Switch to full style
Deel hier je (links naar) streams, plaatjes, bestanden, games of andere interessante media.
Plaats een reactie

Boxster EV spypics

23 aug 2024 17:27

Dit zouden engineering mules zijn voor de nieuwe Boxster EV, gespot in Australië. Ik heb er een mening over maar ben vooral benieuwd naar jullie meningen :D Houd er rekening mee dat deze gecamoufleerd zijn en we er eigenlijk niet kunnen van uitgaan dat de productie versie er zo komt uit te zien.
Deze zijn van Reddit geplukt dus niks officieels bevestigd.

83301
83302

Re: Boxster EV spypics

23 aug 2024 17:46

Interessant. Het profiel is wat mij betreft nog steeds heel herkenbaar Boxster/Cayman. Van de zijkant gezien, lijken de ontwerpers iets meer terug te grijpen naar de 987 dan dat het een verdere doorontwikkeling is vanuit de laatste 718 generatie. Heel benieuwd naar de definitieve modellen!

23 aug 2024 18:04

Kijk er wel naar uit. Kon wel eens een interessante auto zijn.

23 aug 2024 18:55

Misschien is de prijs straks wel een leuke verrassing zit namelijk niet veel bom op net als bij de macan

23 aug 2024 19:10

Reuze benieuwd naar de uiteindelijke look en prijsstelling.
Ook benieuwd of er een tsunami aan benzine Boxsters op ingeruild gaat worden, wat de prijs daarvan weer interessanter kan maken.
De EV Macan was mij nieuw echt te gortig, en de afschrijving op een Taycan maakt je ook niet vrolijk.
Kortom, geduldig wachten op de introductie……

23 aug 2024 19:56

Hmmm…mixed feelings. Een Taycan en Macan EV zijn voor een andere doelgroep bedoeld dan een Boxster of een 911. Zit een liefhebber van sportieve auto’s te wachten op een EV Boxster? Het zal ongetwijfeld goed rijden en er wellicht zelfs goed uitzien, maar hoe zit t met de beleving? Van 6 cilinders naar 4 cilinders was (en is) al een heel ding (kijk naar de waarde-ontwikkeling). Daardoor denk ik dat het een lastig verhaal wordt voor de oudere purist. Voor newbees is het wellicht interessanter?

24 aug 2024 1:12

Tsja, oude jippie voel ik mij nu. Maar EV in een sportwagen, agility, sounds. Ben bang dat dat een gen Z apparaat wordt.prima, voor hun.
Gelukkig zijn er voor ”mijn generatie” nog mooie tweedehands met ICE te krijgen, met een mooie PSE eronder. Ja ik weet Dino’s en zo, ieder zijn ding.
Een Porsche sportwagen heeft voor mij een bepaalde klank, zal wel aan mij liggen.

We will see!

24 aug 2024 11:36

Hier is nog een uitgebreidere selectie spyshots van afgelopen week. In deze beelden herken je een onmiskenbaar Boxster profiel. Het zal erg afhangen of ze voor de achterwielkuipen wel of geen sleuf gaan maken (de huidige luchtinlaat). Waarschijnlijk niet nodig en zelfs onwenselijk voor een EV, maar voor een Boxster/Cayman een onmisbare referentie. Hier lijkt die sleuf op sommige beelden afwezig, of het is een fake opening:
Afbeelding
Afbeelding
https://www.drivingelectric.com/news/41747/porsche-boxster-ev-spy-shots

24 aug 2024 11:55

smalle voorbandjes , of lijkt dit maar zo.. Dus RWD - waar motor nu zit komt dan de batterij, voor de rest zelfde auto, 981.3 gok ik dus.. Stel hij verkoopt niet zo goed, zijn de ontwikkelkosten alleen voor de aandrijving (maw taycan kopie), Sleuf dicht ivm CW waardes.. gewicht batterij max gewicht 3.8 GT4 motor nu (black box), en klaar is kees.. Dwz , zo zou het kunnen gaan , maakt deel uit van PPE platform (Audi Q4/Macan etc), dus bijvoorbaat zelfde komponenten - verlaagde macan dus in de 981 body, 911 bumpers erop, why not , dit is de electrische 911 voorlopig.. Beetje Porsche logica - geen insights :mrgreen:

24 aug 2024 12:23

Benieuwd naar het streefgewicht, de MG Cyberster weegt 1.850 kg, perfect voor een cruiser genre SL maar voor een sportieve roadster, mja :roll:

24 aug 2024 16:39

Dat koopt toch niemand? Ze ruilen nu al liever geen taycan in en raken ze aan de straatstenen niet kwijt.
Waarom zou dit dan nu wel gaan lopen?

24 aug 2024 17:36

Ik zou wel zo'n oplaadpunt missen op een bergpas .. Was jl met een hybride XC60 over de Gothardpas met halve tank, dacht, vul toch maar even voor het geval het verbruik toch wat tegen valt.. :mrgreen:

25 aug 2024 15:47

anton964 schreef:Dat koopt toch niemand? Ze ruilen nu al liever geen taycan in en raken ze aan de straatstenen niet kwijt.
Waarom zou dit dan nu wel gaan lopen?

Dat vraag ik me dus ook af. De meeste mensen kopen/leasen EVs in mijn ogen alleen maar als het goedkoper is dan een auto met een verbrandingsmotor. Maar dat is een argument dat in de meeste gevallen alleen relevant is voor een daily driver, niet voor een auto die je voor de beleving koopt.

25 aug 2024 17:47

Wordt een auto voor kappers die alleen met tondeuses werken :mrgreen:

25 aug 2024 19:12

:-) :-)

Roflmfao

26 aug 2024 7:40

porschenot schreef:Misschien is de prijs straks wel een leuke verrassing zit namelijk niet veel bom op net als bij de macan

Bij volledig EV geen BPM, totdat ze de indirecte CO2 uitstoot gaan berekenen ;)

… en de mogelijkheid om je EV ergens (op) in te ruilen wordt blijkbaar steeds kleiner.

Aanschafprijs kan dan wellicht interessant lijken …

26 aug 2024 9:18

986afterfjr schreef:Ook benieuwd of er een tsunami aan benzine Boxsters op ingeruild gaat worden, wat de prijs daarvan weer interessanter kan maken.

Ik denk eerder het tegenovergestelde: de benzine-Boxsters en -Caymans worden gewild, want niet meer te koop (schaarste=prijsstijging, zie de coronaperiode). Ik blijf voorlopig lekker genieten van de ongeblazen 6-cilinder achter mijn rug. Een EV is prima als daily, maar niet als funauto.

27 aug 2024 9:49

Lijkt me een prima vervanger voor de E-Mini van MwSV.
Moeten ze die wel in willen ruilen voor een redelijke prijs...

29 sep 2024 20:03

Lijkt toch op wat meer beweging en instabiliteit bij de bochten door het gewicht vs ICE verzie.. Bij 0.12 s zie je hem moeite hebben met gewicht (deint een beetje, of ligt aan de weg dan)
https://www.youtube.com/watch?v=Ccwd5pJug-w

30 sep 2024 7:34

Ze hebben verzuimd om geluid onder dat filmpje te zetten…

30 sep 2024 9:34

Ik vind het een mooie/interessante auto. Gebrek aan geluid zou me niet boeien bij een Boxster. Benieuwd naar het bereik. Zal geen hele grote accu in zitten denk ik.
Als ik herrie wil schoppen pak ik de 993 wel 8)

30 sep 2024 10:31

+1.
Benieuwd wat dat gaat kosten

30 sep 2024 11:05

Zou wel eens mee kunnen vallen, kijk naar de Macan EV.
Plaats een reactie