vergelijkbaar model van de vorige generatie. Het prototype was uitgerust met standaard banden, plus een Aerokit inclusief vaste achterspoiler die zorgt voor meer neerwaartse druk op hoge snelheid.
“De nieuwe 911 is aanzienlijk sneller op het circuit” zegt Bergmeister. “De auto heeft meer grip, aanzienlijk meer vermogen en de snelle gaspedaalrespons van de hybride aandrijflijn is een groot voordeel.”
Presentatie nieuwe Porsche 911 later deze maand
De uitzending van de wereldpremière van de nieuwe Porsche 911 begint op dinsdag 28 mei om 15.00 uur Nederlandse tijd. Een livestream is beschikbaar op de internationale Porsche Newsroom (
https://newsroom.porsche.com).
13 mei 2024 21:24
Vandaag bericht van PCG ontvangen dat de introductie op 28-5-24 is.
Ik ben benieuwd.
15 mei 2024 10:47
Nóg sneller.... Vroeg me bij de introductie van de Taycan Turbo GT met Weissach-pakket al af wat de gewone man (V/M/X) met zoveel vermogen moet.
Van 0 naar 200 in 6,4 seconden........
Dat kan toch alleen tot ongelukken leiden zou je bijna denken.
15 mei 2024 11:02
Ik heb een par keer een launch control gedaan in een Taycan GT Turbo Plus Weisach Cup Sports Edition en dat was voor mij echt gewoon te extreem. Het voelde alsof mijn hersenen tegen de achterkant van mijn schedel plakte en mijn ogen alleen nog sterretjes konden tonen. Meer een kermis attractie dan iets wat ik graag in mijn auto heb. Dan liever wat minder vermogen en wat meer herrie.
15 mei 2024 11:22
Das wel herkenbaar. Ook weleens een moment van duizeligheid gehad bij volle acceleratie met mn M3P.
Die Taycan zal ongetwijfeld nog wel een stukje sneller gaan.
Maar het blijft indrukwekkend.
15 mei 2024 11:31
Voor mij is 300PK per ton de max die je moeten willen voor een leuke sportwagen. De rest is gewoon groot doenerij en alleen maar te gebruiken/beheersen door 0.01% van de bevolking in ideale omstadigeheden.
15 mei 2024 11:37
Denk nog wel minder dan 0,01
15 mei 2024 11:49
Johann schreef:Voor mij is 300PK per ton de max die je moeten willen voor een leuke sportwagen. De rest is gewoon groot doenerij en alleen maar te gebruiken/beheersen door 0.01% van de bevolking in ideale omstadigeheden.
Das dus 700PK in een Taycan...
15 mei 2024 11:54
De Turbo's begint bij 871pk en de GT heeft zelfs meer dan 1000PK. Daarom is de Taycan 4S de sweetspot.
15 mei 2024 13:48
Dat hyrbride systeem zal de auto ook wel een stukje zwaarder maken, dat zou dan weer jammer zijn.
15 mei 2024 15:08
Ik gok dat de nieuwe 911 gewoon de 2 ton zullen aantikken, zeker als Targa Turbo Hybrid
15 mei 2024 15:26
Die moest sowieso naar de dokter ivm overgewicht
15 mei 2024 16:07
Is dat een creatie van Dr Knauf?
15 mei 2024 18:08
Wellicht ben ik te negatief over de nieuwe hybride aandrijflijn van de 992.2. Ik heb even gekeken naar de concurrentie, en het viel me eigenlijk mee...
Het hybride systeem van een Ferrari SF90 weegt 270 kg met een totaal droog gewicht van 1.498 kg.
Het hybride systeem in de McLaren Artura weegt maar 130 kg met een droog gewicht van 1.395 kg.
Als de 992.2 daadwerkelijk een NA-blok heeft, kunnen we verwachten dat hij een stuk lichter is dan de 992.1 in de basis, en dat betekent ongeveer 1350 kg droog. Als we ervan uitgaan de het Porsche Hybride system ook270 kg weegt, komen we op ongeveer 1600 kg. Het is nog steeds te zwaar, maar geen 2000 kg.
15 mei 2024 20:04
Polydeukes schreef:Nóg sneller.... Vroeg me bij de introductie van de Taycan Turbo GT met Weissach-pakket al af wat de gewone man (V/M/X) met zoveel vermogen moet.
Van 0 naar 200 in 6,4 seconden........
Dat kan toch alleen tot ongelukken leiden zou je bijna denken.
Maar je hoeft het niet altijd te gebruiken
(
zegt iemand met een Panamera TS E-hybrid met 700pk).
Tis trouwens voldoende PK/kW om je te leren beheersen (en dat is ook een kunst)
15 mei 2024 20:13
Ik heb hier op het forum ook wel al gelezen dat men soms de voorkeur geeft voor bijvoorbeeld een laag vermogen Boxer. Dit omdat men dan lekker door kan trekken zonder direct met 200km/uur door de bebouwde kom te knallen. Ik vind daar wel wat in zitten. Mijn 450pk is ook altijd maar heel kort leuk in een tunnel. Snel weer remmen en nog een keertje
15 mei 2024 20:34
Zit wel wat in, hoor. Met een Mazda MX-5 kan je lekker knallen en heb je echt plezier - “bruikbaar vermogen” zeg maar. Veel van de hedendaagse supercars hebben gewoon teveel vermogen om echt in te zetten in de dagelijkse praktijk, zelfs op circuits is het eigenlijk gewoon “teveel”.
Meer is gewoon niet altijd beter.
Vm
Vrijdag haal ik mijn 997.2 GT3 op, dus luister verder niet naar mij
)
16 mei 2024 14:16
Hahaha! Wat gaaf! Veel plezier alvast!
16 mei 2024 14:39
Enguess schreef:Vrijdag haal ik mijn 997.2 GT3 op
Veel plezier en hopelijk wat mooi weer in het vooruitzicht!
Wordt m.i. een echte collectable, "de laatste analoge GT3" en superveel zijn er niet van gemaakt.
30 mei 2024 20:41
En? Wat vinden we er van?
https://www.autoblog.nl/nieuws/porsche- ... en-6898257Ik ben er nog niet achter waar het BPM voordeel van hybride is gebleven
31 mei 2024 7:49
Je kan met de 992.2 (gelukkig) niet volledig elektrisch rijden. Het hybridesysteem werkt zoals in de F1 met wat extra boost en daarnaast vult het de gaten van turbo en van de transmissie. Voor korting op de BPM moet de CO2-uitstoot onder de 50 gr / km zitten. Kansloos in een 911 natuurlijk.
01 jun 2024 6:15
Dat haal je denk ik alleen met een plug-in hybride, niet met een mild hybrid.
01 jun 2024 15:29
Ik ben 1 van de weinigen die geen last heeft van de BPM, de BPM kan voor mij niet hoog genoeg zijn. Dat komt mij juist goed uit.
Bij aanschaf betaal ik geen BPM en bij de verkoop na 4 jaar hoeft zowel de koper als ik geen BPM te betalen. Zo heb ik 4 jaar lekker goedkoop een Porsche gereden.
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.