Deel hier je (links naar) streams, plaatjes, bestanden, games of andere interessante media.
28 okt 2024 12:32
Reden tot optimisme op deze maandagmorgen voor velen op dit forum: de CFO van Porsche AG Lutz Meschke heeft in een verklaring laten weten dat de strategie wordt aangepast en we toch weer ICE varianten kunnen verwachten van als fuil-EV aangekondigde modellen. Om welke modellen het gaat, werd niet duidelijk, maar hij lijkt hier te duiden op de Macan en de nieuwe Boxster/Cayman EV's.
https://www.motor1.com/news/738902/porsche-make-new-gas-cars/Autoweek heeft het nieuws ook opgepakt:
https://www.autoweek.nl/autonieuws/artikel/porsche-meer-brandstofautos-ook-evs-krijgen-brandstofmotor
28 okt 2024 13:00
Interessant nieuws. Ik ben van plan om over een kleine 2 jaar mijn 718 te vervangen. Tot nu toe stond enkel van Porsche de 911 op mijn lijst.
Meer keuze maakt de beslissing misschien wel moeilijker, maar is zeker welkom.
28 okt 2024 13:42
Tekenen van de volgende wensdroom van de EU die instort na wind en zonne-energie ?
29 okt 2024 10:03
Zouden ze nu dan toch een Macan hybride gaan doen?
Ik heb nooit gesnapt waarom ze die niet ontwikkeld hebben. Zou volgens mij nog meer een hit zijn dan de Macan nu al was.
29 okt 2024 13:27
Als de nieuwe Boxster met benzinemotor zal worden geleverd, reserveer ik graag een plaats op de wachtlijst.
29 okt 2024 16:25
CJ schreef:Zouden ze nu dan toch een Macan hybride gaan doen?
Zou volgens mij nog meer een hit zijn dan de Macan nu al was.
Inderdaad, hier was de keuze een EV leaseauto die ik niet wil (ID4, Q4, (X)C40

) of een mobiliteitsbudget en zelf een (mild)hybrid kopen. Direct voor dat laatste gekozen, ik kan thuis niet laden & in mijn dorp met 6.000 inwoners zijn er tot dusver... 2 laadpalen.
Je zou denken dat een - tot voor kort @recent China-débacle - super winstgevend merk tenminste wat budget heeft om gedegen customer clinics te doen met huidige eigenaars en potentieel toekomstige eigenaars?
29 okt 2024 17:36
Het omgekeerde blijft ook gebeuren: de 992.2 GT3 is volgens Andreas Preuninger de laatste atmosferische GT3. De volgende generatie krijgt turbo's en/of hybride techniek om aan Euro7 normen te voldoen. Dat betekent dat hij nog maar 2 jaar op het leveringsprogramma staat. Dus rennen naar het dichtstbijzijnde PC om op de wachtlijst te mogen, want dat maakt de 992.2 GT3 nu al een waardevaste klassieker...
https://www.thedrive.com/news/the-porsche-911-gt3-will-be-a-turbo-or-hybrid-in-two-years
29 okt 2024 23:24
Dit is toch niet het omgekeerde? De GT3 wordt dan een turbo ICE en gaat geen enkele vorm van elektrificatie krijgen.
In het artikel wordt ook duidelijk aangegeven dat de hybride techniek van de GTS niet in de GT3 gaat komen.
Maar is zeker wel een verklaring waarom ze nu al met de GT3 komen.
29 okt 2024 23:47
Man, je zou maar autofabrikant zijn. Enerzijds word je gedwongen EV’s te bouwen, anderzijds willen je klanten er niets van weten…
30 okt 2024 8:47
Precies.
En dan begint de EU te aarzelen met zijn beleid…
Je zou er krankzinnig van worden. En China zit intussen volgas in de zesde versnelling, met dikke overheidssteun…. En wij kopen die zooi ook nog eens.
Etc etc. Ik stop hier
30 okt 2024 9:16
Ik rijd gewoon door in mijn ICE auto´s

.
30 okt 2024 11:12
rene leclerc schreef:Ik rijd gewoon door in mijn ICE auto´s

.
Precies. Ik ook. EV rijden is leuk op de zaak, maar als particulier heb ik er nog niet zo'n trek in.
30 okt 2024 12:11
Ik sta wel open voor EV. Maar waar ik mijn auto parkeer is er geen mogelijkheid voor het laden.
Ik woon in Spanje en de laad infrastructuur hier lijkt niet op hoe deze in Nederland is.
En de beleving van een brullende motor is iets waar een EV niet bij in de buurt komt.
30 okt 2024 18:14
rene leclerc schreef:Ik sta wel open voor EV. Maar waar ik mijn auto parkeer is er geen mogelijkheid voor het laden.
Ik woon in Spanje en de laad infrastructuur hier lijkt niet op hoe deze in Nederland is.
En de beleving van een brullende motor is iets waar een EV niet bij in de buurt komt.
Daarstraks even met de KJN eventjes goed doorgetrokken, indd geen ev kan daar tegen op!
04 dec 2024 11:56
Volgens het meestal redelijk goed ingevoerde Autocar, is het nog niet zeker dat de nieuwe Cayman en Boxster EV's volgend jaar in 2025 worden gelaunched. Mogelijk staat ook voor de Boxster/Cayman de ICE optie nog open. (En deze renders had ik zelf nog niet gezien, maar zijn wel supergaaf.)
https://www.autocar.co.uk/car-news/new-cars/porsche-boxster-cayman-evs-use-race-tech-real-sports-car-handling
04 dec 2024 12:06
Ach zakelijk gedwongen in een EV (maar prive onderhand ook 1 erbij) daarnaast de P voor de fun, ik zeg best of both worlds.
29 jan 2025 15:57
Lijkt wel of men bij Porsche erg zijn best heeft gedaan om de mule op een 911 te laten lijken (om de goegemeente om de tuin te leiden?).
Ik denk dat het uiteindelijke resultaat er een heel stuk anders gaat uitzien. Nu nog een ICE hybride er in en er kan een strik om heen.
29 jan 2025 16:12
Klopt als je inzoomt op de zijaanzicht zie dat de achterraampje een sticker is. Wel jammer van de Taycan-achtige koplampen.
29 jan 2025 16:15
Een Cayman (981/982) is nu 16,3 cm korter, 5,1 cm smaller (en ~5mm hoger) dan een 911 (992). Dat scheelt flink, vooral omdat de 992 gewoon een loei van een auto is. Ben dan wel benieuwd naar de maten van deze nieuwe 718 (983?)
Ik vind de mule zoals op de foto echt niet mooi, maar dat komt vooral door het front. Bij de Taycan vind ik de nieuwe koplampen wel redelijk staan, maar in een compacte coupé/roadster-jas vind ik het vooralsnog niks. Het lijkt nu meer een baby-Taycan dan een baby-911.
29 jan 2025 16:35
Johann schreef:Klopt als je inzoomt op de zijaanzicht zie dat de achterraampje een sticker is. Wel jammer van de Taycan-achtige koplampen.
Meer interessant is dat de zijnkant is ook met een sticker bekleed. En dat er een gat is. Overbodig 'design' gaten, zoals op een L322 of L405 Range Rover? Of bewijs dat hij een hybride is?
29 jan 2025 16:38
Polydeukes schreef: Het lijkt nu meer een baby-Taycan dan een baby-911.
Is het toch ook?
29 jan 2025 20:48
misteralz schreef:Meer interessant is dat de zijnkant is ook met een sticker bekleed. En dat er een gat is. Overbodig 'design' gaten, zoals op een L322 of L405 Range Rover? Of bewijs dat hij een hybride is?
Volgens mij is op deze foto toch geen luchtinlaat aan de zijkant te zien.
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.